نان ها با توجه به سلیقه یا نوع غذای مصرفی خانواده ها ، همیشه بر سر سفره ها قرار دارد . یکی ازانواع نان های رایج در فرهنگ ایرانیان می توان نان های تست را نام برد. در مقاله چگونه نان تست خوشمزه درست کنیم؟ برای شما آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تست را شرح دادیم. ما در این مطلب شما را با قالب های نان تست آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید بهترین قالب نان تست باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.تا پایان این مقاله با بهگز همراه باشید.

قالب های نان تست

قالب های نان تست

معرفی انواع قالب های نان تست

قالب نان تست درب دار

قالب نان تست یکی از پر مصرف ترین قالبهای صنعت نان حجیم و نیمه حجیم میباشد. در میان انواع قالب ها، قالب های نان تست دارای درب یکی از بهترین، رایج ترین و ارزان ترین قالب هایی است که در پخت انواع شیرینی و کیک از آن استفاده می شود. قالب های نان تست درب دار با پوششی غیر چسبنده، غیرسمی و سازگار با محیط زیست پوشانده شده است که به طور ویژه برای آزادسازی عالی مواد غذایی فرموله شده است و به دلیل داشتن در پوشاننده قالب ، نان بصورت یک مستطیل بی عیب و نقص و مغز پخت آماده می شود . این قالب همچنین می تواند برای کیک لوف و صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد .

قالب نان تست درب دار

قالب نان تست درب دار

 

قالب نان تست گالوانیزه

یکی دیگر از بهترین، رایج ترین و ارزان ترین قالب های قالب نان تست گالوانیزه است. این قالب سال هاست از پرفروش ترین قالب ها برای پخت کیک بوده است. شکل ظاهری این قالب بسیار شبیه به قالب آلومینیومی بوده و گاه تشخیص این دو قالب از یکدیگر دشوار است. اما از این دو قالب در مصارف مختلف استفاده می شود. جنس قالب گالوانیزه و همچنین طراحی مخصوص این قالب ها، در میزان حرارت تاثیر بسیار دارد. بدین گونه که قالب گالوانیزه حرارت را در تمام سطح به صورت یکسان پخش کرده و سبب پخت بهتر کیک با بهترین کیفیت می شود. قالب گالوانیزه در اشکال و اندازه های متنوع در بازار موجود است. قالب نان تست گالوانیزه نسبت به سایر قالب ها طول عمر بیشتری داشته و سال ها قابل استفاده است. علاوه بر مقاوت بالای این قالب، کار با قالب گالوانیزه راحت است.

قالب نان تست گالوانیزه

قالب نان تست گالوانیزه

 

مطالعه  چگونه بهترین قالب کیک را بخریم؟

قالب نان تست تفلون

جنس قالب های تفلون از آلومینیوم یا استیل است.که برای جداسازی آسان کیک از قالب یک لایه نچسب روی آن کشیده شده و کار جدا کردن کیک را راحت کرده است.این قالب به قالب نچسب هم معروف است. این نوع قالب‌ها محکم و بادوام بوده و حرارت را به خوبی انتقال می‌دهند. رنگ تیره این قالب مانند لباس باعث می شود گرما را به خود جذب کند.اگر اهل نان درست کردن هستید و زیاد از قالب نان تست استفاده می‌کنید، بدون شک خرید قالب نان تست تفلون ارزش هزینه‌اش را دارد. توصیه ما این است که در صورت استفاده از قالب تفلون باز هم برای اطمینان، کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید. اما استفاده از کاغذ روی دیواره‌های کیک ضرورتی ندارد.

قالب نان تست تفلون

قالب نان تست تفلون

 

قالب نان تست گرانیتی

یکی دیگر از انواع قالب های نان تست، قالب نان تست گرانیتی است. یک قالب نان گرانیتی افزودنی عالی به موجودی آشپزخانه هر سرآشپز خانگی یا نانوایی اختصاصی است. قالب گرانیتی در اندازه‌های مختلف از بزرگ تا کوچیک هستند.  قالبهای گرانیتی مستطیل شکل با دیوارهای بلند است که بالای یک پایه صاف قرار دارند. مستطیل تا حدودی باریک است تا شکل نان کلاسیک ایجاد شود. مواد گرانیتی با توزیع یکنواخت گرما، می تواند به اطمینان از ترکیب مناسب طعم ها و بافت های مناسب برای پخت نان تست کمک کند.  پخت کیک و نان در این قالب، قابلیت برش‌های منظم را به ما میدهد و عمق زیاد و پهنای کم این قالب ها باعث انباشتگی مواد روی هم و زمان پخت طولانی آن میشود و به همین دلیل نتیجه کار بافت خاص با رویه ضخیم خواهد داشت.

قالب های نان تست

قالب های نان تست گرانیتی

قالب نان تست کمربندی

مطالعه  کاتر های کوکی چیست؟

پخت نان در منزل یک تفریح لذت بخش و خوشمزه برای اکثر خانم ها میباشد، اما مشکل چسبیدن نان به ظرف همواره یک مانع بزرگ برای پختن نان در خانه می باشد؛ با قالب های کمربندی نه تنها این مشکل را فراموش کنید، بلکه برای همیشه با مشکل چسبیدن نان و کیک به قالب خداحافظی کنید. قالب کمربندی دردسر خارج کردن نان و کیک از قالب را رفع کرده و کار شما را آسان می‌کند. تنها با گذاشتن یک ورقه کاغذ روغنی (کاغذ شیرینی پزی) روی کف قالب سپس سوار و محکم کردن دیواره روی آن دیگر از ظاهر انان خود مطمئن باشید. این قالب بدنه ای متالیک دارد که بسیار زیباست. همچنین طراحی کفی آن به صورتی است که می توانید به عنوان سینی سرو نان از آن استفاده کنید.

 

قالب نان تست کمربندی

قالب نان تست کمربندی

سخن پایانی

پخت نان تست بسیار لذت بخش است حالا اگر بتوانید از قالب های نان تست مناسب و مواد با کیفیت استفاده نماید.سلامت، زیبایی ظاهری کیکتان را برای شما تضمین کند. در این مقاله در مورد انواع قالب های نان تست صحبت کردیم و انواع قالب ها را نام بردیم. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی قالب شیرینی پزی با دیگر قالب های مختلف کیک و شیرینی نیز آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.