در بین خوراکی‌های خوشمزه، موارد انگشت شماری پیدا می‌شوند که خوشمزه‌تر از یک تارت میوه ای فرانسوی باشند. تارت‌ها از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفداری هستند که برای درست کردن آن‌ها می‌توان از انواع میوه‌ها استفاده کرد. تارت ها در واقع تشکیل شدند از یک خمیر پایه که داخل آن را با انواع خامه و کرم و میوه ها و یا غذاها می توانید پر کنید و اگر شما تهیه تارت را یاد بگیرید می توانید آن را در اندازه های مختلف با قالب های رینگ تارت تهیه کنید و به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.تا انتهای مقاله همراه فروشگاه بهگز باشید.

 


مشاهده محصولات انواع قالب های شیرینی تارت


 

رسپی پخت تارت میوه ای فرانسوی

شیرینی خوشمزه تارت

 

تاریخچه تارت ها

تارت نوعی شیرینی، متشکل از یک خمیر پوسته و مواد تشکیل دهنده روی آن است. تارت میوه ای فرانسوی در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود و روی آن‌ها را معمولا با مواد مختلف شیرینی همچون کرم کاستارد و میوه‌جات پر می‌کنند. البته گاهی اوقات از تارت‌ها به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا بدون مواد شیرینی با اضافه کردن مواد غذایی دیگری همچون میگو، ماهی و خاویار استفاده می‌شود.تارت ها ریشه فرانسوی دارند و برخی آن را از مشتقات پای می دانستند.بسیاری معتقدند پای با تغییر شکل و استفاده از مواد شیرینی همچون کرم کاستارد یا ماسکارپونه به عنوان یک دسر جذاب از قرن پانزدهم میلادی در اروپا رایج شد.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت فرانسه

  • تخم مرغ کامل : 1 عدد
  • زرده تخم مرغ : 1 عدد
  • کره بدون نمک : 225 گرم
  • شکر : 1/4 پیمانه
  • نمک : 1/3 قاشق چای خوری
  • آرد : 2 پیمانه
  • قالب مخصوص تارت
رسپی پخت تارت میوه ای فرانسوی

خمیر تارت

طرز تهیه خمیر مخصوص تارت

ابتدا کره و آرد و نمک و شکر را داخل غذاساز ریخته خوب مخلوط کنید تا به شکل خرده نان در بیاد ( می توان با دست نیز اینکار را انجام داد و مخلوط کرد ) در مرحله بعدی تخم مرغ و آب یخ را اضافه می کنیم و غذاساز را روشن کرده و چند دقیقه خوب می زنیم تا به شکل خمیر دربیاد سپس آن را در ظرف در بسته گذاشته و برای 1 ساعت داخل کیسه فریرز قرار می دهیم تا استراحت کند.خمیر را با وردنه شیرینی پزی باز می کنیم و به قطر نیم سانت داخل قالب مخصوص تارت پهن می کنیم و با دست به دیواره ها فشار می دهیم تا شکل بگیرد.

مطالعه  دستور خوشمزه کاپ کیک شکلاتی

لبه های اضافی آن را با چاقو بگیرید و خمیر را برای 1 ساعت داخل فریزر قرار می دهیم سپس آن را خارج می کنیم و کف آن را یا با چنگال سوراخ کرده و یا کاغذ روغنی روی خمیر انداخته و حبوبات روش بریزید تا پف نکند و در فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه بگذارید تا زمانی که طلایی شود. 40 دقیقه ممکن است زمان ببرد سپس خارج کنید و با فلینیگ مخصوص خود پر کنید. می توان از خامه فرم گرفته به همراه میوه نیز استفاده کرد.

 


بیشتر بدانید: کیک چوبی جذاب و آسان پاپسیکل


 

چطور تارت میوه ای خود را تزئین کنیم؟

خب کم کم به قسمت هیجان انگیز داستان نزدیک می‌شویم. خامه را از یخچال خارج کرده و با حوصله روی خمیر بریزید. مرحله پایانی کار کاملا به شما بستگی داشته و فرمول خاصی ندارد. جایی که باید تارت میوه ای فرانسوی خود را با استفاده از میوه‌های مورد علاقه‌تان تزئین کنید. کیوی و توت فرنگی همراه با بلوبری و شاتوت می‌تواند ترکیب فوق العاده‌ای باشد. بعد از تزئین کرده تارت با میوه باید آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شده و آماده خوردن شود. اگرچه انتظار کشیدن برای آماده شدن تارت میوه ای کمی اذیت کننده است اما قطعا ارزشش را دارد!

 

رسپی پخت تارت میوه ای فرانسوی

تزیین تارت

 

نکات کلیدی در تهیه تارت میوه ای فرانسوی

  • می توانید برای براق شدن میوه های روی تارت کمی بریلو بی رنگ یا ژله استفاده کنید.
  • برای اینکه تارت ها پف نکنند می توانید کف تارت فویل گذاشته و روی آن نخود و لوبیا بگذارید.
  • سعی کنید برای ورز دادن از قاشق استفاده کنید و خمیر را با دست ورز ندهید اگر احساس کردید خمیر گرم شد میتوانید در یخچال بگذارید و دوباره مرحله شکل دادن به خمیر را شروع کنید.
  • خمیر تارت را اگر برای تهیه غذا استفاده می کنید میزان پودر قند را کم کنید.
  • می توانید به جای خامه از کرم پاتیسیر نیز استفاده کنید.
  • می توانید از قالب های تک نفره تارت یا یک قالب بزرگ استفاده کنید.
  • با افزودن پودر کاکائو می توانید تارت کاکائویی داشته باشید.
مطالعه  آموزش پخت شیرینی نارگیلی خانگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.