خامه قنادی بدون شک یکی از اصلی ترین مواد اولیه مورد نیاز کیک و شیرینی است که کیفیت و طعم آن ارتباط مستقیم با کیفیت کیک و شیرینی شما خواهد داشت. از خامه در بسیاری از دستورهای غذایی، سوپ، پاستا، دسر، شیرینی و… استفاده می‌شود. بعضی ترجیح می‌دهند این خامه را به صورت آماده از انواع برندهای موجود در بازار تهیه کنند، اما برخی هم آن را در منزل درست می‌کنند. طرز تهیه خامه قنادی در منزل، ریزه کاری‌هایی دارد که اگر به درستی رعایت شوند، کیفیت خامه قنادی شما چیزی کمتر از خامه‌های آماده نخواهد داشت. پس با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه باشید تا با بهترین مارک های خامه قنادی و طرز استفاده از آنها و هم طرز تهیه خامه قنادی خوشمزه در منزل آشنا شوید.

خامه قنادی

خامه قنادی

انتخاب بهترین برند خامه قنادی

در مقاله های گذشته از جمله مقاله ی معرفی انواع خامه برای تزیین کیک انواع خامه کیک را به شما معرفی کردیم. یکی از انواع خامه کیک، خامه قنادی است. اگر نمیدانید خامه قنادی چیست؟ مقاله آنچه که از خامه قنادی باید بدانید از بخش اطلاعات عمومی سایت بهگز میتواند جوابگو شما به این سوال باشد. از آنجا که طرز تهیه انواع خامه قنادی در منزل کار آسانی نیست امروزه انواع خامه قنادی آماده حتی به شکل خامه گیاهی قنادی برای گیاه خواران در بازار موجود می باشد. برخی از انواع برندهای مختلف خامه های قنادی عبارت اند از خامه کولاک، کاله، میهن، سالویا، پاک، گلرود و بنسای که به ترتیب به بررسی تک تک برندهای نامبرده پرداخته ایم.

خامه کاله: خامه قنادی آماده کاله از جمله بهترین برندهای خامه قنادی است که سال هاست در زمینه ی تولید محصولات لبنی از جمله فروش خامه قنادی فعالیت می کند. طرز استفاده از خامه قنادی کاله بسیار آسان است و بعد از فرم دادن خامه قنادی کاله دیگر لازم نیست نگران شل شدن خامه قنادی باشید. اگر به دنبال خامه ای سفت برای روی کیک هستید که نریزد و به راحتی آب نشود ما خرید خامه سنگین کاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

خامه قنادی آماده کاله

خامه قنادی آماده کاله

خامه کولاک: از خامه های مناسب برای پخت شیرینی و کیک های تر، خامه کولاک است. خامه کولاک مناسب برای تزئین و زیباتر کردن کار بوده و به شکل آماده برای مصرف در قنادی ها موجود است. خامه قنادی آماده کولاک علاوه بر طعم و مزه واقعی، فرم پذیری خوبی دارد و هرگز آب نمی اندازد و در بسته های 5 و 10 کیلیوی در بازار یافت می شود.

خامه قنادی آماده کولاک

خامه قنادی آماده کولاک

خامه میهن: خامه میهن بعد از خامه کولاک و کاله در کشور از خامه های قنادی پرطرفدار است. خامه میهن از مواد درجه یک تهیه شده و به همین دلیل طعم بی نظیری را به کیک و شیرینی خواهد داد.

خامه قنادی میهن

خامه قنادی میهن

خامه گلرود: خامه قنادی آماده گلرود از بهترین برندهای ایرانی است که در بسته های 1، 5 و 10 کیلویی در بازار موجود است. خامه گلرود مناسب برای خامه کشی و روکش دهی کیک است و قیمت مناسبی را دارد.

خامه قنادی گلرود

خامه قنادی گلرود

خامه بنسای: خامه قنادی آماده بنسای نوعی خامه باکیفیت است که فرم دهی بالایی دارد. اگر برای مصارف خانگی خود دنبال خامه قنادی هستید بهتر است خامه قنادی آماده بنسای را برای مصرف انتخاب کنید زیرا یک برند برتر در مصارف خانگی است. همچنین قیمت خامه بنسای در مقایسه با مقدار خامه بسته بندی شده مناسب بوده و در بسته بندی 500 گرمی، 1و 5 کیلیویی به بازار عرضه شده است.

خامه قنادی آماده بنسای

خامه قنادی آماده بنسای

 

مطالعه  طرز تهیه نان کروسان برای یک میان وعده خوش مزه

جهت خرید خامه ی قنادی و دیگر مواد اولیه قنادی شما میتوانید سفارش خود را در فروشگاه بهگز ثبت و با همکاران ما در این بخش بصورت آنلاین در ارتباط باشید. تا شما را در امر خریدی بهتر یاری رسانند امید است که تجربه خرید خوبی را برایتان به ارمغان بیاوریم. همچنین اگر در رابطه با خرید خود سوالي داريد ما مشتاقانه پاسخگوی سوالات شما هستیم.

  تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

 

طرز استفاده از خامه قنادی آماده

معمولاً طرز تهیه خامه فرم گرفته با استفاده از خامه قنادی روی بسته بندی آن توضیح داده شده است. اما به هر حال بد نیست در اینجا هم اشاره کوتاهی به نحوه استفاده از آن بکنیم. و نکاتی را که لازم است قبل از مصرف خامه آماده بدانید ذکر کنیم. خامه منجمد باید حتماً در فریزر در دمای 18- درجه نگهداری شود. اما برای همزدن، لازم است از مدتی قبل آن را از فریزر خارج کنید و در دمای محیط یا در یخچال قرار دهید تا یخ آن تا حدی باز شود و قابل هم زدن شود.

