تفاوت اصلی مافین و کاپ کیک

شیرینی پزی یک هنر است و مثل همه هنرها علاوه بر ابزارشیرینی پزی برای درک بهتر آن نیاز به افزایش اطلاعات در این زمینه دارید. تشخیص مافین و کاپ کیک معمولا برای مردم عادی شاید سخت باشد و بیشتر افراد این دو اسم را جا به‌ جا استفاده می‌کنند. درحالی‌که ما با دو شیرینی متفاوت روبه‌رو هستیم. آیا می‌دانید مافین و کاپ کیک هر کدامشان چه نوع شیرینی هستند؟ تفاوت مافین با کاپ کیک چیست؟ در این مطلب سعی کردیم دو شیرینی مافین و کاپ کیک را به شما معرفی کنیم همچنین تفاوت مافین و کاپ کیک را نیز به شما بگوییم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

تفاوت مافین و کاپ کیک چیست؟

تفاوت مافین و کاپ کیک


مشاهده محصولات کپسول های شیرینی


مافین چیست؟

مافین (Muffin) یک کیک خوشمزه شبیه کیک یزدی خودمان است که در بسیاری از کشورها به همراه صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود.در عالم شیرینی‌پزی دو نوع مافین مختلف وجود دارد. مافین انگلیسی و مافین آمریکایی. در مدل آمریکایی آن کره، شکر و بیکینگ‌ پودر را به خمیر مافین اضافه می‌کنند و آن را در کاغذهای ضخیمی که به فنجان شبیه است؛ می‌پزند.به همین خاطر به این مدل کیک فنجانی نیز گفته می‌شود.

می‌توان گفت کیک فنجانی در واقع نوعی کیک اسفنجی یا کیک کره‌ای است که در قالب‌هایی به شکل فنجان پخته می‌شود. و اما مافین انگلیسی که نوعی نان با شیرینی کم و اندک است و در آن خمیر مایه استفاده می‌کنند و در اندازه‌های کوچک می‌پزند.مافین در بسیاری از کشور‌های به هنگام صبحانه سرو می‌شود یا پایه‌ای مناسب برای چای یا قهوه‌خوری روزانه‌ی افراد است.

مطالعه  انواع کاغذ نسوز هواپز و طریقه استفاده از آن

 

تفاوت کاپ کیک و مافین

مافین

انواع قالب های کیک مافین

قالب مافین قالبی است مخصوص کیک مافین و انواع کیک تک نفره. قالب مافین به شکل ساده و طرحدار در بازار موجود است که می توان به دلخواه آن ها را انتخاب کرد. این قالب یک قالب مستطیلی است با تعدادی قالب گود برای ریختن مایع مافین و کاپ کیک داخل آن.در نتیجه یکی از ویژگی های خوب این قالب ها آن است که شما می توانید تعداد زیادی مافین داخل آن درست کنید.

معمولا هنگام استفاده از قالب مافین، داخل آن کاغذ مخصوص مافین (کاغذ مقوایی ضخیم) قرار می دهند تا مافین شکل زیباتری داشته باشد. این کاغذهای مخصوص، کپسول یا کاغذ مافین نامیده می شوند و به عنوان قالب مافین کاغذی شناخته می شوند. از پر کاربردترین آن ها می توان به قالب مافین تفلون و قالب مافین سیلیکونی اشاره کرد.

قالب های مافین

قالب مافین

کاپ کیک چیست ؟

کاپ کیک (Cupcake) را می‌توانیم یک کیک تولد مینیاتوری در نظر بگیریم. این شیرینی معمولاً در قالب‌های گرد و فنجانی شکل پخته می‌شود. تا اینجا که تفاوتی با مافین نداشت اما برگ برنده کاپ کیک در تزئینات روی آن است که اغلب می‌تواند خامه‌ای، وانیلی، شکلاتی، کره‌ای و… باشد.

طعم شیرین کاپ کیک بیشتر مربوط به تزئینات روی آن است و خود کیک بافت سبک‌تر و اسفنجی‌تری نسبت به مافین دارد. کاپ کیک نسبت به مافین میزان چربی بیشتری دارد و آن را در مهمانی‌ها سرو می‌کنند.اصلیت این شیرینی آمریکایی است و در انگلستان به آن fairy cake و در استرالیا به آن party cake یا کیک مهمانی می‌گویند.

مطالعه  هر آنچه درباره قالب سیلیکونی باید بدانید

 

تفاوت مافین و کاپ کیک چیست؟

کاپ کیک

 

تفاوت دیگر کاپ کیک و مافین

معمولا کاپ کیک ها دارای رویه ی خامه ای ,شکلاتی و یا وانیلی هستند که شما می توانید بعد از پخته شدن کیک ها با کمک یک قیف خامه ریز رویه ی کیک را تزیین نمایید .به دلیل استفاده از انواع خامه , شکلات رویه ی کره ای و… می توان گفت کاپ کیک ها بیشتر مورد علاقه ی کسانی هستند که میل به شیرینی جات بیشتری دارند .بسیاری از افراد تصور می کنند با برداشتن خامه ی روی کاپ کیک می توانند آن را مافین نامگذاری کنند اما این یک تصور بسیار غلط می باشد. زیرا کاپ کیک ها از خانواده کیک ها و مافین ها را می توان جزو نان شیرینی ها قرار داد .

جمع بندی

شما می توانید با خرید قالب مافین نه فقط مافین، بلکه کاپ کیک و انواع دسر تک نفره را به ساده ترین و زیباترین شکل ممکن درست کنید. اگر به دنبال درست کردن انواع دسر تک نفره، مافین و کاپ کیک هستید کافی است با خرید قالب مافین با جنس، طرح و با تعداد مورد مورد نظرتان، مافین، کاپ کیک و یا دسر خوشمزه ی تک نفره ی خود را درست کنید.

در مطالب بعدی موارد استفاده از انواع قالب مافین را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد تا بدانید موارد مصرف آن به درست کردن مافین و کاپ کیک محدود نمی شود. اگر در مورد انتخاب جنس قالب مافین سوالی دارید می توانید با فروشگاه اینترنتی بهگز تماس گرفته و از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

مطالعه  طرز تهیه روغن صاف قنادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.