قالب قلب سورپرایز چیست؟

بسیاری از خانم ها علاقه مند هستند تا در مناسبت های خاص و عاشقانه مثل روز ولنتاین،سالگرد ازدواج و.. با روش های مختلف علاقه ی خود را به کسی که دوستش دارند نشان دهند. یکی از ایده های خاص و جذاب برای سوپرایز کردن تهیه قلب سورپرایز شکلاتی است.در این مقاله با درست کردن قلب سورپرایز شکلاتی به شما نشان می دهیم که قالب قلب سورپرایز می تواند به شما کمک کند چند مدل کیک، شکلات و ژله برای مناسبت های خود درست کنید. با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه شوید تا کاربردهای قالب قلب سورپرایز را به شما نشان دهیم.

 


مشاهده محصولات انواع قالب های شیرینی پزی


 

قالب قلب سورپرایز یکی از پرفروش ترین و پر کاربردترین قالب ها است. این قالب با ظاهر چند ضلعی و سه بعدی که دارد به نام قالب قلب الماسی نیز شناخته می شود. قالب قلب سورپرایز در دو جنس مختلف در بازار وجود دارد: قالب قلب سورپرایز پلاستیکی و قالب قلب سورپرایز سیلیکونی. با توجه به جنس متفاوت این قالب ها کاربردهای آن ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال از قالب پلاستیکی برای ژله و از قالب سیلیکونی برای تهیه شکلات و کیک سورپرایز استفاده می شود.

 

شکلات عاشقانه قلب سورپرایز

قلب سورپرایز کیک

انواع قالب ها با جنس سیلیکون

قالب سیلیکونی مدل قلب فانتزی: قالب سیلیکونی شکلات و شیرینی قلب سورپرایزی مناسب برای تهیه دسر، ژله، شکلات، کیک، پاستیل و … می باشد. این قالب مدل قلب با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد ، نیازی به تزئین اضافه نداشته و به تنهایی چشمگیر و جذاب است.قالب های سیلیکونی بسیار سبک و متنوع هستند و همین ویژگی موجب سهولت کار با آن میشود.

مطالعه  تکنیک مش استنسیل در تزئین کیک

مالد فوندانت مدل قلب: بیشترین کاربرد مالد برای فرم دادن به خمیر فوندانت است. مالد فوندانت ابزاری برای شکل دادن به خمیر فوندانت و ساخت آن به شکل های مختلف حتی شکل های سه بعدی است. به جز خمیر فوندانت می توانید خمیرهای گلسازی و شمع و یا شکلات را نیز داخل مولد فرم دهید و شکل دلخواه خود را بسازید. کار کردن با قالب مالد فوندانت نیز بسیار آسان است.

قالب اوریگامی مدل قلب: قالب سیلیکونی قلب اوریگامی بسیار متنوع بوده و از سیلیکون قابل انعطاف ساخته شده که دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۵۸۰ درجه را تحمل میکند و قابل استفاده در فریزر و ماکروفر و فر است.از قالب های سیلیکونی بیشتر برای تهیه دسر و کیک های یخچالی و شکلات ها استفاده می شود. همچنین این محصول مناسب کارهای دکوری رزینی نیز میباشد.

قالب شکلات عاشقانه قلب سورپرایز

قالب های سیلیکون

 

انواع قالب ها با جنس پلاستیکی

قالب ژله و دسر مدل قلب : قالب های ژله پلاستیکی از نظر ظاهری بسیار به قالب های سیلیکونی شباهت دارند گاه انعطاف پذیرتر نیز هستند، این قالب ها از چند لایه پلاستیک ساخته می شوند و مناسب ژله و دسرهای یخچالی هستند زیرا تحمل حرارت را ندارند. جدا کردن ژله از قالب یکی از نکات مهمی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، به طور کلی جدا کردن ژله در قالب سیلیکونی و پلاستیکی به یک شیوه می باشد و زمان جدا کردن در هر دو یکسان است.

