تاپر کیک چیست؟

زمانی که برای سفارش کیک در مناسبت‌های مختلف، به شیرینی فروشی مراجعه می‌کنید، احتمالا با واژه تاپر های تزیین کیک روبرو خواهید شد. اصطلاحاً به عروسک، طرح خاص یا نوشته‌ای که روی کیک یا حتی گاهی در کنار کیک قرار می‌گیرد، تاپر کیک گفته می‌شود که یکی از عناصر جذاب بر روی کیک‌ها هستند. تاپرها از جنس‌های مختلفی مانند چوب با روکش مشکی، پلکسی و مولتی استایل طلایی و نقره ای، کاغذ، مقوا، انواع خمیرهای خوراکی، انواع شکلات و… تولید می‌شوند. تاپر کیک، بخش مهمی از جذابیت کیک است. اگر می خواهید بهترین تاپر کیک را تهیه کنید، باید نکات مهم و اثرگذار در انتخاب آن را بدانید پس با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه باشید.

 

انتخاب بهترین تاپر های تزیین کیک 

تاپر های تزیین کیک، معمولا بخشی ازطراحی کیک است و بر اساس نوع مناسبتی که برای آن کیک تهیه می‌کنید انتخاب می‌شود. از قدیم، رایج‌ترین نوع تاپر کیک شمع بوده ‌است. تاپر فونت پلکسی، عروسک‌های شکری و فوندانت، از انواع مختلف مدل تاپر کیک هستند. اگر تاپر کیک، متناسب با موضوع، رنگ و طراحی کیک انتخاب شود، جذابیت کیک بیشتر می‌شود. در انتخاب تاپر های تزیین کیک، باید به مناسبت کیک و تم جشن‌تان دقت کنید. معمولا مدل تاپر کیک، متناسب با جشن انتخاب می‌شود. برای مثال، در جشن‌ تولد کودکان و یا جشن تعیین جنسیت، تاپر کیک متناسب با برگزاری جشن انتخاب و ساخته می‌شود. استفاده از تاپرهای عروسکی برای چنین مراسمی بسیار رایج است. تاپرهای مولتی استایل نیز به‌صورت اشکال مختلف و نوشته‌های مختلف، مناسب کیک‌های مناسبتی هستند.

مطالعه  ترفندهای تزیین شیرینی عید نوروز

 

انواع تاپر تزیین کیک

 

  • تاپر‌های عروسکی
  • تاپر‌های پلکسی و مولتی استایل
  • تاپر‌های شمعی
  • گل طبیعی به عنوان تاپر کیک

 

تاپر‌های تزیین کیک عروسکی:

یکی از تاپرهای رایج برای کیک‌های کودکان، تاپر عروسکی است. اگر بخواهید تاپر کیک را متناسب با جشن تولد یا جشن‌های دیگر با مناسب خاصی هماهنگ کنید، می‌توانید از تاپر عروسک‌های واقعی و یا تاپرهای عروسکی خوراکی استفاده کنید. مزیت تاپرهای عروسکی خوراکی به نسبت تاپرهای دیگر این است که این تاپرها کاملاً خوراکی هستند و دیگر لازم نیست نگران خوردن آن‌ها توسط کودکان باشید. این تاپرها معمولاً با خمیر فوندانت ساخته می‌شوند و موندگاری بسیار بالایی دارند. بنابرین در صورت نگهداری درست، امکان حفظشون به عنوان یادگاری از یک مناسبت دوست داشتنی برای مدت‌های طولانی وجود دارد.

 

تاپر ها بهترین ابزار تزیین کیک

تاپر‌های پلکسی

تاپر‌های پلکسی و مولتی استایل:

حتما در زمان انتخاب بهترین مدل تاپر های تزیین کیک، چشم‌تان به کیک‌های دارای نوشته خورده است. این نوشته‌های فارسی و انگلیسی مختلف را می‌توان متناسب با مناسبت جشن برای کیک انتخاب کنید. تاپرهایی مثل تولدت مبارک، سالگرد ازدواج، اسم، حروف بزرگ و موارد دیگر بسیار رایج است. این تاپرها از جنس پلکسی یا مولتی استایل می باشند که نوعی پلاستیک است. مولتی استایل نوعی ورق آکریلیک همراه با یک روکش فلزی شکل است که به علت صیقلی بودن و درخشندگی زیاد شباهت‌های زیادی با فلزات دارد. پلکسی متریالی محکم و شکننده با ظاهری جذاب می باشد که تنوع رنگی بسیار بالایی را دارد، قیمت تاپر پلکسی نسبت به مولتی استایل، کمی بالاتر می باشد، اگر هزینه برایتان مهم نمی‌باشد و لوکس بودن و زیبایی مد نظر شماست، پلکسی بهترین گزینه است.

مطالعه  تکنیک مش استنسیل در تزئین کیک

 

 


بیشتربدانید : با انواع لوازم قنادی آشنا شوید!


 

تاپر ها بهترین ابزار تزیین کیک

قدیمی ترین تاپر کیک

تاپر‌های شمعی:

یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین تاپرهای کیک که از قدیم بر روی کیک‌های تولد قرارداده می‌شد، شمع تولد بوده ‌است. این روزها، شمع تولد در مدل‌های مختلفی وجود دارد. شمع‌های رنگی، شمع‌های فونت دار، شمع‌های شکل دار و شمع‌های ساده از رایج‌ترین انواع تاپر کیک است. شمع های مولتی استایل نیز نسل جدیدی از شمع‌های تولد و مناسبتی هستند که با ظاهری بسیار جذاب در طرح‌های مختلف وارد بازار شده‌اند و بدون دود و اشک هستند. از ویژگی های خاص این محصول مدت زمان طولانی‌تر برای سوختن می‌باشد که در مواقعی که شما می‌خواهید عزیزانتان را سورپرایز کنید و یا هنگام ثبت عکس در تولد دیگر لازم نیست نگران خاموش شدن شمع‌ها باشید.

 

تاپر ها بهترین ابزار تزیین کیک

تاپر گل طبیعی

 

گل طبیعی به عنوان تاپر تزیین کیک:

در بعضی از کیک‌ها، می‌توانید از گل طبیعی به عنوان تاپر کیک استفاده کنید. معمولا در کیک‌های ساده قدیمی و کیک‌های سبک روستیک، گل طبیعی بیشتر دیده می‌شود. سعی کنید، از گل‌هایی استفاده کنید که با رنگ و طرح کیک‌ها هم‌خوانی داشته باشند. البته توجه داشته باشید گل طبیعی غیرخوراکی رو هم نباید مستقیماً روی کیک قرار داد زیرا که تماس هرگونه مواد غیرخوراکی با مواد خوراکی (مانند کیک یا خامه که مرطوب است و جذب بالایی دارند) از نظر بهداشتی ممنوع است. این تماس باعث انتقال مواد غیرخوراکی یا گاهاً آلوده و مضر به مواد خوراکی می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.