فوندانت کیک یا کیک فوندانت، امروزه یکی از زیباترین و البته رایج‌ترین نوع روکش برای تزیین کیک است. در واقع بیشترین کاربرد فوندانت، فوندانت کشی روی کیک است. از این خمیر برای تزیین و مجسمه‌سازی بر روی انواع کیک استفاده می‌شود. فوندانت کشی روی کیک همان تزئینات کیک و دسر با فوندانت است که امروزه بسیار رایج شده است و رنگ‌های مختلفی نیز دارد. فوندانت کشی روی کیک با استفاده از ابزار فوندانت صورت می‌گیرد که سبب شده کار با آن بسیار ساده‌تر شود. ابزار فوندانت دارای تنوع بسیاری است و مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود از آنها بهره می‌ برند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و مفیدی درباره ابزارهای کار با فوندانت و طریقه استفاده از این ابزار را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

ابزار فوندانت

ابزار فوندانت

ابزار فوندانت

ابزار کار با فوندانت بسیار متنوع است فلذا کاربرد ابزار فوندانت را نیز متنوع می کند. شما می‌توانید با خرید خمیر فوندانت آماده و ابزار كار با فوندانت از فروشگاه‌های معتبر در کمترین زمان و با سهولت بسیار کیک خود را با فوندانت تزیین کنید. لوازم قنادی بهگز، بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارهای کار با فوندانت را ارائه می‌ دهد. برخی از مهمترین ابزار مورد نیاز فوندانت به شرح زیر می باشند:

  • کاتر یا برشگر فوندانت
  • مولد فوندانت / مالد فوندانت
  • اتو فوندانت
  • تپانچه فوندانت
  • مهر فوندانت
  • سمبه فوندانت
  • قلم طراحی فوندانت
  • وردنه

مولد یا مالد فوندانت

مولد یکی از ابزارهای شیرینی پزی و کیک پزی است که با استفاده از آن می توانید به خمیر خود شکل دهید. قالب های مولد قالبی از جنس سیلیکون است و با خاصیت انعطاف پذیری که دارد می توان به راحتی خمیر را از داخل آن خارج کرد. مولد قالب سیلیکونی، قابلیت استفاده در یخچال و فریزر را دارند و البته انواع مرغوب تر آن ها، مقاوم به حرارت بوده و برای استفاده در فر و مایکروویو هم مناسب هستند. استفاده از مولد بسیار راحت می‌ باشد. تنها کافیست کمی آرد ذرت داخل آن بپاشید و سپس خمیر فوندانت را درون آن بگذارید. در مرحله آخر برای فرم گرفتن خمیر، آن را فشار دهید. انواع مولد فوندانت در شکل ها و طرح های گوناگون در بازار موجود هستند. اگر به دنبال فروشگاهی با بیشترین تنوع قالب فوندانت هستید کافی است به سایت فروشگاه اینترنتی بهگز مراجعه کنید و طرح دلخواه خود را انتخاب و خرید بفرمایید.

انواع مولد فوندانت

انواع مولد فوندانت

کاتر یا برشگر فوندانت

شما برای تزیین کیک، کاپ کیک، کوکی و عروسک سازی با فوندانت نیازمند ابزار هایی هستین که بتوانید فوندانت را برش دهید یا به شکل های مختلف در بیاورید. کاتر یا برشگر فوندانت یکی ابزارهای پر کاربرد است و در اشکال متنوع این امکان را برای شما فراهم می کنند که به ساده ترین روش و منظم ترین شکل ممکن خمیر فوندانت خود را برش بزنید و به آن فرم بدهید. انواع کاتر یا برشگر فوندانت با اشکال مختلف به صورت کاتر فشاری و ساده با جنس های فلزی و پلاستیکی در بازار موجود می باشند. شما باید با توجه به اینکه برای برش چه چیزی می خواهید؛ سایز و جنس را انتخاب کنید. میتوانید خمیر فوندانت را به وسیله وردنه فوندانت روی میز کار پهن کنید. با استفاده از کاتر فوندانت را برش بزنید و برای تزیین کیک ،کاپ کیک،کوکی استفاده کنید.