زمان دقیق بستگی به نوع خامه و همچنین دمای محیط دارد. به این نکته دقت کنید که خامه معمولا طی این فرایند به صورت دو فاز میشود و بخش هایی از آن به صورت مایع و بخش هایی به صورت یخ زده هستند. اما خامه بعد از مدتی گرم شدن به صورت خمیر در می آید. هر زمان که احساس کردید خامه قابل هم زدن با همزن برقی است کار را شروع کنید. ابتدا با دور کند شروع به هم زدن کنید.

مطالعه  دستور پخت 2 نوع شیرینی فوری بدون فر

بعد از این که خامه تقریبا یکدست شد و فقط کمی از تکه های یخی در خامه وجود داشت سرعت را کمی بالا ببرید تا همه یخ ها ذوب شود و خامه حالت شل و براق پیدا کند. در این مرحله بیرون کاسه همزن یخ زده و بخار بسته است. حال، با سرعت متوسط رو به بالا به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که یخ زدگی بیرون کاسه از بین برود و رد پره همزن روی خامه باقی بماند.

 طرز تهیه خامه قنادی در خانه

طرز تهیه خامه قنادی در خانه

ساده‌ترین طرز تهیه خامه قنادی در خانه

آیا به نظر شما می‌توان در خانه یک خامه خوش‌طعم آماده کرد؟ البته که این کار شدنی است! بهترین راه‌حل برای تزیین کیک خانگی شما، استفاده از خامه خانگی‌ست که شما می‌توانید تنها با صرف 10 دقیقه یک خامه باکیفیت آماده کنید. برای تهیه یک خامه قنادی مرغوب، باید از خامه با‌کیفیت استفاده کنید. خامه‌های پرچرب در لبنیات فروشی‌ها و یا خامه‌های پاکت صورتی پرچرب برای این منظور مناسب هستند.

مواد لازم:

  • خامه پر چرب: 400 گرم
  • خاک قند : 80 گرم
  • اسانس یا وانیل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت:

ابتدا باید یک ظرف مناسب و بزرگ انتخاب کنید زیرا خامه بعد از زده شدن حجم آن زیاد می شود و سپس ظرف را به مدت 20 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا خنک شود. توجه کنید که در همین مرحله آب خامه را حتما خالی کنید. سپس خامه و شکر را در ظرفی که سرد شده، به خوبی با هم مخلوط کنید. به هیچ عنوان از شکر استفاده نکنید چون به دلیل حل نشدن کامل شکر و خامه، هنگام سرو کیک شما دانه های شکر را زیر دندان خود حس می کنید. به مقداری مخلوط را هم بزنید که رد همزن روی خامه باقی بماند و هنگام وارونه کردن ظرف خامه از آن بیرون نریزد. چون بعد از اینکه خامه شکل بگیرد و هم زدن ادامه داشته باشد خامه به کره تبدیل می شود. در مرحله پایانی هم اسانس مورد نظر یا وانیل را به خامه اضافه کنید و به شکل دورانی هم بزنید. اگر همزن برقی  ندارید در مرحله دوم که خامه و شکر را با همزن دستی مخلوط کردید، به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار دهید و دوباره هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید. این روند را دو تا سه بار تکرار کنید تا خامه سفت شود.

مطالعه  آموزش شیرینی نان برنجی

سؤالات متداول

خامه قنادی چگونه درست می‌شود؟
برای درست‌کردن خامه قنادی، خامه غلیظ را با همزن آن‌قدر می‌زنند تا سبک و پفی شود. برای طعم‌دار‌شدن آن پودر قند، وانیل، قهوه، پوست پرتقال یا شکلات به آن اضافه می‌کنند.

تفاوت بین خامه و خامه قنادی در چیست؟
تفاوت اصلی آن‌ها در میزان چربیشان است. خامه درصد چربی شیر بالاتری دارد (حدود 36٪) درحالی‌که چربی خامه قنادی حدود 30٪ است.

در چه خوراکی‌هایی از خامه قنادی استفاده می‌شود؟
در تهیه انواع پای مثل پای کدو تنبل و پای شکلاتی، کاپ کیک و کیک، پودینگ موز و پودینگ شکلاتی، انواع موس و تارت میوه، از خامه قنادی استفاده می‌کنند.

آیا مصرف خامه برای کودکان مضر است؟
مصرف خامه برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود، زیرا با توجه به عدم فعالیت جسمانی کودکان در این دوران، مصرف خامه برای آن‌ها مضر خواهد بود. در مورد کودکان بالای یک سال نیز بهتر است در صورت مصرف خامه از انواع کم چرب آن استفاده کنند و آن هم به مقدار مشخص. با توجه به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در خامه، مصرف به اندازه آن می‌تواند برای کودکان بالای یک سال مفید باشد.

بهترین برند خرید خامه قنادی چیست؟
خامه قنادی آماده برند کاله از بهترین برندهای خامه قنادی است که میتوانید در تزئین انواع کیک‌ و دسرهای خوشمزه‌ای که می‌پزید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم علاوه بر طرز تهیه خامه قنادی خوشمزه در منزل شما را با انواع برندهای خامه قنادی در بازار که برای تزیین و یا خامه کشی کیک و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم. شما می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش ابزار شیرینی پزی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.