قالب های شیرینی پزی و کیک، ابزارهایی بسیار کاربردی برای تهیه و شکل دادن به انواع کیک، شیرینی، ژله، شکلات و … می باشند. این ابزار ها علاوه بر آراستن کیک و شیرینی در کیفیت پخت آنها نیز موثر است. قالب های بسیار زیادی در مدل ها و برندهای مختلفی با جنس های مختلفی در لوازم قنادی ها عرضه می شود. اما در میان انواع قالب ها، قالب کیک گالوانیزه موج یکی از بهترین، رایج ترین و ارزان ترین قالب هایی است که در پخت انواع شیرینی و کیک از آن استفاده می شود. با لوازم قنادی بهگز در این مقاله همرا باشید تا درباره کاربرد و انتخاب مدل و سایز قالبهای موج برای پخت کیک بیشتر بدانید.

سایز قالب های موج

سایز قالب های موج

 

قالب گالوانیزه موج

یکی از بهترین، رایج ترین و البته ارزان ترین قالب ها در پخت کیک قالب گالوانیزه موج است که در میزان حرارت درون فر بسیار تاثیرگذار است. این قالب در فر حرارت را در تمام سطح کیک به صورت یکسان پخش کرده و بخاطر سطح براق حرارت را منعکس کرده و سبب پخت باکیفیت تر کیک مخصوصاً، کیک اسفنجی می شود. شکل ظاهری این قالب بسیار شبیه به قالب آلومینیومی بوده و گاه تشخیص این دو قالب از یکدیگر دشوار است. اما از این دو قالب در مصارف مختلف استفاده می شود. برای درک بهتر از جنس قالب گالوانیزه موج باید گفت که اگر ورق فولادی را با فلز «روی» پوشش دهند، ورق گالوانیزه به وجود می آید. جنس با کیفیت ضخامت استاندارد ورق از ویژگی های قالب موج می باشد. قالب موج در تنوع بالایی از طرح و مدل های مختلف و سایزبندی های گوناگون در بازار موجود می باشد که در ادامه ی مطلب ویژگی هرکدام از این مدل ها را برای شما شرح میدهیم.

 


مشاهده قالب های گالوانیزه کیک موج


 

مزیت های استفاده از قالب گالوانیزه موج

  • ضد زنگ بودن
  • قیمت مناسب
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا
  • روش آسان برای استفاده
  • پخش کردن یکنواخت دما
  • طرح های مختلف
قالب کیک اسفنجی موج

قالب کیک اسفنجی موج

سایز بندی و انواع قالب های موج

از این قالب می توانید در درست کردن انواع دسر ها، براونیز، کیکی های برگردان، باقلوا و … استفاده نمایید. پخت کیک در این قالب به دلیل جنس خوب آن راحت است زیرا تمام قسمت ها به خوبی پخته می شوند. قالب گالوانیزه به دلیل تنوع در شکل و اندازه قالب، مورد پسند تمامی سلیقه ها در تمامی سنین می باشد. انواع قالب گالوانیزه را در طرح های مستطیل، مربع، قلب و گرد در اندازه های مختلف وجود دارد. همچنین سینی فر گالوانیزه نیز کاربرد بسیار داشته و در سه نوع لبه بلند، معمولی و یا سینی فر گالوانیزه لبه کوتاه رولتی در اندازه های مختلف موجود می باشند.

دانلود کاتالوگ و قیمت محصولات قالب کیک موج

قالب کیک موج مدل گرد

یکی از بهترین انواع قالب برای تهیه کیک خانگی، قالب‌های گالوانیزه گرد و ساده است. قالب کیک گالوانیزه موج مدل گرد بهتر از هر نوع قالب دیگری دست خانم‌های کدبانو را برای تزیین کیک باز می‌گذارد. این محصول که از جنس گالوانیزه ساخته شده بدنه‌ای مقاوم با طول عمر بالا دارد. نداشتن روکش تفلون هم موجب می‌شود دیگر نگران فرسودگی سطح آن در اثر استفاده و شست‌وشوی مکرر نباشیم. علاوه بر این جنس گالوانیزه قالب هم به انتقال مناسب حرارت در تمامی نقاط آن کمک می‌کند تا کیکی خوش‌پخت و باکیفیت داشته باشید. در مجموع اگر می‌خواهید چه برای مصرف روزمره و چه برای مناسبت‌های مختلف یک قالب کیک گالوانیزه موج مدل گرد داشته باشید، این قالب ساخت داخل را می‌توان محصولی باکیفیت و کارآمد در نظر گرفت. قالب کیک موج مدل گرد در دو دسته لبه کوتاه و لبه بلند موجود می باشند. سایز بندی قالب موج مدل گرد به شرح زیر می باشد:

سایز بندی قالب مدل گرد لبه کوتاه

سایز بندی قالب مدل گرد لبه کوتاه

سایز بندی قالب مدل گرد لبه کوتاه

سایز بندی قالب مدل گرد لبه بلند

سایز بندی قالب مدل گرد لبه بلند

سایز بندی قالب مدل گرد لبه بلند

قالب کیک موج مدل مربع و قلب

قالب مربع موج یکی دیگر از نمونه‌های قالب موج است که در ابعاد و ارتفاع مختلف تولید شده و در پخت کیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل مربع شکل بودن این قالب می‌توان بهترین و بروزترین تزیینات را بر روی این کیک پیاده کرد. این قالب‌های کیک‌پزی ساخت داخل است که با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب به بازار عرضه می‌شود. قالب کیک موج مدل مربع برای پخت انواع کیک ها از جمله کیک های خامه ی کاربرد بیشتری داره و در ابعاد 20,25,30 و از نظر ارتفاع به دو دسته دیواره لبه کوتاه و دیواره لبه بلند در بازار عرضه می شود. از دیگر انواع مدل های قالب کیک گالوانیزه موج طرح قلب موجود می باشند که شامل ست 3 عددی قالب کیک موج مدل قلب سایز کوچک، قالب کیک موج مدل قلب سایز متوسط و قالب کیک موج مدل قلب سایز بزرگ است. برای پخت انواع کیک می توان از قالب های قلب گالوانیزه استفاده کرد. به دلیل سطح صافی که دارند درآوردن کیک از آنها راحت تر است. برای پخت کیک های چند طبقه مدل قلب بهترین انتخاب استفاده از قالب کیک گالوانیزه موج طرح قلب می باشد. این قالب ها با بدنه‌ی فلزی مقاوم با طول عمر بالا مناسب برای درست کردن کیک با طرح قلب است. برای نچسبیدن کیک به کف قالب موج می‌توانید از کاغذ روغنی در کف قالب استفاده کنید.

قالب کیک موج مدل مربع و قلب

قالب کیک موج مدل مربع و قلب

سایز بندی قالب مدل مربع لبه کوتاه

مطالعه  تهیه شکلات با قالب شکلات سیلیکونی

سایز بندی قالب مدل مربع لبه بلند

دیس کیک و قالب موج مستطیل

اگر خود را در شمار قنادان و شیرینی‌پزان حرفه‌ای می‌دانید وجود قالب موج مستطیل در مجموعه‌ی قالب‌های کیک شما برای پخت کیک‌های خامه‌ای انتخابی گریزناپذیر برای شما خواهد بود. این قالب های تولیدی برند موج که در ابعاد مختلف تولید می شود برای کیک های تخته ای، تهیه رولت خامه ای، پخت شیرینی و پخت نان کاربردیست، علاوه بر مصارف گفته شده، این قالب ها برای کیک های کرم دار، تزئین شده و طبقاتی بسیار مناسب میباشد. به همین دلیل این دسته از قالب ها کامل ترین و متنوع ترین سایز بندی را دارا هستند. قالب گالوانیزه موج مدل مستطیل در سه دسته ی لبه بلند، لبه معمولی و لبه کوتاه رولتی در بازار عرضه می شود. سایز بندی قالب موج مدل مستطیل به شرح زیر می باشد:

سایز بندی قالب و دیس کیک مدل مستطیل لبه معمولی

قالب کیک مستطیلی موج

قالب کیک مستطیلی موج

سایز بندی قالب و دیس کیک مدل مستطیل لبه بلند

سایز بندی قالب و دیس کیک مدل مستطیل لبه کوتاه رولتی

دیس کیک مدل مستطیل رولتی

دیس کیک مدل مستطیل رولتی

قالب موج لوف یا قالب نان تست و کیکس

این نوع از قالب ها که به نام قالب موج لوف یا قالب نان تست معروف هستند، قالب هایی بسیار عمیق و مستطیلی شکل میباشند که دارای دیواره های بلندی هستند. بیشترین کاربرد قالب های موج لوف‏ برای درست کردن نان تست، کیک صبحانه، کیکس های قنادی، ژله های سورپرایز و پاند‏ کیک ها مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مزیت های استفاده از قالب موج لوف این میباشد که برش های منظمی را می توان در کیک یا نان ایجاد کرد. همچنین چون عمق و پهنای این قالب ها کمتر است باعث می شود مواد کیک روی هم جمع شود و زمان پخت کیک بالا رود به همین دلیل برای رویه ی کیک بسیار ضخامت خوبی به وجود می آید. این نوع از قالب های گالوانیزه برند موج همانند مدل های ذکر شده در بالا دارای 4 سایز کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ است.

قالب لوف موج

قالب لوف موج

انتخاب قالب گالوانیزه مناسب پخت کیک

برای موفقیت در پخت انواع کیک تنها داشتن یک دستورپخت عالی رمز موفقیت نیست ممکن است با یک دستور یک نفر بهترین کیک ها را بپزد ولی شما هرگز موفق نشوید. یکی از دلایل موفقیت یا شکست انتخاب قالب مناسب از نظر شکل، جنس (قالبهای چدن، قالبهای تفلون، قالبهای سیلیکونی یا ژله ای، قالبهای آلومینیومی و قالبهای گالوانیزه) و سایز است. برای ریختن مایه کیک در قالب حداکثر مجاز هستید قالب را تا نیمه پر کنید پس قبل از پخت کیک انتخاب اندازه مناسب قالب بسیار مهم است. در رابطه با سایز قالب پیشنهاد بهگز مراجعه به دستور پخت است. معمولاً در رسپی های خوب اندازه و جنس قالب ذکر شده است اما به دلیل سوال های بسیار زیاد و تکراری در مورد این موضوع که قالب های گالوانیزه چند تخم مرغی است؟ باید بگویم که جواب با توجه به نوع کیک برای این پرسش متفاوت است. در ادامه سایز را برای کیک اسفنجی در نظر گرفته ایم پس با خیال راحت مطابق نوشته ها قالب مناسب را انتخاب کنید.

مطالعه  نکات مورد اهمیت در هنگام خرید قالب های ژله

قالب دایره با ارتفاع 7 سانتی متر 

  • قطر 15 سانتی متر = 3 عدد تخم مرغ
  • قطر 18 سانتی متر = 4 عدد تخم مرغ
  • قطر 20 سانتی متر = 5 عدد تخم مرغ
  • قطر 23 سانتی متر = 6 عدد تخم مرغ
  • قطر 25 سانتی متر = 8 عدد تخم مرغ
  • قطر 27 سانتی متر = 10 عدد تخم مرغ
  • قطر 30 سانتی متر = 12 عدد تخم مرغ

 


توجه داشته باشید برای اندازه گیری قطر دایره کف ظرف را اندازه بگیرید


قالب های مربع و مستطیل با ارتفاع ۵ سانتی متر 

  • مربع 20×20 سانتی متر = تعداد 5 عدد تخم مرغ
  • مستطیل 20×30 سانتی متر = تعداد 6 عدد تخم مرغ
  • مستطیل 25×35 = تعداد 7-8 تخم مرغ
  • مستطیل 30×40 سانتی متر = تعداد 8 – 9 عدد تخم مرغ

چگونه حجم قالب خود را تعیین کنیم

برای اندازه گیری میزان مواد استفاده شده در قالب یا جایگزین کردن قالب ها از دو روش میوان استفاده کرد: در روش اول قالب را با پیمانه شیرینی پزی پر از آب کنید تعداد پیمانه مشخص کننده نوع قالب و جایگزینی آن ها خواهد بود. در روش دوم قالب را پر از آب کنید و در پارچ پیمانه مدرج اندازه گیری بریزید و میزان آب با مقیاس میلی لیتر هم یک عامل دیگر دسته بندی انواع قالب است. توجه کنید که در هر دو روش قالب باید با آب لب تا لب پر شود.

