آشپزی کردن و پختن کیک یکی از کار های مورد علاقه برای اکثر بانوان می باشد البته بسیاری از آقایان نیز ممکن است به شیرینی و کیک پختن علاقه مند باشند. علاوه بر مهارت پختن کیک و شیرینی باید از مواد و لوازم با کیفیت نیز استفاده نماییم. یکی از لوازم مورد استفاده برای کیک قالب است. این قالب کیک یا شیرینی پذیری باعث ایجاد شکل های جالب و زیبای شیرینی می شود. در این مقاله می خواهیم ناگفته های پخت کیک با قالب آلومینیومی و گالوانیزه را برای شما بیان کنیم تا پایان مقاله بهگز را یاری نمایید.

نحوه پخت کیک در قالب

همان طور که گفتیم شکل ظاهری کیک خیلی مهم است، اصلا ظاهر در غذا اشتها را افزایش می دهد. وقتی مواد کیک را آماده کردیم باید در یک قالب یا ظرفی بریزیم تا پخته شود انواع قالب شیرینی پزی در شکل، جنس، سایز های مختلفی داریم مانند قالب سیلیکونی، قالب آلومینیومی و گالوانیزه، قالب پلاستیکی و طلقی، قالب شکلات، قالب تفلون و غیره. که هر کدام از این قالب ها دستور کار مخصوص به خود را دارند. برای همین در انتخاب قالب باید بسیار دقت نمایید زیرا اگر قالبتان خوب نباشد ممکن است کیک و شیرینی به قالب بچسبد و جدا نشود و تمام ظاهر آن بهم بریزد.

نحوه پخت کیک در قالب آلومینیومی و گالوانیزه

قالب آلومینیومی و گالوانیزه در بین آشپزان شیرینی و کیک طرفدارن بسیار را دارد. زیرا به دلیل آلیاژ مناسب دارای ویژگی نچسبیدن کیک و شیرینی به خود می باشد و از عمر طولانی بر خودار است زیرا مانند قالب سیلیکونی پاره یا قالب پلاستیکی و طلقی فاسد نمی شود و در هنگام شستشو قالب خاصیت نچسب بودن خود را حفظ می کند.

 برای استفاده از قالب آلومینیومی ابتدا ظرف را کمی چرب کنید، سپس مقداری آرد را درون کف ظرف بپاشید و مایع کیکی که آماده کرده اید را روی آن بریزید. سپس کیک را پخت نمایید. بعد از خارج کردن کیک از فر ابتدا چند دقیقه اجازه دهید قالب خنک شود و سپس کیک را به راحتی از آن جدا نمایید.

مطالعه  ایده های خلاقانه تزئین کیک مردانه

البته می توانید به جای آرد از کاغذ روغنی نیز استفاده نمایید. لازم به ذکر است که آلومینیوم رسانای خوب گرما می باشد پس یکی از قالب های خوب برای پخت کیک و .. است. این قالب ها به دلیل مقاومت و آلیاژ مناسب در ساخت زنگ نمی زنند.

کیک در قالب آلومینیومی

پخت کیک در قالب آلومینیومی

نحوه درست کردن ژله در قالب آلومینیومی و گالوانیزه

علاوه بر پختن کیک در این نوع قالب ها شما می توانید انواع دسر و ژله را در قالب آلومینیومی درست نمایید. برای استفاده این قالب در درست کردن ژله ابتدا داخل قالب را کمی خیس نمایید و سپس در فریزر قرار دهید تا زمانی که یک لایه نازک یخ روی آن قرار بگیرد. سپس ماده آماده شده خود را درون قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا درست شود. بعد از درست شدن برای جدا کردن ژله از قالب آن را به مدت چند دقیقه درون آب داغ قرار دهید و سپس در ظرف مورد نظر برگردانید.

چرب کردن قالب آلومینومی و گالوانیزه

یکی از سوالات متداول که پرسیده می شود این است که آیا می توانیم قالب آلومینیومی را با کره چرب نماییم؟ یا این که برای چرب کردن قالب از کره استفاده کنیم یا روغن؟ برای پاسخ به سوالات باید بگوییم که کره برای چرب کردن مناسب نیست و زمانی که صحبت از چرب کردن می کنیم یعنی روغن یا روغن نباتی می تواند بهترین انتخاب باشد.

انواع قالب های آلومینیومی و گالوانیزه

قالب های آلومینیومی هم مانند همه قالب ها دارای انواع متفاوتی هستند. این قالب ها دارای شکل ظاهری مختلفی بوده که مناسب با نیازتان می توانید آن ها را تهیه نمایید. انواع قالب های آلومینیومی را می توانید با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب از به گز تهیه نمایید.

  • قالب آلومینیومی شارلوت گرانیتی

قالب آلومینیومی شارلوت گرانیتی یکی از بهترین قالب ها بوده که برای انواع پخت کیک، تزیین ته چین، برنج، سالاد الویه، ژله و انواع دسر ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قالب دارای روکش و جنش گرانیتی بوده که دارای رنگ بندی متفاوتی می باشد.

