کشکول یکی از پرطرفدارترین دسرهای سنتی ترکیه به حساب می‌آید که با بافت نرم و طعم لطیف و شیرین خود امروزه نیز به یکی از محبوب‌ترین دسر‌ها تبدیل شده است. مواردی که کشکول ترکیه را منحصربه ‌فرد می‌سازد، ترکیب مواد خوش عطر و بویی مانند وانیل، گلاب و آرد بادام است که به بهتر شدن طعم و کیفیت آن کمک می‌کند.

علاوه بر طعم دلپذیر این دسر محبوب، سبک بودن و مقدار مصرف شیرینی متوسط در هضم آسان آن است که مراحل سرو را در هر زمانی میسر می‌سازد و از این رو می‌تواند به عنوان گزینه ‌ای مناسب در پذیرایی مهمانی‌ها و همچنین به عنوان میان وعده‌ ای سالم بعد از هر وعده غذایی مورد استفاده قرار گیرد. چشیدن طعم بی نظیر دسر سنتی ترکیه، مطمعنا تجربه‌ای لذت بخش را برای دوستداران شیرینی به وجود می‌آورد. در ادامه سایت بهگز به طرز تهیه دسر کشکول ترکیه و نکات مهم تهیه آن می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

کشکول ترکیه

کشکول ترکیه خانگی

مواد مورد نیاز طرز تهیه کشکول ترکیه

  • آرد بادام: یک پیمانه
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • نشاسته ذرت: دو قاشق غذاخوری
  • شیر: یک لیتر
  • شکر: یک پیمانه
  • وانیل: یک قاشق چای خوری
  • گلاب: سه قاشق غذا خوری

مرحله اول

برای تهیه این دسر به آسان‌ترین روش ممکن ابتدا در شروع کار قابلمه‌ای بزرگ را انتخاب کنید و یک لیتر شیر را درون آن بریزید و روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید. پس از ولرم شدن درجه حرارت شیر، محتویات زرده تخم مرغ را به همراه شکر و یک پیمانه آرد بادام به شیر اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا گرم شوند.

بهترین کشکول ترکیه

نحوه تهیه کشکول ترکیه

مرحله دوم

مطالعه  کیک چوبی جذاب و آسان پاپسیکل

توجه داشته باشید که پس از ترکیب مواد با یکدیگر محتویات داخل ظرف را باید به طور مداوم با قاشق هم بزنید تا ترکیب بدست آمده به مرحله جوشش نرسد. به طور تقریبی مدت زمان مورد نیاز برای گرم شدن مواد کشکول ۱۰ دقیقه است.

مرحله سوم

پس از گذشت زمان تعیین شده برای پخت مواد، به منظور بهتر شدن عطر خوش دسر، وانیل را به همراه دو قاشق گلاب به آن اضافه کنید و مجددا با همزن ترکیب نمایید تا مخلوط بدست آمده رنگی کرم مانند به خود بگیرد و به غلظت مناسب برسد.

برای ساخت کیک و شیرینی‌های لذیذ، استفاده از مواد اولیه عالی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای دریافت مشاوره حرفه‌ای و سفارش مواد باکیفیت، می‌توانید با شماره‌های ارائه شده توسط بهگز تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 36246273-031| تلفن همراه: 09940749376

مرحله چهارم

اگر شما نیز یکی از طرفداران طعم شکلاتی هستید این مرحله زمانی مناسب برای اضافه کردن ۲ قاشق پودر شکلات است. پس از ترکیب مواد با یکدیگر نوبت به پودر نشانه ذرت رسیده که جزء اصلی موارد مورد نیاز تهیه کشکول به شمار می‌رود.

مرحله پنجم

برای اضافه کردن نشاسته به کرم بدست آمده، یک پیمانه از آن را در مقداری آب خنک مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید، مخلوط نشاسته در آب سرد سبب می‌شود تا پودر نشاسته گلوله ای نشده و به راحتی در محلول آب حل شود.

