به‌طورکلی کیک و شیرینی یکی از موارد پرمصرف در مهمانی‌ها است. شايد بد نباشد بدانيم که اين شيريني ها چقدر کالري نهفته در خود دارند و ميتوانند چه آثاري بر سلامتي مان بگذارند. شیرینی‌ها به دلیل داشتن شکر و آرد بسیار زیاد موجب چاقی و اضافه وزن افراد می‌شوند. همچنین شیرینی‌های تر نسبت به شیرینی خشک، مواد قندی بیشتری داشته و موجب بیماری‌های دیابت، اضافه وزن و … می‌شود. در ادامه مقاله از بخش اطلاعات عمومی فروشگاه بهگز قصد داریم تا شما را با کالری انواع شیرینی های خشک و تر آشنا نماییم، پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

کالري نهفته در شيريني ها

کالري نهفته در شيريني ها

مقدار کالری انواع شیرینی های خشک 

کالری موجود در شیرینی های خشک مانند تمام مواد خوراکی دیگر منشا گرفته از ترکیبات و مواد اولیه به کار رفته در شیرینی خشک دارد. به عنوان مثال یک سری از افراد جامعه تمایل دارند که مزه شیرینی بسیار بالا باشد در حالی که خیلی ها دوست دارن شیرینی آن ها دارای یک طعم ملایم و استاندارد باشد. به همین دلیل افرادی که به دنبال شیرینی بیش از اندازه هستند، کالری بیشتری دریافت می کنند.

نوع شیرینیمقدارکالری
شیرینی زبان1 عدد150 تا 200 کالری
شیرینی دانمارکی40 گرم150 کالری
نان نخودچی1عدد37 تا 45 کالری
شیرینی کشمشی100 گرم300 کالری
شیرینی پنجره ای40 گرم100 کالری
شیرینی نارگیلی50 گرم238 کالری
شیرینی میکادو50 گرم200 کالری
شیرینی دارچینی1 عدد54 کالری
شیرینی پاپیونی1 عدد170 کالری

پس به این نتیجه می رسیم که شما میتوانید یک مدل شیرینی خشک را با دستور العمل های گوناگونی تهیه کنید و بر روی کالری محصول نهایی تاثیر بگذارید. اما علاوه بر مواد به کار رفته در شیرینی، مدل شیرینی مصرفی نیز بر روی میزان کالری دریافتی شما تاثیر میگذارد. از انواع شیرینی خشک می‌توان به مواردی همچون شیرینی زبان، شیرینی نخودچی، شیرینی پنجره‌ای، شیرینی دانمارکی، شیرینی کشمشی، شیرینی لطیفه و … اشاره کرد. ترکیبات هر کدام از این شیرینی‌ها متفاوت بوده و درنتیجه مقدار کالری هر شیرینی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی هر شیرینی و کالری موجود در آن‌ها می‌پردازیم.

 

انواع شیرینی های خشک

انواع شیرینی های خشک

اگر در خصوص مواد اولیه قنادی سوالي داريد یا نیاز به ثبت سفارش دارید می توانید با شماره های بهگز تماس بگیرید.
تلفن ثابت : ۳۶۲۴۶۲۷۳-۰۳۱ | تلفن همراه :09940749376

میزان کالری به کار رفته در هر شیرینی خشک

کالری شیرینی زبان

یکی از شیرینی‌های محبوب میان افراد، شیرینی زبان است. این شیرینی در حجم و ابعاد کوچک، متوسط و نسبتا بزرگ وجود دارد. ترکیبات موجود در این شیرینی شامل آرد، روغن، تخم‌مرغ و پودر قند است. این شیرینی مقدار زیادی شکر و چربی دارد و به همین دلیل جزو شیرینی‌های پرکالری به شمار می‌رود. به‌طور متوسط یک شیرینی زبان با توجه به حجم خود، بین 150 تا 200 کالری دارد.

کالری شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی به دلیل بافت نرم و مغز خوش طعم خود، ازجمله شیرینی‌های پرطرفدار در مهمانی‌ها محسوب می‌شود. این شیرینی دارای 26 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین، 16 گرم چربی و است. کربوهیدرات یکی از اجزای اصلی شیرینی دانمارکی می‌باشد که نوع قند موجود در آن از نوع قندهای ساده است. به‌ طورکلی هر عدد شیرینی دانمارکی 40 گرمی، حدود 150 کیلو کالری انرژی دارد. مواد تشکیل‌دهنده این شیرینی خوشمزه شامل شیر، روغن، تخم‌مرغ، نمک، اسانس وانیل بوده و همچنین مواد تشکیل‌دهنده کرم درون این مدل شیرینی شامل شکر، آب، کنجد و دارچین است.

مطالعه  با خمیر هزارلا چی درست کنم؟

کالری شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های ساده و سنتی ما ایرانی هاست که در ایام نوروز سرو می شود و کمتر کسی ممکن است آن را دوست نداشته باشد. این شیرینی اصالتا از شیرینی های سنتی قزوین است که با آرد نخودچی ، روغن ، پودر شکر و هل درست می شود. از آنجاکه سایز این شیرینی کوچک است، شاید انتخاب مناسبی برای خوردن باشد، چراکه کالری دریافتی مسلما خیلی بالا نخواهد بود. میزان کالری موجود در یک نان نخودچی متوسط حدود 37 تا 45 کالری است.