 

اندازه گیری حجم قالب

اندازه گیری حجم قالب

 

1 پیمانه = 240 میلی لیتر

قالب گرد

  • 15 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 4 پیمانه (960 میلی لیتر)
  • 20 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 6 پیمانه (1٫4 میلی لیتر)
  • 23 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 8 پیمانه (۹/۱میلی لیتر)

قالب مربع

  • 20 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 8 پیمانه (9/1 میلی لیتر)
  • 23 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 10 پیمانه (4/2 میلی لیتر)
  • 25 سانتی متر با ارتفاع 5 سانتی متر = 12 پیمانه (8/2 میلی لیتر)

قالب مستطیل (ارتفاع ۵ سانتی متر)

  • 28×18 سانتی متر = 10 پیمانه (2٫4 لیتر)
  • 33×23 سانتی متر = 14 پیمانه (3٫3 لیتر)

قالب لوف (ارتفاع ۸ سانتی متر)

  • 20×10 سانتی متر = 4 پیمانه (960 میلی لیتر)
  • 23×13 سانتی متر = 8 پیمانه (1٫9 لیتر)

 

جدول اندازه قالب و مقدار مواد در کیک اسفنجی

خرید قالب گالوانیزه موج به صورت عمده

برای تهیه ی کیک به وسایل مخصوصی نیاز دارید که یکی از آن ها قالب می باشد، قالب نقش به سزایی در پخت کیک دارد که در انواع گوناگونی موجود می باشد در نتیجه باید قبل از خرید در مورد انواع قالب ها اطلاعات کامل داشته باشید تا انتخاب مناسب تری انجام دهید. از بهترین و پر فروش ترین نوع از انواع قالب ها برای تهیه کیک، قالب‌های گالوانیزه ی برند موج میباشد. جنس بسیار محکم و با طول عمر بالا و قیمت مناسب قالب کیک موج، استفاده از این قالب را رواج داده است. همچنین نحوه ی استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت تر از سایر قالب ها می باشد.

مجموعه بهگز سعی بر این داشته تا با کیفیت ترین نوع از هر قالب کیک را در برند های معتبر موجود و روز بازار در مجموعه و فروشگاه اینترنتی خود قرار دهد تا خریداران عمده و متقاضیان بتوانند قالب مناسب برای پخت انواع کیک را انتخاب و خریداری نمایند. پخش عمده قالب کیک موج یکی از امکاناتی است که فروشگاه لوازم قنادی بهگز در اختیار مراجعه کنندگان و خریداران عزیز قرار داده است که با استفاده از آن مشتریان عمده قالب موج می توانند با ثبت درخواست خود قیمت قالب کیک گالوانیزه موج را از طریق کارشناسان مجموعه دریافت و سفارش خود را ثبت نمایند. قیمت قالب کیک موج به صورت عمده در فروشگاه اینترنتی بهگز، بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد و امکان خریداری هر مدل از قالب کیک گالوانیزه در ابعاد و طرح های متنوع را به خریدار می دهد.

در رابطه با نحوه سفارش محصولات برند موج می ‌توانید به صورت اینترنتی به سایت مراجعه نمایید و در صفحه ی تماس با ما سایت از طریق شماره تلفن های ثابت و همراه مجموعه با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نمایید. هم چنین در بخش پشتیبانی (چت) وب سایت هم می توانید در خواست خود را مطرح نموده تا کارشناسان فروش عمده قالب های گالوانیزه موج با شما تماس و اطلاعات تکمیلی جهت خرید را به شما ارائه دهند.

مطالعه  آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای پخت کیک
اگر  در رابطه با خرید عمده قالب کیک موج سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
  تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

در صورتی که جزء فعالان فضای مجازی می باشید با عضویت در شبکه اجتماعی اینستاگرام بهگز نیز می ‌توانید از محصولات ارائه شده و به روز این مجموعه باخبر شوید.

