فوت و فن های ژله بستنی حرفه ای

دنیای متنوع دسرها با آن همه کیک، شیرینی، کرم، ژله و …، یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین بخش‌های هر وعدهٔ غذایی را تشکیل می‌دهد و افراد معمولا در خانه یا کافه و رستوران بعد از غذای اصلی یک دسر هم می‌خورند.تهیه دسر ها معمولا نیاز به زمان و هزینه زیادی ندارد و می تواند لحظات خوشی را برای اعضای خانواده فراهم کند تا در کنار هم این خوردنی را میل کنند.یکی از دسرهای کم هزینه و پرطرفدار ژله بستنی میباشد. برای تهیه این دسر احتیاج به بستنی ساده و چند رنگ ژله دارید.تهیه ژله اولین بار در قرن هجدهم میلادی و کتاب هنر آشپزی «هانا گلاس» دیده شد. وی ژلاتین استخراج شده از پای گوساله را با آب گل بنفشه، آبی، با زعفران، زرد و با اسفناج، سبز کرد و آن‌ها را به‌صورت لایه‌ای در لیوان‌هایی کوچک و باریک ریخت. هانا ژله را با آب لیمو، شکر و مخلوط ادویه‌جات مخلوط کرد تا به آن طعم و مزه بدهد. این طرز تهیه برای اولین بار در سال 1747 در کتاب آشپزی او چاپ شد.در این مقاله به طرز تهیه ژله بستنی حرفه ای می پردازیم. تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 


مشاهده محصولات قالب های ژله پلاستیکی و طلقی


 

چگونه ژله بستنی حرفه ای درست کنیم

دسر پرطرفدار ژله بستنی

 

طرز تهیه ژله بستنی حرفه ای

  • ژله 2 بسته
  • بستنی وانیلی 1.5 عدد
  • قالب ژله

در ابتدای کار بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا به مرور نرم شده و از حالت یخ زده خارج شود. مراقب باشید که بستنی کاملا نرم شود. چون بستنی سرد ژله ی شما را خراب خواهد کرد. پودر ژله را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا پودر ژله به طور کامل حل شود. همچنین میتوانید ظرف را برای چند دقیقه داخل مایکروویو بگذارید.سپس ظرف محتوی ژله و آب را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید تا با محیط هم دما شود. بستنی و ژله برای مخلوط شدن لازم است دمای متعادلی داشته باشند تا ژله بریده نشود. وقتی از داغی ژله کم شد و بستنی نرم شده بود، میتوانید هر دو را در قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس قالب ژله را در یخچال بگذارید تا ژله بستنی شما ببندد.بعد از اینکه ژله کاملا سفت شد، آن را از یخچال خارج کنید. برای خارج کردن ژله از قالب باید قالب ژله را به مدت چند ثانیه در آب گرم نگه دارید. سپس قالب را در ظرف سرو مورد نظر برگردانید.

مطالعه  طرز تهیه کیک مرغ مجلسی برای تولد و دورهمی ها

 


بیشتر بدانید: کیک چوبی جذاب و آسان پاپسیکل


 

فواید ژله بستنی

ژله بستنی، دسری شیرین و وسوسه‌کننده است که امکان ندارد کسی بتواند به آن، دست رد بزند. ژله بستنی را به طریق مختلف و با استفاده از خلاقیت خودتان درست کنید تا نتیجه آن، شما را متحیر کند.ظاهر بی‌نظیر ژله بستنی به‌ قدری خیره‌  کننده است که همه فکرها را به‌ سمت خود مشغول می‌کند و بیشتر مهمان‌ها به سرعت غذایشان را تمام می‌کنند تا به دسر لذیذ و خوشمزه ژله بستنی برسند. ژله حاوی پروتئین و آمینواسید است و از خواص زیادی بهره‌مند است و بستنی نیز از شیر تهیه می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک میان‌وعده سالم به‌اندازه مصرف شود. در ادامه شما را با فواید و مضرات این دسر محبوب آشنا خواهیم کرد.

  • استخوان‌سازی و رشد، جلوگیری از پوکی استخوان
  • مفید برای پوست و سایر بافت‌های بدن به‌دلیل دارا بودن کلاژن، شفاف کردن پوست و تپل کردن صورت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • موثر در کاهش وزن به‌دلیل دارا بودن پروتئین بالا و کالری پایین در ژله
  • جلوگیری از افسردگی به‌دلیل داشتن ویتامین B در ژله، بهبود کیفیت خواب
  • سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو
  • کاهش کلسترول
  • تقویت دستگاه گوارش و پوشش داخلی مخاطی آن
  • درمان کم‌خونی به‌دلیل دارا بودن ویتامین ب 12 در شیر

 

طرز تهیه ژله بستنی حرفه ای

ژله بستنی

 

مضرات ژله بستنی

  • ژله علاوه بر ژلاتین، دارای مواد دیگری مانند رنگ، اسانس و قند است. برای همین توصیه می‌شود هفته‌ای یک یا دو بار بیشتر ژله مصرف نکنید تا کلیه‌هایتان، زمان برای دفع مواد زائد داشته باشند.
  • افرادی که معده سرد و مرطوب دارند یا در هضم غذا با مشکل روبه‌رو هستند، نباید در مصرف ژله زیاده‌روی کنند.
مطالعه  فوت و فن های طلایی تهیه شیرینی پنجره ای

سخن پایانی

در طرز تهیه ژله بستنی حرفه ای می توانید از ژله های با رنگ و طعم متفاوت استفاده کنید. آن ها را به صورت لایه لایه به صورت ساده در قالب، لیوانی یا رولی درست کنید. تزیین ژله بستنی هم یکی از نکات مهمی است که در مهمانی ها به چشم می آید. اگر ترتیب مرحله به مرحله و فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی را به خوبی رعایت کنید، در انتها می توانید از طعم خوشمزه و ظاهر زیبای دسرتان حسابی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.