شیرینی مجلسی مربایی مخصوص عید

یکی از رسومات عید نوروز، تهیه شیرینی‌های مجلسی جهت پذیرایی از مهمان‌ها است که از سال‌های گذشته در بین ایرانیان بسیار رایج بوده است. شیرینی مشهدی که با نام های مختلفی اون را می شناسیم مثل شیرینی آلمانی یا شیرینی مربایی یا شیرینی مارمالادی بدلیل ماندگاری بالا می تواند گزینه خوبی در لیست شیرینی ها نوروزی باشد.شیرینی مارمالادی را می توانید با انواع مربا ها یا سس شکلاتی تزئین و پر کنید و به دلخواه روی شیرینی ها را از نارگیل یا پودر پسته استفاده کنید.این شیرینی از دو لایه ی روی هم قرار گرفته تشکیل می شود. .در این مقاله آموزش پخت شیرینی مربایی که یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های پذیرایی در ایام نوروز است، می‌پردازیم. شما با استفاده از کمترین مواد می‌توانید به صرفه ترین، سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی را تهیه کنید. تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 

دستور پخت شیرینی مربایی عید

شیرینی مربایی عید

 

کاترهای خمیر شیرینی 

ابزار های زیادی جهت برش و فرم دهی به کیک و شیرینی وجود دارد .کاتر نام دیگر قالب‌های برش دهنده است که در تهیه شیرینی و بیسکویت ها (کوکی) مورد استفاده قرار می‌گیرد و از دو جنس پلاستیک یا استیل تهیه می‌شود.کاتر پلاستیکی خود چند مدل دارد ساده و فشاری که بیشتر برای کوکی و خمیر فوندانت و شیرینی استفاده میشود.این نوع کاتر ها به دلیل دو طرفه بودن کاربرد زیادی دارد چون این نوع کاتر ها داخل خود کاتر هم طرح دار می باشد که باعث می شود که کارشما زیباتر شود زیرا هم طرح روی خمیر می اندازد و هم برش می زند که در طرح ها و سایز های ریز و درشت و برای تزیین کیک و کاپ کیک استفاده می شود. کاتر مدل شیرینی مربایی فروشگاه اینترنتی بهگز یکی از ابزارهایی است که در شکل قلب این امکان را برای شما فراهم می کنند که به ساده ترین روش و منظم ترین شکل ممکن شیرینی خود را برش بزنید و به آن فرم بدهید.

مطالعه  رسپی پخت تارت میوه ای فرانسوی

 


مشاهده محصولات کاترهای شیرینی پزی


 

مواد لازم شیرینی مارمالادی یا مربایی

آرد سفید250 گرم
کره نرم شده115 گرم
شکر 100 گرم
بکینگ پودر 1 ق چ
نمک 1/8 ق چ
تخم مرغ 1 عدد کامل + 1 عدد زرده
وانیل
1 ق چ
مارمالاد با طعم دلخواه به مقدار لازم
پودر قند یا شکر برای تزیینبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی

ابتدا باید فر را روشن کنید تا برای پخت مواد آماده شود. کره را هم از یخچال بیرون بیاورید و آن را در دمای اتاق قرار دهید تا خود به خود نرم شود. سپس آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید تا مواد به خوبی با هم آغشته شوند.در این مرحله باید به سراغ کره نرم شده بروید. باید کره را همراه با شکر در ظرف بریزید و با همزن آن را هم بزنید. سرعت متوسط برای همزن کافیست.به ظرف کره و شکر هم زده شده باید تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و مجدداً آنها را با همزن مخلوط کنید. تفاوت این مرحله با مرحله قبل این است که باید سرعت همزن را روی تند قرار دهید تا مواد کاملاً یکدست شوند.

در حین هم زدن مواد باید کم کم وانیل را هم اضافه کنید و آنقدر هم بزنیم تا مواد با هم به خوبی مخلوط شوند.موادی که در مرحله دوم مخلوط کردید را به همین مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیر نرم و صافی به دست بیاید.هنگامی که مطمئن شدید این خمیر به دست آمده چسبندگی ندارد، می‌توانید همان لحظه قالب شیرینی بزنید.هنگام قالب زدن باید از یک قالب کوچک‌تر برای بریدن قسمتی از قالب رویی استفاده کنید تا مربای آماده کرده را روی آن بریزید. البته این به سلیقه شما بستگی دارد.

مطالعه  آموزش شیرینی نان برنجی

یک کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کنید و روی آن شیرینی‌های آماده شده را بچینید تا آماده پخت شوند.در این مرحله برای پخت شیرینی‌ها در 15 دقیقه باید دمای فر را 150 درجه یا 275 درجه سانتی گراد قرار دهید.در این مرحله شیرینی‌ها را پس از پخت از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شوند. بعد از آنکه خنک شدند، ابتدا برای تزئین آنها پودر قند را روی شیرینی‌های پخته شده بپاشید و بعد از آن مارمالاد یا مربای خود را به شیرینی اضافه کنید. در این هنگام شیرینی مربایی شما آماده سرو است.

 

دستور پخت شیرینی مربایی عید

طرز تهیه شیرینی مربایی

 

نکات شیرینی مربایی

  • نکات کلیدی برای تهیه شیرینی مربایی
  • برای خوشمزه‌تر شدن شیرینی‌ها می‌توانید از مربای تمشک به جای مارمالاد استفاده کنید.
  • میزان استفاده از همزن را باید تا زمانی ادامه دهید که مواد یک دست شوند. حدوداً این کار سه الی چهار دقیقه لازم دارد.
  • برای استفاده از خمیر به دست آمده باید میزان چسبندگی آن را بسنجید. اگر چسبندگی نداشت می‌توانید آن را قالب بزنید اما اگر میزانی چسبندگی حس کردید آن را سلفون بکشید و درون یخچال قرار دهید. پس از مدتی آن را روی سطح با وردنه صاف کنید تا حدوداً قطر 3 الی 4 میلی متر به شما بدهد.
  • باید توجه کنید که مربا را نباید قبل از آنکه پخته شوند روی شیرینی‌ها بریزید.
  • برای انتقال دادن شیرینی‌ها به کاغذ روغنی باید با احتیاط عمل کنید تا قالب آنها عوض نشوند.
  • توجه داشته باشید که هر چقدر زمان پخت شیرینی‌ها کم و با دمایی مناسب و ملایم پخته شوند، شیرینی‌ها به جای بیسکویتی شدن، نرم می‌شوند. زمان زیاد و درجه بالای حرارت ممکن است که شیرینی‌های آماده شده را خشک کند.
  • برای تازه نگه داشتن شیرینی‌ها به اندازه مقداری که در روز مصرف دارید مربا بزنید و باقی مانده آن را درون یخچال در ظرف بسته قرار دهید و هر موقع قصد داشتید آن را سرو کنید به آن مارمالاد یا مربا اضافه کنید.
مطالعه  طرز تهیه رول دارچینی با فراستینگ پنیر خامه ای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.