شیرینی‌ها یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا است که برای همه سنین لذت‌بخش هستند، اما برای کودکان، شیرینی‌ها یکی از مورد علاقه‌ترین خوراکی‌ها هستند. اما معمولاً شیرینی‌هایی که در بازارها یافت می‌شوند، حاوی مواد نگهدارنده و شکرهای صنعتی هستند که ممکن است برای سلامتی مضر باشند. برای همین، تهیه شیرینی ساده و سالم برای کودکان، یک راه خوب برای داشتن یک خوراکی لذت‌بخش و سالم است.در این مقاله از بخش دستور پخت کیک و شیرینی سایت بهگز، به برخی از روش‌های تهیه شیرینی ساده و سالم برای کودکان پرداخته‌ایم. تا انتهای مقاله همراه فروشگاه لوازم قنادی بهگز باشید.

شیرینی مورد علاقه کودکان

شیرینی مورد علاقه کودکان

آموزش کوکی پاپی، شیرینی مورد علاقه کودکان

  • آرد : 260 گرم
  • شکر : 190 گرم
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • کره : 100 گرم
  • وانیل : 2 قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر : 1 قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو : 1 قاشق غذا خوری

مواد لازم برای مواد میانی شیرینی :

  • شیر عسلی : 150 میلی لیتر
  • کره : 2 قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو : 1 قاشق غذا خوری

شیرینی کوکی یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های سالم است. برای تهیه آن، ابتدا ۱ ساعت قبل از شروع، کره را از یخچال خارج کرده تا سرد شود، سپس با شکر و وانیل خوب مخلوط کنید تا کرم رنگ شود و بعد از آن تخم‌مرغ را اضافه کنید، آرد را با بکینگ پودر الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا به‌خوبی خمیر یک‌دست شود. سپس خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و برای مواد میانی، همه مواد را مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید تا غلیظ و سفت شود سپس در یخچال قرار دهید تا خوب خنک و خمیری شکل شود.

مطالعه  طرز تهیه دونات خوشمزه با نکات کاربردی

۲ قاشق از خمیر بیسکویت را بردارید و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، در مرحله بعد گلوله‌های بزرگ‌تر از گردو را برداشته و داخل آن‌ها را با برای مواد میانی، پرکرده و همانند تصویر زیر گرد کنید. گلوله‌های کوچک‌تر از فندق را از خمیر قهوه‌ای جدا کرده و از آنها به شکل اشک درست کنید و با انگشت فشار دهید تا پخش شوند و با فشار انگشتان به دو طرف سر پاپی بچسبانید. سپس دماغ و چشم را بگذارید. بعد از اتمام کار تمام کوکی‌های پاپی را روی سینی فری که روی آن کاغذروغنی پهن کردید، بگذارید. سپس داخل فر که از قبل روی ۳۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۸-۱۰ دقیقه بگذارید.کوکی خوشمزه شما آمادست.

شیرینی کوکی

شیرینی کوکی

طرز تهیه پنکیک خانگی، شیرینی ساده برای کودکان

  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری

برای تهیه پنکیک خوشمزه ابتدا تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی می ریزیم و کمی هم می زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملا مخلوط شود، سپس شکر و وانیل را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. نکته مهم در افزودن وانیل این است که باید وانیل را خیلی کم اضافه کنید، زیرا وانیل زیاد طعم پنکیک را تلخ می کند. در ادامه بعد از اینکه مواد را خوب هم زدیم روغن را داخل کاسه می ریزیم حالا با همزن دستی مواد را هم می زنیم تا یکدست شود سپس بکینگ پودر و مقدار بسیار کمی نمک را در کاسه مخلوط می کنیم.

مطالعه  نکات طلایی پخت کیک های اسفنجی

آرد سفید را الک کنید، سپس مخلوط آرد را دو بار الک کنید تا کاملا نرم شود. در این مرحله پس از الک کردن، مخلوط آرد را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس شیر را کم کم به مواد اضافه می کنیم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا مایه پنکیک درست شود. در صورتی که شیر در دسترس ندارید یا به هر دلیلی نمی خواهید از شیر استفاده کنید، می توانید از آب برای تهیه پنکیک استفاده کنید. پس از آماده شدن مایه پنکیک، یک تابه بسیار کوچک به اندازه پنکیک را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

سپس کف تابه را با کمی روغن چرب کنید سپس مقدار کمی از مواد را داخل تابه بریزید (لازم نیست خمیر پنکیک را خودتان پخش کنید چون باید شل باشد تا خود به خود پخش شود) و اجازه دهید بپزد. بعد از اینکه کف پنکیک رنگ گرفت آن را برگردانید تا طرف دیگر آن طلایی شود. همه پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کنید، سپس می توانید آنها را با میوه های تازه فصل مانند توت فرنگی، موز، آناناس و … سرو کنید.

طرز تهیه پنکیک خوشمزه

طرز تهیه پنکیک خوشمزه

مزایای آشپزی با کودکان

آشپزی با کودکان فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین فواید آشپزی والدین و کودک، لذت با هم بودن و همچنین ایجاد حس همدلی و همکاری در کودکان است و کودکان با لمس کردن، چشیدن، احساس کردن، بوییدن و شنیدن یاد می گیرند. آشپزی به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی ظریف، هماهنگی دست و چشم و حتی مفاهیم اولیه ریاضی و علوم را توسعه دهند. آشپزی یک علم است. یعنی بچه ها با موضوعات علمی آشنا می شوند.

مطالعه  طرز تهیه رول دارچینی با فراستینگ پنیر خامه ای

به عنوان مثال، چگونه چربی کره با حرارت ذوب می‌شود؟ یا چرا وقتی دستمان به تابه داغ برخورد می‌کند و پوستمان می‌سوزد، سریع دست‌هایمان را برمی‌داریم؟ وقتی جامدات را با مایعات مخلوط می کنیم چه اتفاقی می افتد؟ آشپزی هزاران سوال جدید و جالب برای کودکان ایجاد می کند و تخیل آنها را فعال می کند.پس حتما آشپزی همراه با کودک را تجربه کنید و به بچه‌ها اجازه بدهید تا در کارهای خانه از جمله آشپزی مشارکت کنند تا از دنیای مجازی و بازی‌های دیجیتال دور بمانند.

فواید آموزش آشپزی به کودکان

فواید آموزش آشپزی به کودکان

سخن پایانی

در نهایت، بچه ها شیرینی و شکلات دوست دارند، اما خوردن بیش از حد این غذاها برای آنها خطرناک است. بهتر است به کودک خود دسرهای خانگی را در حد اعتدال بدهید.همچنین، با توجه به اینکه این شیرینی‌ها با مواد ساده و سالم تهیه می‌شوند، می‌توانید اطمینان داشته باشید که کودکان شما از یک خوراکی سالم و لذت‌بخش استفاده می‌کنند.در این مقاله از  سایت بهگز، به برخی از روش‌های تهیه شیرینی ساده و سالم برای کودکان پرداخته‌ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.