جشن هالووین یکی از جشن های سنتی در کشورهای غربی است که مراسم آن در شب 31 اکتبر هر سال برگزار می شود. اگر به ایده های تزیینات جذاب شیرینی های هالووین علاقه دارید، می توانید از تزیینات کیک، شیرینی ها و کوکی هالووین استفاده کنید و یک مهمانی شبح وار هالووینی برگزار کنید. با استفاده از انواع کاترهای شیرینی پزی و کوکی، پخت کاپ کیک را به یک سرگرمی تبدیل کنید. در این مقاله چند ایده ی خلاقانه برای تزیینات جذاب شیرینی های هالووین را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها در مهمانی و جشن هالووین خود استفاده کنید. همچنین ابزارهایی مورد نیاز برای درست کردن این طرح ها  را بررسی می کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

خوراکی‌های هالووین

خوراکی‌های هالووین

 

چرا این مراسم جشن هالووین نام گذاری شده است؟

در قرن هشتم، پاپ گرگوری سوم، اول نوامبر را به‌عنوان روز بزرگداشت همه مقدسان تعیین کرد و متعاقبا برای برگزاری این مراسم، از برخی از سنت‌های «سواین» (Samhain) استفاده شد.عصر قبل آن روز به نام «All Hallows Eve» به‌معنای «عصر همه قدیسان» نامگذاری شد که به‌تدریج به هالووین معروف شد. با گذشت زمان، هالووین به روزی برای انجام فعالیت‌هایی مانند تریک اور تریت (Trick or Treat؛ به‌معنای هدیه بده والا شیطنت می‌کنم)، حکاکی روی کدوتنبل، برگزاری دورهمی‌ها، پوشیدن لباس‌های خاص و خوردن خوراکی‌های خوشمزه تبدیل شد.

با این حال، به گفته «نیکلاس راجرز» (Nicholas Rogers)، استاد تاریخ در دانشگاه یورک تورنتو، هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که رسم سواین به مردگان یا پرستش نیاکان اختصاص داشته باشد. اگرچه هرگز ارتباط مستقیمی بین هالووین و سواین اثبات نشده است؛ بسیاری از محققان معتقدند از آنجا که روز همه قدیسان و سواین در تقویم به هم نزدیک هستند، پس بر یکدیگر تاثیر گذاشته‌اند و بعدها با هم ترکیب شده‌اند که نتیجه آن جشن امروزی هالووین است.

مطالعه  طرز تهیه سس مخملی و شکلاتی تزیین کیک

 

تاریخچه هالووین

تاریخچه هالووین

 

چند دستور تزئین برای خوراکی‌های هالووین

کوکی های هالووینی: از عمومی ترین طرح های تم برای هالووین، تهیه کیکها و کوکی هایی با طرح کدو تنبل، عنکبوت، جارو، شبح، مومیایی و چهره های ارواح است کوکی های هالووین با ظاهر ترسناک در واقع یک کوکی شکلات شیرین است که می تواند جلوه خوبی به هر مهمانی هالووین ببخشد. برای درست کردن کوکی های هالووین طرح شبح یا جارو باید از خمیر شیرین سرد استفاده کنید. این خمیر نسبت به خمیر کلوچه و کیک سفت تر است. این خمیر را حتما باید سرد استفاده کنید. در غیر این صورت لبه های آن می شکند. بعد از درست کردن خمیر کافی است آن را با ضخامت مناسب به کمک وردنه پهن کنید و با استفاده از کاتر مدل شبح هالووین یا کاتر مدل جارو هالووین آن را برش بزنید. سپس روی کوکی ها را با استفاده از آیسینگ رنگ کرده و به شکل مورد نظر درآورید.

 

کوکی های هالووینی

کوکی های هالووینی

 

نان تست کدو تنبل: سومین دستور مخصوص هالووین به تست کدو تنبل اختصاص دارد. در مطالب قبل طرز تهیه نان تست را شرح دادیم تا بتوانید بهترین و خوشمزه ترین نان را داشته باشید. پس از پخت نان تست کمی کره کدو تنبل را روی نان تست بزنید و با چیپس شکلات آن را به شکل طرح های هالووینی تزیین کنید. اگر به کره کدو تنبل دسترسی ندارید؛ کمی پوره کدو تنبل را با جوزهندی، دارچین، عسل و مقداری آب لیمو مخلوط کنید. یک صبحانه یا میان وعده ساده اما خوشمزه!

