نان باگت یکی از انواع نان های محبوب و پر مصرف در جهان است که در کشور ما بیشتر برای غذاهای ساندویچی استفاده می شود. درست است که تقریبا همه نوع نانی را می‌توان از نانوایی‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها تهیه کرد اما نان خانگی همیشه طعم بهتری دارد و در ضمن به این ترتیب می‌توانید سر سفره نان داغ و تازه داشته باشید. اگر برای یک بار  این نان های خوشمزه را درست کنید دیگر تمایلی به خرید نان ساندویچ های بازاری نخواهید داشت. در مقاله ی چگونه نان تست خوشمزه درست کنیم؟ شرح دادیم که چگونه بهترین و خوشمزه ترین نان را داشته باشید. اکنون برای آموزش طرز تهیه نان باگت یا همان نان فرانسوی این دستور را تا انتهای مقاله از فروشگاه بهگز دنبال کنید.

 

نان فرانسوی

نان فرانسوی

 

مواد اولیه برای تهیه نان باگت

  • آرد: حدود 500 گرم
  • نمک: 1 قاشق چای‌خوری
  • بکینگ‌پودر: 1 قاشق چای‌خوری
  • شکر: 1 قاشق سوپ‌خوری
  • مایه‌خمیر: 1 قاشق سوپ‌خوری
  • آب ولرم: 1 و 1/2 پیمانه
  • روغن‌مایع: 1/3 پیمانه
  • تخم‌مرغ: 1 عدد
  • کنجد: به میزان لازم

طرز تهیه نان باگت

برای تهیه نان باگت به روش خانگی در ابتدای کار یک لیوان بردارید و داخل آن آب ولرم بریزید. سپس یک قاشق خمیر مایه را به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری شکر را نیز به مواد داخل لیوان اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم به خوبی مخلوط شوند. پس از مخلوط شدن مواد، روی لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید و کمی صبر کنید تا خمیر مایه مناسب تهیه باگت آماده شود. یک کاسه بردارید و شکر، آرد و نمک به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. هنگامی که مواد یکدست شدند باید خمیر مایه آماده شده درون لیوان را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و توسط یک همزن برقی آن را هم بزنید. سپس در هنگام هم زدن و مخلوط کردن، کم کم آب را اضافه کنید.

مطالعه  تفاوت نان شیرین با سایر نان ها

در مرحله بعدی کره مناسب برای قنادی را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کامل خنک شود و به خمیر اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا خمیری لطیف بدست آید، سپس آنرا روی سطح کار قرار می دهیم. سپس آن را روی یک سطح قرار دهید و آن را به 9 قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را یک چونه در نظر بگیرید. سپس روی آن را یک نایلون فریزر چرب شده بیندازید و 15 دقیقه صبر کنید تا استراحت کند. در زمان استراحت پلاستیک را از سطح نان‌ها بلند نکنید.

 

طرز تهیه نان باگت

طرز تهیه نان باگت

 

روی سطح کار کمی آرد پاشی می کنیم و هر چانه را با وردنه به شکل یک نان لواش کوچک باز می کنیم، سپس خمیر را به شکل لوله جمع می کنیم و برای اینکه رول نان فانتری هنگام پخت باز نشود، اطراف خمیر را هم با دست به هم می چسبانیم. در ادامه کاغذ روغنی چرب شده کف را کف قالب نان باگت قرار می دهیم و خمیرها را روی کاغذ روغنی می چینیم. حالا مجددا روی خمیرها را با یک دستمال تمیز می پوشانیم تا به مدت 30 دیگر استراحت کنند و کمی حجم بگیرند. در انتهای زمان استراحت، فر را روی 180 تا 200 درجه قرار دهید تا گرم شود. روی خمیرها را با مقدار خیلی کمی از آب اسپری کنید. سپس کمی کنجد روی آن بپاشید.

یک کاسه آب جوش را به همراه قالب خمیرها وارد فر کنید. نیم ساعت صبر کنید تا نان‌ها پخته شوند و روی آنها طلایی رنگ شود. در این مرحله باید نان‌ها را از فر خارج کنید روی یک توری خنک کننده قرار بدید تا کمی خنک شود. پس از آن، نان‌های پخته شده را داخل یک پارچه نخی بگذارید تا به واسطه هوا خشک نشوند. شما می‌توانید آن را به همراه فلافل، مرغ، کتلت و دیگر مواد غذایی محبوب ساندویچی تهیه کنید. در این هنگام نان باگت شما آماده سرو است.

مطالعه  آسان ترین طرز تهیه کیک یزدی خانگی

 

قالب نان باگت

قالب نان باگت

 

نکات کلیدی برای تهیه نان باگت خانگی

  • در مرحله سوم درجه سرعت همزن را روی حالت کند قرار دهید تا مواد شما به خوبی مخلوط شوند.
  • استراحت دادن به خمیر باعث می‌شود که حجم آن هنگام پخت دو برابر شود بنابراین از حذف این مرحله پرهیز کنید.
  • شما می‌توانید این نان را به صورت گرد برای سرو همبرگر در بیاورید.
  • وجود سوراخهای کف قالب نان باگت باعث انتقال بهتر حرارت و انتشار یکسان دما به خمیر میشود.
  • جا به جایی خمیرها سخت است بنابراین ابتدا ظرف مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • تا زمانی که از گرم شدن کامل فر اطمینان حاصل نکرده‌اید، خمیر نان را وارد فر نکنید.
  • برای نرم‌تر شدن بافت نان می‌توانید به جای آب کمی سیر روی سطح آن بپاشید و سپس کنجد یا سبزی‌های معطر به آن اضافه کنید.
  • گذاشتن یک کاسه آب داخل فر موقع پختن نان، به نرم شدن آن کمک می‌کند.
  • مدت زمان تهیه این نان 3 ساعت است که بیست دقیقه تا یک ساعت آخر مخصوص پخت نان است

 

نان ساندویچی

نان ساندویچی

 

سخن پایانی

باگت یک نان بین‌المللی در تهیه انواع ساندویچ‌ها به شمار می‌آید. این نان حجیم شده یکی از پر مصرف ترین نان‌ها در سرتاسر جهان است که دارای خواص و عوارض متفاوتی است. خاستگاه آن فرانسه و مورد علاقه بسیاری از کودکان است. شما می‌توانید با استفاده از مواد غذایی سالم و مرغوب نان باگت خانگی درست کنید و برای وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار دهید.از اینکه تا پایان مطلب طرز تهیه نان باگت همراه فروشگاه بهگز بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این دستور تهیه شرایط لازم برای پخت نان باگت خانگی را برای شما فراهم آورد. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی دستور پخت کیک و شیرینی با دیگر دستورات مختلف نیز آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مطالعه  طرز تهیه دسر موچی به ساده‌ترین روش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.