تهیه کشکول ترکیه

کشکول ترکیه

مرحله ششم

پس از ترکیب نشاسته ذرت با محتویات داخل قابلمه ظاهر کرم مانند مواد با سرعت عمل بیشتری شروع به جوشیدن می‌کند و غلظت نهایی را بدست می‌آورد. بعد از گذشت دو دقیقه از شروع مرحله جوشش شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کشکول شما در دمای محیط سرد شود.

مطالعه  طرز تهیه کیک کافی شاپی خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله هفتم

در ادامه دسر کشکول را درون ظرف‌هایی مناسب ریخته و به مدت چهار ساعت درون یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد و سفت شود. پس از گذشت مدت زمان مشخص شده دسر‌ها را از یخچال خارج سازید و به صورت دلخواه با انواع مواد افزودنی مانند پودر نارگیل، خلال پسته، پودر گردو و بادام تزئین کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کشکول ترکیه

  • توجه داشته باشید که میزان غلظت کشکول ترکیه نباید به مرحله خشکی برسد و پس از دو دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش نمایید.
  • خرید عصاره وانیل مایع جایگزین مناسبی به‌جای استفاده از پودر وانیل است و عطر و طعم خاص و دلپذیری در دسر کشکول ایجاد می‌کند.
  • اصلی‌ترین نکته در پخت و تهیه دسر کشکول عطر و طعم آن است؛ بنابراین مواد کرم مانند کشکول را به خوبی روی شعله گاز هم بزنید تا بوی خامی آرد بادام گرفته شود.
  • در صورتی که تمایل داشته باشید دسر کشکول را در طعم‌های دیگری تهیه نمایید. می‌توانید در مرحله جوشیدن و غلظت مناسب دسر را به دو بخش تقسیم کرده و قسمتی از آن را با ترکیب زعفران به کشکول زعفرانی تبدیل کنید.
  • در صورت نبود دسترسی به آرد بادام می‌توان به صورت خانگی و با کمترین هزینه، بادام‌های خام را روی حرارت شعله قرار داده تا از حالت خامی خارج شوند. سپس با پودر کردن بادام‌ها در داخل دستگاه مخلوط کن‌ آرد بادام را تهیه نمایید.
  • میزان شکر تعیین شده در ترکیب این دسر بستگی به نوع علاقه و ترجیحات شما دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز‌ها و ذائقه خود مقدار مصرفی شکر را در داخل کشکول بیشتر کنید.
  • درصورت تنوع طعم و عطر دسر کشکول ترکیه می‌توان اسانس‌های میوه‌ای موز، توت فرنگی و‌… را جایگرین پودر وانیل کرد.
مطالعه  طرز تهیه قرابیه بادام تبریز خوش طعم

سخن پایانی

کشکول ترکیه به دلیل تهیه و پخت آسان خود امروزه در داخل کشور نیز به شهرت فراوانی دست یافته است. دسر کشکول باید به طور دقیق و طبق استانداردها و دستور‌العمل‌های مخصوص پخت تهیه شود تا با چشیدن یک قاشق کوچک از طعم لطیف بافت آن حس شیرین و دلپذیری را برای مخاطبان خود به همراه بیاورد. سایت بهگز همواره در تلاش است تا با اشتراک گذاری طرز تهیه بهترین دسرها و شیرینی‌های روز دنیا اطلاعات مفیدی را در زمینه آشپزی در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان درتهیه کشکول از طعم دهنده‌های خوش عطری مانند دارچین استفاده کرد؟ بله قطعا می‌توان هرگونه طعم دهنده‌های خوش عطری از جمله دارچین را نیز در لیست مواد طرز تهیه کشکول قرار داد. اضافه کردن دارچین عطر و طعم متفاوتی را بافت دسر ایجاد می‌کند و به عنوان گزینه‌ ای انتخابی و دلخواه به‌ کار می‌رود.
  • آیا در پخت دسر کشکول می‌توان از پودر شیر استفاده نمود؟ خیر، با توجه به میزان انعطاف پذیری و مقدارغلظت پخت آن بهتر است از شیر تازه استفاده کنید. اضافه کردن این پودر به عنوان جایگزینی در حذف شیر می‌تواند تفاوت بسیاری در طعم ناخوشایند این دسر ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.