کالری شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی به دلیل بافت ساده و وجود کشمش درون آن، می‌تواند یک میان وعده و عصرانه عالی برای شما باشد. میزان انرژی موجود در این نوع شیرینی در مقایسه با شیرینی‌های دیگر بالا نیست. ترکیبات این شیرینی شامل آرد، کشمش پلویی، پودر قند، تخم‌مرغ و وانیل هستند که به یکی از بهترین گزینه‌ها برای جشن و میهمانی‌ها تبدیل شده است. به‌طورکلی انرژی موجود در یک عدد شیرینی کشمشی 60 کالری و میزان پروتئین آن 6/0 گرم است. این مقدار انرژی، کاملا به حجم و اندازه شیرینی‌ها بستگی داشته و در هر 100 گرم از شیرینی کشمشی حدود 300 کالری انرژی وجود دارد.

شیرینی دارچینی

نان رول شیرینی دارچینی یکی ازمقوی و خوشمزه ترین شیرینی بوده که یک میان وعده مناسب برای کودکان به شمار می آید. رول دارچینی یک نوع نان حجیم با ترکیبات کره، شکر و دارچین است. به طور متوسط یک عدد نان شیرینی دارچینی حدود 54 کالری دارد و به عنوان یک شیرینی زود هضم شناخته می شود.

شیرینی پاپیونی

شیرینی پاپیونی یکی از شیرینی های نوستالرژی است که طرفدارن خاص خودش را دارد. این شیرینی شامل آرد، تحم مرغ، کره و پودر قند است. یک عدد شیرینی پاپیونی حدود 170 کالری دارد.

کالری یک عدد شیرینی پنجره‌ای 

یکی از شیرینی‌های سنتی کشور ایران که از زمان گذشته برای عید نوروز و سال جدید استفاده می‌شده، شیرینی پنجره‌ای است. این نوع شیرینی در شهرهای مختلف کشور، نام‌های گوناگونی همچون خاتون پنجره، نان فرنگی و نان پنجره‌ای و … دارد. این شیرینی را به‌راحتی می‌توانید در منزل درست کنید و اگر رژیم هستید می‌توانید مقدار شکر آن را کم‌تر کنید تا کالری کم‌تری داشته باشد. شیرینی پنجره‌ای روغن زیادی دارد. زیرا پس از آماده شدن مواد اولیه آن، باید درون روغن سرخ شود. بهتر است پس از سرخ کردن، روغن اضافی آن را کاملا جدا کنید. این کار را می‌توانید با یک دستمال کاغذی انجام دهید. در هر 40 گرم از این شیرینی، حدود 100 کالری انرژی وجود دارد.

مطالعه  فوت و فن طرز تهیه شیر عسل خانگی

 

کالری موجود در یک شیرینی تر

کالری موجود در یک شیرینی تر

 

میزان کالری به کار رفته در هر شیرینی تر

شیرینی نان خامه‌ای یا شیرینی تر، بیش‌ترین کالری را در خود دارد. این نوع شیرینی سرشار از مواد قندی و چربی بوده و برای افراد دیابتی یا افراد دارای چربی بالا، عوارض زیادی به همراه دارد. به‌طورکلی هر برش کیک یا شیرینی خامه‌ای حدود 413 گرم کالری دارد. این در حالی است که شما می‌توانید با یک ساعت پیاده‌روی تنها 200 کیلو کالری از آن را بسوزانید. بهتر است که برای افزایش سلامتی بدن خود، خوردن شیرینی خامه‌ای یا کیک‌های خامه‌ای را به مناسبت‌های خاص محدود کنید. میزان پروتئینی که در یک عدد شیرینی خامه‌ای وجود دارد؛ ½ گرم بوده و در مقایسه با میزان انرژی آن خیلی کم است. میزان کالری موجود در یک شیرینی تر نیز کاملا به شکر و خامه درون آن بستگی دارد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند؛ باید در مصرف این‌گونه شیرینی‌ها احتیاط بیش‌تری داشته باشند.

نوع شیرینیمقدار میزان کالری
شیرینی خشک 50 گرم279 کالری
شیرینی خامه ای یا تر50 گرم188 کالری
رولت خامه ای50 گرم188 کالری
دانمارکی پنیری50 گرم187 کالری
دانمارکی دارچینی50 گرم199 کالری
نخودچی50 گرم179 کالری
نون برنجی50 گرم122 کالری
پاپیونی1 عدد170 کالری
زبان50 گرم281 کالری
سوهان50 گرم250 کالری
نون چایی قزوینی1 عدد22 کالری
باقلوا50 گرم234 کالری
قرابیه تبریز1 عدد200 کالری
کلمپه1 عدد120 کالری
مافین شکلاتی1 عدد220 کالری
کیک خامه ای50 گرم179 کالری
نون قندی50 گرم204 کالری
قطاب50 گرم210 کالری
شیرینی پنجره ای 50 گرم50 کالری
شیرینی نارگیلی50 گرم283 کالری
شیرینی گردویی50 گرم171.5 کالری
شیرینی مربایی یا مشهدی50 گرم126.5 کالری
شیرینی کره ای50 گرم150 کالری
شیرینی دارچینی1 عدد54 کالری
کیک شکلاتی50 گرم195 کالری
شیرینی ناپلئونی50 گرم220 کالری
شیرینی میکادو50 گرم200 کالری
شیرینی بهشتی1 عدد110 کالری
نون خامه ای50 گرم250 کالری
شیرینی لطیفه50 گرم202 کالری
پای سیب50 گرم118 کالری
گز1 عدد 73 کالری
پای کدو حلوایی50 گرم122 کالری
چیز کیک50 گرم161 کالری
کاپ کیک1 عدد131 کالری

