کیک چوبی (کیک بستنی چوبی) Cake Popsicles

کیک ها در همه ی ایام از جمله در فصل زمستان و روزهای سرد خیلی پر طرفدار بوده و در مزه ها و طعمهای مختلفی درست می شوند و به صورتهای گوناگونی تهیه می شوند .درواقع بهترین انتخاب مناسب برای سرو با چایی و یا قهوه کیک ها هستند. در میان تنوع درست کردن کیک ها ، یکی از مدلهای درست کردن کیک ها ، کیک چوبی مگنوم یا پاپسیکل کیک (Cake Popsicles) است که در آن کیک را شکل بستنی چوبی و همچنین شبیه آبنبات‌ چوبی با روکش شکلات درست می کنند.این مدل کیک یک شیوه جدید از تهیه کیک بوده و برای مهمانی هایی مانند تولد و جشنها و مراسم خاص و … خیلی مناسب است. با فروشگاه اینترنتی بهگز تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 


مشاهده محصولات انواع قالب های بستنی


 

کیک چوبی جذاب پاپسیکل

کیک چوبی

پاپسیکل کیک چیست؟

در زبان انگلیسی چند واژه برای اشاره به بستنی یخی چوبی وجود دارد که “پاپسیکِل Popsicle” از رایج ترین آنها می باشد. به همین دلیل قالب های سیلیکونی بستنی که به شکل بستنی یخی کلاسیک است “قالب پاپسیکلز” نام دارد و به کیکی که در این نوع قالب درست میشود “کیک پاپ پاپسیکلز cake pop popsicles” ، “کیک پاپسیکلز Cake Popsicles” یا به صورت مخفف “کیک سیکلز Cakesicles” گفته میشود.

کیک چوبی پاپسیکل از ترکیب گاناش شکلات یا کرمفیل با پودر شده کیک یا بیسکوییت تهیه میشود و کاور با شکلات می باشد که با ترافل های رنگی با خمیر فوندانت و …تزیین می شود و به دلیل ساده بودن رسپی آن طرفداران زیادی پیدا کرده و در مناسبت های مختلف استفاده می شود. برای تهیه پاپسیکل شما باید یک قالب سیلیکونی بستنی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این قالب برای شما بسیار کاربردی می تواند باشد و می توانید انواع بستنی یخی و کیک بستنی چوبی را به راحتی داخل این قالب استفاده کنید.

کیک چوبی جذاب پاپسیکل

کیک پاپسیکلز

قالب سیلیکونی پاپسیکل

این قالب ها با طراحی ساده و جنس سیلیکونی فودگرید با کیفیت بسیار بالا میباشد. همچنین این قالب ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درست کردن انواع کیک چوبی پاپسیکل خانگی در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف است. در قسمت پایینی هر تکه از حفره های بستنی شیاری برای رد کردن چوب وجود دارد. با این محصول بواسطه جنس نرم و سیلیکونی مشکلی برای جداکردن بستنی از قالب نخواهید داشت در صورتی که در قالب های پلاستیکی این معضل وجود دارد. برای خرید اینترنتی قالب بستنی سیلیکونی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی بهگز مراجعه کرده محصول را انتخاب کنید و سفارش دهید. در هر نقطه از ایران که هستید این محصول در کمترین زمان ممکن به دست شما عزیزان خواهد رسید.

مطالعه  طرز تهیه باسلوق خانگی به همراه مواد اولیه

 

قالب سیلیکونی پاپسیکل

پاپ کیک 

“پاپ کیک” کیک کوچکی است که به شکل آبنبات بر سر یک چوب کوچک و باریک نصب می‌شود. پاپ کیک‌ها از مخلوط کردن خرده‌های کیک و یخ‌چینه و شکلات تهیه می‌شوند. شکل ظاهری آن‌ها شبیه یک کیک کوچک به شکل عمدتا توپ است که با شکلات و یخ‌چینه پوشش داده شده باشد. معمولا روی این پوشش را به اشکال گوناگون تزیین می‌کنند. گاهی انتخاب مدل آن نیز به تغییر شکل دایره می‌انجامد. مثلا به شکل حیوانات مختلف طراحی می‌شوند. پاپ کیک‌ها بین سال‌های 2009 تا 2011 میلادی محبوبیت بسیار زیاد و جهانی پیدا کردند. به‌طوری که یک کتاب به نام “پاپ کیک” نوشته شده توسط شخصی به نام Bakerella ، قناد مشهوری در آمریکا، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

پاپ کیک چیست

پاپ کیک

 

مواد تشکیل دهنده پاپسیکل

  • 200 گرم کیک شکلاتی
  • 200 گرم شکلات (سفید ،تلخ، شیری، یا رنگی)
  • یک بسته خامه صبحانه
  • چوب بستنی
  • تزیینات به دلخواه (فوندانت،ترافل، اسپرینکل)
  • قالب سیلیکونی پاپسیکل
طرز تهیه کیک چوبی پاپسیکل

آموزش پاپسیکل کیک

 

طرز تهیه پاپسیکل کیک شکلاتی

  1. ابتدا کیک شکلاتی را با دست یا غذا ساز پودر کرده و سپس به آن چند قاشق خامه صبحانه اضافه می کنیم و با دست هم میزنیم تا خمیر شود. برای بهتر شدن بافت خمیر می‌توانیم کمی شکلات مایع هم به آن اضافه کنیم.
  2. شکلات تخته ای را خرد می کنیم و داخل کاسه ‌ای می ریزیم و با حرارت غیر مستقیم بن ‌ماری می کنیم.
  3. مقداری از شکلات را داخل قالب کیک چوبی پاپسیکل ریخته و با قلم مو یا فرچه یا حتی پشت قاشق همه قسمت های قالب را می پوشانیم. سپس قالب را برمی گردانیم تا اضافه‌ های شکلات بریزد.
  4. برای اطمینان از اینکه شکلات ها به قالب نچسبند می‌ توانیم قالب را کمی چرب کنیم؛ اما نیازی هم به این کار نیست.
  5. حالا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر می گذاریم تا شکلات ببندد. سپس قالب را در می آوریم و دوباره به همان قسمت ها شکلات می زنیم و دوباره قالب را داخل فریزر می گذاریم.
  6. بعد از ده دقیقه دوباره قالب را در می آوریم و از خمیر، داخل قالب میریزیم. چوب بستنی را داخل قالب ‏قرار می دهیم و با دست یا قاشق خمیر را فشار می دهیم تا سفت و فشرده بشود. حواستان باشد مواد زیادی داخل قالب نریزید تا فضا برای شکلات هم داشته باشید.
  7. سپس دوباره روی مواد را شکلات می ریزیم و کاملا روی مواد را می پوشانیم، دور قالب را تمیز می کنیم و قالب را به مدت ده دقیقه دیگر داخل فریزر قرار می دهیم. قالب را از فریزر در می آوریم، یک لایه دیگر شکلات روی آن می ریزیم و دوباره قالب را داخل فریزر قرار می دهیم.
  8. بعد از ده دقیقه قالب را از فریزر در می آوریم و به راحتی پاپسیکل کیک‌ها را از قالب خارج می کنیم.
  9. در این مرحله می توانیم با شکلات آب شده، شکلات های رنگی، خمیر فوندانت یا ترافل رنگی روی آنها را تزئین کنیم.
مطالعه  چگونه نان تست خوشمزه درست کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.