 

طرز تهیه کیک اسفنجی با قالب گرد

طرز تهیه کیک اسفنجی با قالب گرد

طرز تهیه کیک اسفنجی با قالب گرد قطر 15

اگر به دنبال درست کردن یک کیک اسفنجی برای مناسبت های خاص مثل تولد یا سالگرد ازدواج و … هستید میتوانید به راحتی در منزل این کیک را درست کنید. کیک اسفنجی یکی از کیک های ساده و بسیار خوشمزه در سراسر جهان است که علاوه بر اینکه به عنوان عصرانه و صبحانه به همراه چای سرو می شود و یک کیک پایه برای خامه کشی می باشد. برای  طرز تهیه کیک گرد قطر 15 گالوانیزه موج با بهگز همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی

  • 2/5 لیوان آرد سفید
  • 1 لیوان شیر
  • 5 عدد تخم مرغ
  • 1/5 لیوان شکر
  • 1/5 قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • 1/4 قاشق چایخوری وانیل

دستور پخت کیک اسفنجی

در ابتدای شروع به کار، آرد را الک کنید تا آماده باشه و حین مخلوط کردن سایر مواد وقفه ای در مراحل تهیه کیک پیش نیاد. آرد حتما باید الک شود، نیازی به سه بار الک کردن نیست ولی حتما باید آرد را با بکینگ پودر الک کنید تا سبک شود و ذرات آرد از هم جدا شوند و گلوله ای نداشته باشد. آرد و بکینگ پودر را در الک بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آرد و بکینگ پودر را الک کنید. حالا مطمئن هستید که هیچ گلوله ای در آرد نمانده و کاملا سبک شده است. مرحله بعدی و مهم این کیک، هم زدن سفیده هاست. سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید.

شروع کنید به هم زدن و فرم دادن سفیده های تخم مرغ و سفیده ها را با همزنی که پره های کاملا تمیز و خشک دارد هم بزنید. هم زدن و فرم دادن سفیده از سه مرحله تشکیل میشود. مرحله foaming زمانی است که سفیده ها کمی فرم گرفت یا به اصطلاح کف کرد. در این مرحله نیمی از شکر را خیلی آرام و به صورت بارشی از کنار کاسه به سفیده اضافه کنید. اینکار را همانطور که همزن روشن است انجام دهید. اصلا شکر را به یکباره اضافه نکنید چون پف سفیده ها از بین میرود و به نتیجه مطلوب نمیرسید. بعد از اضافه‌ کردن شکر، به خوبی با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید تا زمانی که سفیده ها به مرحله سافت پیک( soft peak ) برسد و مانند قله ی نرم و منعطف شود.

در این مرحله یک سوم از آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک از یک سمت فولد می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را در دو مرحله دیگر اضافه می کنیم و به همین صورت ترکیب می کنیم تا پف سفیده نخوابد. حالا کمی از مایه کیک را با شیر و روغن داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس ترکیب مواد را به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک از یک سمت فولد می کنیم تا مایه کیک کاملاً یکدست شود. سپس کاغذ روغنی را در قالب قرار داده و مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با کمک یک چاقو آنرا درون قالب به صورت یکدست پخش می کنیم.

این کار باعث می شود که حباب های بزرگ درون مایه کیک نیز از بین بروند و کیک بیشتر پف کند. حالا قالب را یک تا دو مرتبه روی سطح کار می کوبیم. توجه داشته باشید باید از قالبی با قطر 15 سانتی متر و ارتفاع حداقل 7 سانتی متر استفاده کنیم. در ادامه فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم. فرهای برقی مثل توستر را باید با 10 تا 15 درجه حرارت کمتر روشن کنیم. قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزد. پس از گذشت 30 دقیقه کیک را با انگشت دست تست می کنیم. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت آنرا از فر خارج می کنیم، سپس روی توری خنک کننده کیک قرار می دهیم تا خنک شود.

 

پخت کیک اسفنجی

پخت کیک اسفنجی

سخن پایانی

لازمه‌ی پخت یک کیک و یا شیرینی باکیفیت بدون شک استفاده از مواد اولیه قنادی مرغوب و داشتن یک قالب کیک باکیفیت و نچسب جزو اصلی‌ترین مواردی است که حتما باید در خانه موجود باشد تا پخت انواع شیرینی و کیک برای شما لذت بخش باشد. در این مقاله اطلاعات مفیدی از ابعاد و انواع قالب های موج، نحوه اندازه گیری حجم قالب ها و طرز تهیه کیک اسفنجی را در اختیارتان قرار دادیم تا بهترین انتخاب قالب را مطابق طرح و ابعاد مورد نظر داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید با همراهی بهگز از بخش لوازم صنعت کیک و شیرینی با ویژگی های ابزار های قنادی مطلع شوید. همچنین می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. بهگز یک فروشگاه آنلاین خرید گز و لوازم قنادی در سراسر ایران می باشد. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.