معرفی شکلات ترافل

تا بحال فکر کرده اید که شکلات ترافل چیست و از کجا آمده است؟ یکی از دسته شکلات های محبوب ترافل ها هستند که انواع متنوع و گوناگون و با طعم های مختلفی دارند. ترافل یا truffle یک شکلات توده ای و گرد است که تهیه آن در خانه نیاز به حرارت فر و ابزار خاصی ندارد. این شکلات به علت طعم بی نظیری که دارد در بین مردم محبوب می باشد و افرادی که به شکلات علاقه دارند حتما از ترافل نیز خوششان می آید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با این توپ های شکلات و طرز تهیه ترافل شکلاتی آشنا کنیم.تا انتهای مطلب همراه فروشگاه اینترنتی بهگز باشید.

 


خرید لوازم و ابزار قنادی


 

روش های تهیه ترافل

ترافل به شکل های مختلفی تهیه میشود. معمولا آن را با مخلوط خامه و شکلات های تخته ای درست میکنند که خامه را پس از داغ شدن روی شکلات خورد شده میریزند تا شکلات ها آب شده و خمیر ترافل بدست بیاید. علاوه بر آن میتوان از کیک و بیسکوییت خورد شده و مخلوط با خامه یا پنیر خامه ای نیز در تهیه ترافل استفاده کرد. میتوان از مغز آجیل، پودر نارگیل، تافی، پاستیل، اسمارتیز، رشته های ریز رنگی و …. برای درست کردن ترافل های خانگی و صنعتی استفاده کرد. همچنین شکلات مورد استفاده در ترافل میتواند سفید و شیری و یا شکلاتی باشد. در تهیه ترافل های صنعتی از مواردی مانند کرم های میوه و کنسانتره های میوه ای غلیظ شده نیز استفاده میکنند. در هر صورت تهیه شکلات ها و فرم دهی به آنها کاملا خلاقانه بوده که در جذب کردن افراد بسیار موثر است.

مطالعه  طرز تهیه تارت سیب و دارچین خانگی

 

ساده ترین روش طرز تهیه ترافل های شکلاتی

ترافل شکلاتی

 

تاریخچه بوجود آمدن ترافل

شکلات ها، معمولا داستان های جذابی دارند و در داستان بیشتر آنها آمده است که اولین بار کاملا به صورت اتفاقی تولید شده اند. داستان شکلات ترافل هم از این قاعده مستثنا نیست. دو داستان برای اختراع ترافل نقل شده است.

داستان اول در مورد شیرینی پز فرانسوی به نام لوئیس دوفور است. گفته می شود قبل از کریسمس سال ۱۸۹۵ لوئیس دوفور تصمیم می گیرد مشتریان خود را با محصولی خلاقانه و جدید غافلگیر کند، پس یک گاناش شکلاتی عالی تهیه می کند و به صورت توپ های کوچک درمی آورد، آن ها را در پودر کاکائو می غلتاند تا برداشتنش راحت تر باشد و با حرارت دست ذوب نشود. در نتیجه ی این خلاقیت، محصول او به چیز فوق العاده ای تبدیل می شود که امروزه به آن ترافل شکلاتی یا شکلات ترافل می گویند.

داستان دوم در سال 192 رخ داده است. طبق این داستان، آگوست آکوفیر که دستیار سرآشپز بود، به اشتباه، خامه داغی که ساخته بود را درون کاسه ای حاوی تکه های شکلات می ریزد! خامه داغ، شکلات خورد شده را آب می کند و باهم ترکیب می شوند، بسیاری معتقدند این اولین باری بود که ماده اولیه ترافل که به آن گاناش می گویند تولید شد. پس از خنک شدن گاناش آن را به صورت خمیرهای توپی شکلاتی در آوردند، در پودر کاکائو غلتانده و به این ترتیب ترافل های شکلاتی تولید شد.

مواد لازم برای تهیه (Chocolate Truffle)

  • شکلات تلخ ( البته بستگی به سلیقه شما دارد)
  • شیر نارگیل یا شیر پرچرب
  • پودر کاکائو یا انواع ترافل‌های رنگی برای کاور کردن
مطالعه  طرز تهیه باسلوق خانگی به همراه مواد اولیه

 

تهیه ترافل های شکلاتی

طرز تهیه ترافل شکلاتی

 

طرز تهیه ترافل های شکلاتی

ابتدا شکلات را با چاقو خرد کنید، قطعات هر چه ریز تر باشد بهتر و سریعتر ذوب میشود. سپس شیر نارگیل یا شیر پرچرب را گرم می کنید در حدی که شکلات خرد شده در آن ذوب شود، فقط همین لازم نیست خیلی داغ شود. حالا شکلات های خرد شده را درون شیر گرم میریزید و خوب هم میزنیم. هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا ترکیب یکدست بدون گلوله دربیاید.

سپس ترکیب به دست آمده را درون یک ظرف گود بریزیدو به مدت 1 تا 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک و سفت شود.حالا با ابزار اسکوپ، گلوله هایی از شکلات بردارید. میتوانید با دست به آن شکل دهید و گرد تر کنید. مجدداً 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. سپس اگر لازم است قبل از مرحله آخر، توپ های شکلات را گرد تر کنید، خوب تقریبا ترافل ساده شما آماده است، فقط باید آنها را درون پودر کاکائو بغلطانید.این ساده ترین و ارزان ترین ترافل شکلاتی است.

نکات کلیدی تهیه ترافل شکلاتی

  • برای سرو میتوانید ترافل شکلاتی را در کپسول های حلوا قرار دهید.
  • از شکلات چیپسی استفاده نکنید چون آنها غلظتشان نامشخص است
    برای نگهداری ترافل ها آنها را داخل بسته های کاغذی یا نایلونی قرار دهید و در یخچال بگذارید تا سرد بمانند ( گرما موجب شل شدن ترافل میشود )
  • از قبل برنامه ریزی کنید و حتما زمان کافی برای یخچال بگذارید. شکلات فوق العاده روان خواهد شد و باید قبل از غلطاندن آن در مواد تزئینی، در یخچال بماند تا سفت شود.
  • در صورت امکان موقع رول کردن شکلات، دستکش مناسب برای مواد غذایی بپوشید، شکلات به دستکش کمتر می‌چسبد تا دست برهنه.
مطالعه  طرز تهیه لاو کیک ایتالیایی خوشمزه برای عصرانه

سخن پایانی

ترافل شکلاتی یکی از انواع شکلات های خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار چای سرو می شود،این شیرینی خوشمزه برای افرادی که شکلات دوست دارند، گزینه بسیار مناسبی است.ترافل شکلاتی را می‌توان به راحتی و در کمترین زمان در خانه تهیه و از آن به عنوان یک دسر خوشمزه بعد از شام استفاده کرد.مادراین مقاله شما را با تاریخچه و طرز تهیه ترافل شکلاتی آشنا کردیم. امیدواریم این شیرینی خوشمزه را برای جشن ها و مهمانی های خود درست کرده و ازطعم جذاب و شکلاتی آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 17 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.