کاتر فشاری فوندانت

کاتر فشاری فوندانت

تپانچه فوندانت

برای استفاده از فوندانت و دست پیدا کردن به اشکال زیبا و طراحیهای خیره کننده شما نیازمند ابزارهای مختلفی هستید. تپانچه فوندانت یکی از ابزارهایی است که با توجه به سلیقه خود می‌ توانید اشکال خاصی را با خمیر فوندانت برای تزئین کیک درست کنید. این ابزار کاربردی در تزیینات فوندانت و مجسمه سازی و حتی سفال دارد. این ابزار فلزی دارای 20 دیسک با طرح های مختلف است که به سر ابزار متصل میشوند و هر کدام یک مدل دیزاین را انجام میدهند. بیشترین کاربرد تپانچه فوندانت درست کردن موهای عروسکی است. برای کارایی بهتر تپانچه فوندانت ابتدا فوندانت رو داخل ماکروفر نرم کنید و سپس ورز دهید. در مقاله نحوه استفاده و کاربرد تپانچه فوندانت اطلاعات کامل تری از این ابزار برای شما عزیزان شرح دادیم.

استفاده از تپانچه فوندانت

استفاده از تپانچه فوندانت

قلم طراحی از بهترین ابزار فوندانت

از ابزارهای جذاب مورد استفاده در شیرینی‌ پزی می‌ توان به قلم‌ های فوندانت اشاره داشت. این قلم‌ ها دارای اشکال متنوع و مختلفی هستند و برای طراحی رو فوندانت مورد استفاده قرار می‌ گیرند. هزینه هر بسته از این قلم‌ ها با توجه به کیفیت، تعداد و طرح قلم تعیین می‌ شود. فروشگاه لوازم قنادی بهگز انواع مختلفی از این قلم‌ های طراحی را با قیمت مناسبی ارائه می‌ دهد. با استفاده از این ابزار می‌ توانید طرح‌ های مختلف و زیبایی نظیر گل، برگ، حیوانات و … روی خمیر فوندانت ایجاد کنید. قلم‌ های طراحی فوندانت قابل استفاده برای تزئین روی کیک، کاپ کیک، کلوچه، بیسکویت، مجسمه سازی و … می‌ باشد. طرح‌ های ایجاد شده توسط این قلم‌ ها مورد پسند همه به خصوص کودکان می‌ باشد.

قلم‌ های طراحی فوندانت

قلم‌ های طراحی فوندانت

 


مشاهده ابزار تزیین فوندانت


 

مطالعه  چه ابزاری برای تزیین کیک لازم است

اتو فوندانت

اتوی فوندانت وسیله ای است که از آن برای صاف کردن و یا شکل دادن به فوندانت استفاده می شود. اتوی فوندانت معمولا از جنس پلاستیک و یا جنس های وابسته و همانند پلاستیک مانند سیلیکون ساخته می شود . دلیل این انتخاب این است که اتوی فوندانت علاوه بر شکل دهی به ظاهر کیک و صاف کردن نمای ظاهری آن باید بدون زخمی کردن لایه فوندانت بر روی آن حرکت کند و بدین ترتیب از پاره شدن و مچاله شدن فوندانت جلوگیری شود . نمای ظاهری فوندانت وقتی که به عنوان روکش استفاده می شود بسیار مهم است چرا که فوندانت، روکش کیک بوده و باید بدون هرگونه خراش و آسیب دیدگی روی کیک کاور شود . فوندانت ها خمیر های مناسبی برای دکور کیک و گل سازی ، فیگورسازی ، عروسک سازی و … می باشد که استفاده از ابزارهای متنوعی مانند اتوی فوندانت کمک شایانی در زیباسازی محصول نهایی و سرعت انجام کار می نماید.

اتوی فوندانت

اتوی فوندانت

ابزار سمبه فوندانت

سمبه فوندانت ابزاری است که بیشتر برای گل سازی و عروسک سازی با خمیر فوندانت کاربرد دارد. سمبه فوندانت و به خاطر داشتن سری کروی برای شکل دادن به خمیر استفاده می شود و از ابزار های پرکاربرد در زمینه گلسازی و عروسک سازی و تزئینات کیک به کار می رود که در 8 سایز متفاوت موجود میباشد. دسته های این ابزار از جنس پلاستیک و سری های آن از جنس فلز که برای راحتی و آسانی در انجام کار استفاده شده است. فروشگاه لوازم قنادی بهگز این سمبه‌ ها را در سایز‌های مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ دهد.