  • قالب آلومینیومی شیفون میان تهی مدل گل رز

قالب آلومینیومی شیفون میان تهی مدل گل رز را می توانید در رنگ های مختلف تهیه نمایید. روکش این قالب از جنس گرانیک می باشد و می توانید از این مدل قالب در پخت کیک، تزئین ته چین و برنج، انواع سالاد و دسر ها استفاده نمایید.

قالب کیک آلومینیومی و گالوانیزه

قالب کیک آلومینیومی و گالوانیزه

  • قالب گالوانیزه مدل موج

قالب گالوانیزه مدل موج از جنس فلز بوده و دارای قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. از این قالب می توانید در درست کردن انواع دسر ها، براونیز، کیکی های برگردان، باقلوا و … استفاده نمایید. پخت کیک در این قالب به دلیل جنس خوب آن راحت است زیرا تمام قسمت ها به خوبی پخته می شوند.

  • قالب استیل تارت مدل قلبی

قالب استیل تارت مدل قلبی دارای وزن سبک و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. قالب مدل قلبی را می توانید در تزئین انواع شیرینی و کیک، ژله و … مورد استفاده قرار دهید.

  • قالب استیل تارت مدل اشک

قالب استیل تارت مدل اشک یکی از بهترین و مناسب ترین قالب برای تهیه کیک می باشد. ویژگی مهم این قالب قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد. وزن سبک این قالب مشکل حمل و نقل کیک را برای کیک پزان راحت کرده است. کاربری این قالب در انواع کیک و شیرینی، انواع دسر و ژله و تزئین برنج و … است.

  • قالب استیل تارت مدل بیضی

قالب استیل تارت مدل بیضی دارای وزن مناسب و بدنه استیل می باشد. از این مدل قالب می توانید در پختن کیک و شیرینی، تزئین غذا و دسر استفاده نمایید. این مدل قالب به دلیل شکل ظاهری مناسب دارای طرفداران بسیاری در بین شیرینی پزان می باشد.

  • قالب استیل تارت مدل دایره

قالب استیل تارت مدل دایره را می توانید در پخت کیک استفاده نمایید زیرا کیک های دایره ای داری شکل ظاهری دلخواه مشتریان می باشد. این قالب وزن پایین بوده و قالبیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. در موارد دیگری مانند تزئین ژله و دسر و … از قالب مدل دایره استفاده کنید.

  • قالب استیل تارت مدل مثلث

قالب استیل تارت مدل مثلث یکی دیگر از مدل قالب آلومنیومی می باشد که در پخت کیک و شیرینی، انواع ژله و تزئین غذا می توانید از آن استفاده نمایید. قالب تارت مدل مثلث قالبیت شستشو در ماشین ظرفشویی بوده و کار آشپزان را راحت کرده است.

  • قالب حلبی (آلومینیومی) طرح قیف

قالب آلومینیومی طرح قیف دارای وزن مناسب و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد. که می توانید از این قالب در خمیر نان، بستنی، شیرینی، شکلات، خمیر پیتزا و انواع غذا ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این قالب به دلیل آبکاری روی محصول لطفا بعد از شستشو برای جلوگیری از زنگ زدن آن را خشک کنید.

قالب کیک

قالب کیک

قالب ها در تزئین کیک نقش بسیار مهمی دارند، انواع قالب های آلومینیومی و گالوانیزه، قالب سیلیکونی و … را می توانید در بهگز تهیه نماید. البته به گز علاوه بر قالب تمام لوازم قنادی مورد نیاز برای پخت کیک و شیرینی را در اختیارتان قرار می دهد. می توانید با مراجعه به سایت به گز از انواع خدمات ارائه شده توسط بهگز بهرمند شوید.

مطالعه  بررسی اشتباهات پخت کيک خانگي

5 نظر در “پخت کیک با قالب آلومینیومی و گالوانیزه

  1. زهرا حسینی گفت:

    ممنون از مقالات بسیار خوبتان که برای آموزش رایگان و دادن اطلاعات به مشتری ها و مخاطبینتون ارایه میکنید

  2. سمیه گفت:

    سلام ایا قالب گالوانیزه درمایکروویو ال جی مناسبه؟

    1. مهدی رمضانی پور گفت:

      سلام و وقت بخیر سمیه عزیز
      برای مایکروویو بهترین گزینه قالب و ظروف پیرکس و شیشه ای هستند که جرقه و … نداشته باشد

  3. فائزه گفت:

    سلام بنظر شما قالب آلومینیومی داخل تنور گازی بهتره یا قالب گالوانیزه؟

    1. مهدی رمضانی پور گفت:

      سلام و وقت بخیر فائزه عزیز
      قالب های گالوانیزه به خاطر ضخامت بیشتر و پخش یکنواخت تره گرما در کل قالب برای این منظور مناسب تر از قالب های آلومینیومی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.