قالب پلاستیکی قلب اوریگامی : قالب پلاستیکی قلب اوریگامی مناسب برای تهیه دسر ولنتاین و دسر سالگرد ازدواج و … می باشد. این قالب ها بسیار سبک هستند و همین ویژگی موجب سهولت کار با قالب پلاستیکی برای تهیه انواع دسر و ژله می شود و قالب های پلاستیکی از پلاستیک مرغوب و بسیار با کیفیت تولید می شوند. همچنین قیمت قالب پلاستیکی نسبت به سایر قالب ها مثل قالب فلزی و قالب سیلیکونی کمتر بوده و همین ویژگی موجب برتری این قالب ها می شود.

انواع قالب ها با جنس پلاستیکی

قالب های پلاستیکی

 

مطالعه  نحوه ی ذوب کردن و رنگ کردن شکلات

طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی

 

شکلات عاشقانه قلب سورپرایز

شکلات سورپرایز قلبی

 

برای طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی ابتدا شکلات تخته ای را به روش بن ماری یا در ماکروفر آب کنید. دیواره ی داخلی قالب را با یک لایه شکلات بپوشانید و بعد قالب را به مدت 10 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از خارج کردن قالب از یخچال، لبه های قالب را مجددا با شکلات بپوشانید. اگر وزن هدیه شما زیاد است این مرحله را چند بار تکرار کنید تا لایه ی شکلات ضخیم تر شود. مجددا آن را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس دور قالب را با استفاده از کارد از شکلات پاک کنید و شکلات های اضافه را بتراشید.

با احتیاط شکلات را از قالب سیلیکونی قلب سورپرایز جدا کنید. به این صورت که لبه های قالب را گرفته و آرام شکلات را از داخل آن درآورید. داخل شکلات را به دلخواه از خوراکی ها مثل شکلات و یا هدیه های کوچک پر کنید. مجددا یک عدد شکلات دیگر به همان ترتیبی که درست کردید،‌ درست کنید و به عنوان در، روی شکلات قبلی قرار دهید. به کمک چاقو، شکاف دو قلب شکلاتی را با شکلات آب شده پر کنید و دو قلب شکلاتی را به هم بچسبانید. بعد از آن که شکلات سرد شد، شکلات های اضافه ی دور قلب را به آرامی بتراشید. شکلات را به دلخواه تزیین کنید و هدیه دهید. اگرچه درست کردن قلب سورپرایز با قالب پلاستیکی هم امکان پذیر است اما قالب سیلیکونی انعطاف پذیر بوده و راحت تر می توانید شکلات را از آن جدا کنید.

مطالعه  5 روش تزیین کیک تولد دخترانه

سوالات متداول 

  • قالب های سیلیکونی را میشود داخل فر و فریزر گذاشت ؟

بله این‌کار از جنس سیلیکون نسوز میباشد و مناسب برای استفاده داخل فر و‌ تستر و ماکروفر است.همچنین دمای 40- تا 280+ را تحمل میکند.

  • این قالب ها نرمه؟؟ میشه کجش کنی تا شکلات و از توش در بیاری؟؟

بله این قالب ازجنس سیلیکونی میباشدکه انعطاف پذیری از مزیت های این قالب میباشد و به راحتی مواد از قالب جدا میشود.

  • در طرز تهیه شکلات سورپرایز قلبی ولنتاین از چه روشی برای آب کردن شکلات استفاده می‌شود؟

شما می‌توانید برای آب کردن شکلات آن را در مایکروویو قرار دهید و یا شکلات‌ها را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم کتری آب کنید.

  • توی قلب شکلاتی سورپرایز ولنتاین چی بذاریم؟

شما می‌توانید عروسک، گل، کارت پستال، پاستیل و انواع شکلات و آبنبات‌های کوچک و خوشمزه را داخل این باکس شکلات سورپرایز قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.