سمبه فوندانت

سمبه فوندانت

مهر فوندانت

از دیگر ابزارهای کاربردی جهت تزئین خمیر فوندانت، می‌ توان به مهر فوندانت اشاره داشت. این مهر معمولا برای تزئین حاشیه کیک‌ هایی با روکش فوندانت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به عبارتی این قالب را می توان برای طرح انداختن روی خمیر های فوندانت کیک و شیرینی ، خمیر عروسک سازی (مثل خمیر پلیمر) خمیر فیمو و … مورد استفاده قرار داد. برای طرح دار کردن خمیر ابتدا خمیر را توسط یک وردنه پهن کرده و بعد به آرامی مهر را روی خمیر فشار دهید.(توجه داشته باشید که اعمال فشار روی خمیر به صورت یکنواخت باشد تا وضوح طرح روی کل خمیر یکسان باشد). اگر به دنبال فروشگاهی با بیشترین تنوع مهر فوندانت هستید کافی است به سایت فروشگاه اینترنتی بهگز مراجعه کنید و طرح دلخواه خود را انتخاب و خرید بفرمایید.

ابزار کاربردی مهر فوندانت

ابزار کاربردی مهر فوندانت

وردنه

یکی دیگر از ابزاری که در لیست لوازم قنادی قرار می‌گیرد یک وسیله ای به نام وردنه است که دارای کاربرد‌های زیادی برای پخت کیک و شیرینی است. وردنه ابزاری لوله ای شکل برای پهن کردن و فرم دادن انواع خمیرها میباشد. وردنه ها بر اساس جنس  (چوب، سیلیکون، استیل… )، شکل  (باریک، ضخیم، کنده کاری شده… )، طول و وزن دسته بندی می شوند. با استفاده از این ابزار می‌ توانید به راحتی خمیر فوندانت را باز کنید. در نهایت از خمیر باز شده ساده و یا طرح‌ دار می‌ توانید به عنوان روکش کیک خود استفاده کنید. طرح و نقش های موجود روی این وردنه‌ ها به صورت برجسته با طرح‌ هایی بسیار متنوع می‌ باشد. استفاده از این ابزار بسیار ساده و راحت می‌ باشد. در مقاله ضرورت خرید وردنه شیرینی پزی به شرح کامل وردنه ها بر اساس شکل و جنس پرداخته ایم و پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه فرمایید.

پهن کردن خمیر با وردنه

پهن کردن خمیر با وردنه

پانچ فوندانت

اگر شما نیز به پخت انواع کیک علاقه مند هستید می دانید که یکی از روش های تزئین کیک استفاده از خمیر فوندانت می باشد. برای طرح اندازی بر روی فوندانت می توانید از ابزار پانچ فوندانت استفاده کنید تا بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن طرح مورد نظر خود را بر روی خمیر پیاده کرده و برای کاور کیک استفاده نمائید. پانچ فوندانت، محصولی با طراحی جدید و خلاقانه می باشد که به شما کمک می کند تا بر روی خمیر طرح های مختلف را پیاده سازی کنید. با توجه به سهولت استفاده این محصول می تواند یکی از ابزار های مورد علاقه بانوان برای تهیه انواع کیک و شیرینی خانگی باشد که علاوه بر کارایی به دلیل سهولت استفاده و همچنین جنس بدنه آن که برای سلامتی مضر نمی باشد.

ابزار پانچ فوندانت

ابزار پانچ فوندانت

سخن پایانی

در این مقاله لیست ابزارهای کار با فوندانت مورد استفاده برای تزیین انواع کیک و شیرینی نام بردیم و هر یک را به طور کلی توضیح دادیم. از اینکه تا پایان مطلب معرفی ابزارهای کار با خمیر فوندانت همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. استفاده از این ابزار ها برای تهیه یک شیرینی و کیک زیبا باعث آسان شدن روند کار خواهد شد. فروشگاه بهگز ارائه دهنده بهترین محصولات لوازم قنادی میباشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. تمامی ابزار های ذکر شده و مورد نیاز شما در فروشگاه آنلاین بهگز موجود می باشد می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین بهگز آن را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که می توانید از آخرین اخبار جدید ترین محصولات قنادی در اینستاگرام بهگز مطلع شوید.

مطالعه  چگونه بهترین قالب کیک را بخریم؟

اگر در رابطه با خرید عمده ابزارهای کار با فوندانت سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.