 

نان تست کدو تنبل

نان تست کدو تنبل

 

کاپ کیک به شکل سنگ قبر: کاپ کیک های یکی دیگر از رایج ترین خوراکی های هالووینی هستند که می توانید به راحتی آن ها را درست کنید. برای تهیه کاپ کیک شکلاتی جذاب باید شکلات سفید را ذوب کنید و با استفاده از قیف دست اسکلتتان را درست کنید. برای این کار شما ابتدا یک کاغذ روغنی یا مومی آماده کنید و سه خط از روی آن بکشید. مربعی را بالای سه خط از شکلات طرح بزنید. سپس نوبت به اضافه کردن انگشتان میرسد. پس از آنکه کاملا خنک شد به آرامی دست را از روی کاغذ مومی جدا کنید. سطح کاپ کیک ها را با خامه شکلاتی بپوشانید و مقداری شکلات رو کاملا خورد و پورد کرده و روی کاپ کیک بریزید. بیسکویت یا شکلات هایی را به سلیقه خودتان تهیه کنید و با شکلات آب شده روی آنها طرح یا نوشته مدنظر خود را بنویسید و روی کاپ کیک قرار دهید و باقی جزییات را اضافه کنید. اکنون با این کاپ کیک های خوشمزه و تزئینی از قبرستان به یک جشن هالووین بروید.

مطالعه  تکنیک مش استنسیل در تزئین کیک

 

کاپ کیک شکلاتی هالووینی

کاپ کیک شکلاتی هالووینی

 

میوه های هالووینی: یکی از پذیرایی های سالمی که می توانید در جشن هالووین داشته باشید، تزیین میوه هاست. موز و نارنگی دو گزینه ی عالی برای این کار هستند. موزها را پوست بگیرید و نصف کنید. از چیپس شکلات کوچک برای چشم ها و از چیپس شکلات بزرگ تر برای دهان استفاده کنید. با این روش روح هایی از جنس موز خواهید داشت. هم چنین نارنگی ها را پوست بگیرید و برش کوچکی از ساقه کرفس روی آن بگذارید تا طرحی مشابه با کدو تنبل داشته باشد. یک روش خلاقانه در سرو میوه برای بچه ها است.

 

تزیین میوه های جشن

تزیین میوه های جشن

 

برای خوراکی های هالووینی به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

همان طور که مشاهده کردید، بسیاری از این خوراکی ها را کیک ها، کاپ کیک ها و کوکی ها تشکیل می دهند. شما می توانید طرز تهیه ی انواع کیک و شیرینی، کاپ کیک و کوکی را در بهگز مشاهده کنید و با آن ها خوراکی های هالووینی درست کنید. کاترها یکی از بهترین ابزارها برای برش زدن کیک و کوکی هستند. با استفاده از کاتر در طرح مورد نظر خود می توانید کوکی ها و کیک ها را برش زده و سپس روی آن را با شکلات آب شده، رویال آیسینگ و سایر موارد مشابه تزیین کنید. برای رنگ کردن روی کوکی می توانید از رویال آیسینگ استفاده کنید. کافی است طرز تهیه رویال آیسینگ را یاد بگیرید و به کمک ابزارهای مخصوص آیسینگ آن روی کوکی های برش خورده طرح دلخواه تان را بکشید.

مطالعه  تزئین کیک پسرانه با تاپر بتمن

شکلات تخته ای، ترافل ها، شکلات چیپسی و سس های شکلاتی در رنگ های مختلف از جمله دیگر خوراکی های خوشمزه ای هستند که به شما برای طرح های هالووینی بیشتر کمک می کنند. برای درست کردن طرح های مختلف هالووینی کافی است عکس های مربوط به خوراکی های هالووینی را مشاهده کنید، از آن ها ایده بگیرید و با خلاقیت خود و به کمک ابزارها و خوراکی هایی که پیش تر معرفی کردیم، این خوراکی های خوشمزه را درست کنید.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای تزئینات شیرینی های هالووین وجود دارد. سعی کردیم در این مقاله شما را با چند ایده از تزیینات جذاب آشنا کنیم. لیستی که در معرفی کردیم ترتیب خاصی ندارد و شما می‌توانید براساس سلیقه یکی را انتخاب و  تهیه کنید. شما می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش ابزار شیرینی پزی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

یک نظر در “تزیینات جذاب شیرینی های هالووین

  1. مهسا جباری گفت:

    من امسال برای جشن هالوین کاترهای شما رو خریدم خیلی جذاب و باحال شد و کلی دوستام تحسینم کردند
    ممنونم از محصولات متنوعتون….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.