عوارض مصرف بیش‌ ازحد شیرینی

شیرینی جات از مواد غذایی پرکالری هستند که باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. علاوه بر آن شیرینی جات به دلیل تشدید فضای اسیدی در دهان سبب تخریب و پوسیدگی دندان ها خواهند شد. همچنین این مواد سبب تشدید رفلاکس که همان بازگشت اسید از معده به مری و ترش کردن است خواهند شد. در برخی منابع ذکر شده است که مصرف این مواد در افراد دارای افزایش ترشح اسید و همچنین التهاب معده سبب وخامت وضعیت معده افراد خواهد شد.

مطالعه  طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

باوری وجود دارد که مصرف شیرینی جات سبب ابتلای فرد به دیابت می شود؛ در این مورد باید گفت که خیر، مصرف شیرینی جات سبب افزایش وزن و چاقی خواهد شد که این چاقی در افراد مستعد و دارای سابقه ژنتیکی زمینه ابتلا به دیابت را فراهم خواهد آورد. پس باید سعی کنیم کالری دریافتی از شیرینی را مصرف کنیم یا به اصطلاح بسوزانیم، تا از تجمع مواد قندی در بدن جلوگیری کرده و دچار چاقی نشویم.

بهترین راه برای مصرف کالری و انرژی دریافتی از شیرینی جات ورزش است؛ به خصوص ورزش هوازی. ورزش های هوازی مثل پیاده رویِ تند راه اصلی مصرف انرژی است و در کنار آن سعی کنیم مصرف شیرینی جات ما به حداقل برسد یعنی در حد همان مهمانی ها و مراسمات خلاصه شود. همچنین پس از مصرف انواع شیرینی‌، دهان خود را با دهان‌شویه و مسواک ضدعفونی کنید تا برای دندان‌هایتان نیز مشکلی ایجاد نشود.

روش های کاهش کالری نون خامه ای

نون خامه ای یکی از محبوب ترین شیرینی های پرکالری و خوشمزه در ایران است که از نظر ارزش غذایی دارای کربوهیدرات، چربی و کالری بالایی است. نون خامه ای به عنوان یک منبع اصلی برای تامین انرژی، چربی و قند شما در رژیم غذایی شناخته می شود.

راه های کاهش کالری نون خامه ای

برای بهره مندی متعادل از کالری نون خامه ای به این نکات توجه نمایید:

  • پخت نون خامه ای در منزل: یکی از بهترین را ها برای کنترل کالری نون خامه ای پختن آن در منزل است. شما می توانید از سایت بهگز دستور پخت این شیرینی خوشمزه را مطالعه کنید و مطابق کالری آن حجم خامه و نان را کاهش دهید و از پخت آن در منزل لذت ببرید.
  • کنترل مقدار سرو: برای جلوگیری از دریافت کالری بیش از حد نون خامه ای، به مقدار مناسب مصرف کنید و از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.
  • استفاده از سایر مواد غذایی در رژیم خود: برای بهبود رژیم غذایی خود فقط به خوردن نون خامه ای بسنده نکنید. حتما در رژیم غذایی خود مواد غذایی مغذی همچون لبنیات، سبزیجات و منابع پروتئینی هم استفاده کنید.
  • تنوع در تغذیه: هر چند نون خامه ای منبع اصلی کربوهیدرات و چربی شناخته شده اما نباید به عنوان تنها منبع استفاده شود. سعی کنید در منابع غذایی خود حتما تنوع داشته باشید.
عوارض جانبی شیرینی جات

عوارض جانبی شیرینی جات

 

سخن پایانی

امروزه شیرینی‌های خشک و تر در بیش‌تر مجالس و مهمانی‌ها وجود دارند. کالری انواع شیرینی ها کاملا به مواد و ترکیبات درون آن وابسته است. هر کدام از شیرینی‌هایی همچون لطیفه، کشمشی، پنجره‌ای و … کالری مخصوص به خود را دارند. مصرف به‌اندازه هر کدام از شیرینی‌ها هیچ‌گونه مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌کند. امیدواریم که با آگاه بودن از میزان کالری انواع شیرینی ها ، در امر کالری شماری خود ، بیش از پیش موفق باشید. برای آشنایی با ما و انواع خدمات ارائه شده توسط بهگز می توانید ما را در اینستاگرام دنبال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دوازده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.