لذت خوردن یک کیک خوش طعم و شیرین بی ‌شک روزهای فراغت شما را زیباتر خواهد ساخت اما در بعضی مواقع ممکن است مدت زمان زیاد تهیه و پخت آن به کاری طاقت فرسا و خسته کننده تبدیل شود و شما را از تهیه کیک در خانه منصرف کند. کیک یخچالی به عنوان دسری آسان و خوشمزه گزینه‌ای عالی برای شما دوستداران شیرینی است که در انواع مراسمات و مهمانی‌ها نیز سرو می‌شود و لحظات شادی را در کنار عزیزانتان به ارمغان می‌آورد. این کیک در مدت زمانی کم و فقط با چند قلم مواد تهیه می‌شود و با ظاهر ساده و طعم شکلاتی و بی‌ نظیر خود علاقمندان بسیاری را به جذب کرده است. اگر شما نیز به دنبال دسری خوشمزه و راحت در روزهای گرم تابستان هستید در ادامه با سایت بهگز همراه باشید.

مواد مورد نیاز کیک یخچالی

کیک یخچالی

مواد مورد نیاز کیک یخچالی

  • آرد قنادی: ۲ قاشق غذاخوری
  • بیسکویت پتی بور: ۳ بسته
  • شیر: ۳ لیوان
  • کره: یک قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • خامه: ۵۰۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول

در ابتدا سه لیوان شیر را در داخل قابلمه می‌ریزیم سپس آرد قنادی را به همراه پودر نشاسته ذرت، شکر و پودر کاکائو به آن اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا کمی گرم شود و مواد تعین شده با شیر ترکیب شوند.

مرحله دوم

 پس از ۱۰ دقیقه مواد را به خوبی هم می‌زنیم تا به غلظت مناسب برسد و هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد، کره، وانیل و خامه را به آن اضافه می‌کنیم و به صورت مداوم مخلوط می‌کنیم تا گلوله‌ای نشود.

طرز تهیه کیک یخچالی

کیک یخچالی

مرحله سوم

مطالعه  طرز تهیه قرابیه بادام تبریز خوش طعم

بعد ازاین که کره و خامه به خوبی در مواد حل و با باقی مواد ترکیب شدند، شعله گاز را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا کمی سرد شود. در این مرحله داخل ظرف را با کیسه فریزر و یا سلفون پوشش می‌دهیم و سپس چند قاشق از مواد را در داخل ظرف مورد نظر می‌ریزیم و پخش می‌کنیم.

برای تهیه کیک و شیرینی های خوشمزه شما نیاز به مواد اولیه باکیفیت دارید که می‌توانید از طریق شماره‌های زیر توسط بهگز اقدام نمایید و از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید.

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

مرحله چهارم

پس از آن بیسکویت ‌های پتی بور را دور تا دور ظرف می‌چینیم و به طور لایه‌ای یک قسمت آن را با بیسکویت‌ها و قسمت دیگر را با کرم شیری به دست آمده پر کنید و تا آخر به این شکل ادامه دهید، بعد از اینکه مواد گاناش و بیسکویت‌ها تمام شدند سطح کیک را با کمی کرم ترکیب کنید و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا دسر به خوبی خنک شود.

بهترین کیک یخچالی

روش پخت کیک یخچالی

مرحله پنجم

 بعد از دو ساعت استراحت کیک را از یخچال خارج کرده و به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید. برای تزیین آن نیز می‌توانید به طور دلخواه از انواع شکلات و تزئینات کیک و شیرینی استفاده کنید، حال کیک یخچالی شما حاضر است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

نکات کلیدی کیک یخچالی

انتخاب پیمانه‌های اندازه‌گیری آشپزی در تعیین و مشخص کردن مقدار مورد نظر مواد به بافت مناسب و غلظت کرم تهیه شده در کیک کمک می‌کند، به طوری که با اندازه‌ گیری دقیق مواد مورد نیاز نتیجه رضایت بخشی در تهیه و پخت کیک کسب خواهید کرد.

مطالعه  تهیه بیسکویت جو رژیمی خانگی و کم کالری

برای زیبا تر شدن شکل ظاهری کیک یخچالی در هنگام برش، می‌توانید در ابتدای قراردادن بیسکوییت و مواد از دو نوع بیسکویت شیری پتی بور و طعم شکلاتی آن استفاده کنید.

بهتر است در هنگام چینش بیسکویت و پوشش دهی کرم شیری بر روی آن به میزان استفاده از آن دقت کنید. چون که به کار بردن بیش از حد مواد بر روی بیسکویت‌ها باعث شل شدگی و نرم شدن کیک خواهد شد.

برای تزیین و خوشمزه ‌تر شدن این دسر می‌توانید در لابلای آن از ترکیب موز و گردوهای خرد شده استفاده کنید.

دقت داشته باشید که خامه را در مراحل پایانی به ترکیب شیر و مواد اضافه کنید و اجازه ندهید تا به مرحله جوشیدن برسد.

برای مزه دارشدن و طعم لذیذ این دسر می‌توانید دو قاشق از پودر پروتئین شیر را نیز به همراه دیگر مواد بر روی حرارت گاناش کنید.

سخن پایانی

در مقابل دمای گرم و سوزان روزهای تابستانی و انرژی مدت زمان طولانی برای پخت دسرها کیک یخچالی به عنوان دسری سرد و دلپذیر لذت خوردن طعم شیرینی را چند برابر می‌کند که به دلیل دسترسی آسان در پخت آن جایگزین سایر کیک ‌ها شده و از این رو درلیست منوی بیشتر رستوران ‌ها و کافی شاپ‌ ها قرار دارد و سرو می‌شود.

سایت بهگزهمواره در تلاش است تا توضیحات کامل و مختصری در رابطه با پرطرفدارترین دسرهای روز دنیا را در اختیارتان قرار دهد و نکته هایی مهم و کلیدی جهت رضایت از تهیه آن را برایتان عنوان کند. برای اطلاع از مواد عمده قنادی با ما همراه بمانید.

مطالعه  ابزار تزیین کیک با ماسوره مدل چمن

سوالات متداول

  • آیا می‌توان به جای به کار بردن بیسکویت پتی بور از نوع دیگری استفاده کرد؟

بله در صورت علاقمند نبودن و تفاوت ذائقه‌ ها می‌توانید از هر نوع بیسکویت ‌های ترد و خشک جهت تهیه این کیک استفاده کنید.

  • چه تفاوت‌ هایی در پخت کیک یخچالی و دیگر کیک‌ها وجود دارد؟

روش و تهیه این کیک را می‌توان به عنوان اساسی ‌ترین تفاوت ما بین این دو دسر نام برد، به طوری که سایر کیک ها معمولاً در فر و یا بر روی گاز پخته می‌شوند اما کیک یخچالی بدون استفاده از فر و در یخچال نگهداری می‌شود و بافت نرم و سبکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.