آشنایی با انواع قالب های کیک 

شیرینی و کیک پختن همیشه از لذت بخش‌ترین کارها برای بانوان و یا حتی آقایان محسوب می‌شود. به گونه‌ای که بسیاری از قنادان و شیرینی پزهایی که در سرتاسر دنیا به این حرفه مشغول هستند، از هر دو جنس آقا و خانم می‌باشند.  برای پخت کیک انواع مختلفی از قالب های کیک وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها، معایب و مزیت های خاص خودشان هستند. این تنوع در قالب کیک شاید انتخاب را برای ما سخت کند به همین منظور در این مقاله انواع قالب کیک و انتخاب بهترین قالب برای پخت بررسی شده است.با فروشگاه اینترنتی بهگز تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 


مشاهده محصولات انواع قالب کیک


 

چگونه بهترین قالب های کیک را بخریم؟

قالب کیک و شیرینی

قالب‌ کیک چیست؟

قالب‌ها در واقع ظروفی هستند که به دلیل جنس خاص به کار رفته در آنها و ظاهر خاص و زیبایی که دارند، باعث شکل دهی به مواد غذایی می‌شوند. از این قالب‌ها بیشتر برای شکل دادن به انواع کیک، شیرینی، بستنی، ژله و غذاهای درست شده با برنج استفاده می‌شوند. قدمت استفاده از قالب‌های مختلف می‌توان گفت نسبتا طولانی است، چراکه از زمان بابلی‌ها یکسری ظروف کشف شده‌اند که شکل آنها شبیه به ماهی و یا حیوانات دیگر بوده است. می‌توان گفت منظور کلی از قالب کیک ظروفی به شکل مربعی، دایره، بیضی، شش ضلعی و.. است که به دلیل قابلیت نچسبی که دارند، مانع از چسبیدن کیک به قالب خواهند شد و ظاهر کیک به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد

انواع قالب از نظر جنس ماده سازنده

چگونه بهترین قالب را بخریم؟

انواع قالب کیک

قالب آلومینیومی

قالب های آلومینیومی در انواع طرح ها و شکل های متفاوت مانند ساده، شکلی و میان تهی وجود دارند. این قالب ها می توانند گرما را به خوبی انتقال داده و کیک سریع بپزد. اما سطح براق آنها باعث بازتاب گرما می شود و از قهوه‌ای و برشته شدن کیک جلوگیری می کند. در انتخاب قالب های آلومینیومی بهتر است قالب های سنگین تر را انتخاب کنیم تا کیک در آنها بهتر بپزد. قالب های سبک اگر چه دارای قیمت کمتری هستند، اما چون خیلی سریع داغ می شوند، ممکن است اطراف کیک بسوزد در حالی که وسط آن هنوز نپخته و کیک بطور یکنواخت نپزد. در قالب های آلومینیومی بهتر است مواد اسیدی را داخل آنها نریزیم. چرا که ممکن است با آلومینیوم واکنش دهند و مواد مضر وارد کیک ما شود. بنابراین لازم است کیک هایی که با آبمیوه های اسیدی مانند آب پرتقال آماده شده در قالب آلومینیومی پخته نشود.

چگونه بهترین قالب های کیک را بخریم؟

قالب های آلومینیومی

قالب کیک سیلیکونی

کاربرد قالب های کیک سیلیکونی بسیار زیاد است هر کدام از آن ها در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند یکی از ویژگی هایی که کاربرد قالب سیلیکونی را بیشتر کرده امکان گذاشتن قالب سیلیکونی در ماکروفر و فر است که کیفیت خود را حفظ کرده و اتفاقی برای آن نمی افتد.قالب های سیلیکونی در سایزهای مختلف و طرح های مختلف تولید می شود و برای انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار میگیرد. جنس این قالب ها از سیلیکون قابل انعطاف ساخته شده است. از این مدل بیشتر برای تهیه دسر و انواع کیک های یخچالی استفاده خواهد شد. از قالب های سیلیکونی بیشتر برای تهیه انواع دسرهای شیردار استفاده می شود بنابراین ژله درون این قالب ها می چسبد و به سختی جدا می شود. در نتیجه بهتر است که قبل از ریختن مایع درون آن، قالب را چرب و آرد پاشی کنید.

مطالعه  همه چیز درباره قالب کیک کمربندی

 

چگونه بهترین قالب های کیک را بخریم؟

قالب سیلیکونی

 

قالب نچسب یا تفلون

جنس اصلی قالب های تفلون یا نچسب از استیل و آلومینیوم می باشد که یک لایه نچسب روی آن را پوشانده است. در نتیجه برای پخت انواع کیک و شیرینی بسیار مناسب بوده و به هیچ وجه به قالب نمی چسبند و کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت. رنگ آن‌ها هم معمولاً تیره است همین امر سبب می‌شود که اطراف و کناره‌های کیک مقداری خشک شود، اما شما می‌توانید برای جلوگیری از این امر دمای فر را کم کنید.

چگونه بهترین قالب های کیک را بخریم؟

قالب های تفلون

قالب کمربندی

از قالب مدل کمربندی برای تهیه انواع کیک، به خصوص چیز کیک و انواع دسر ها مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف تصور خیلی از مردم این قالب‌ها با اشکال متنوعی در بازار موجود هستند و تنها به مدل های گرد خلاصه نمی شوند . قالب های کمربندی بیشتر با جنس تفلون می باشند و ویژگی اصلی این قالب‌ها این است که وقتی‌ کیک پخته شود با باز کردن کمربند آن به راحتی‌ کیک از قالب جدا می‌شود و نیازی به برگرداندن قالب نیست. برای استفاده از این قالب اگر قرار است آن را در فر بگذارید حتما کف آن کاغذ روغنی بیاندازید زیرا در غیر این صورت مواد کیک از کناره های آن بیرون می زند یا می سوزد. نحوه قرار دادن کاغذ روغنی بدین شکل است که روی کف قالب یه تیکه کاغذ روغنی قرار میدیم، دیواره قالب را روی کاغذ روغنی گذاشته و قالب را می بندیم.

 

چگونه بهترین قالب های کیک را بخریم؟

قالب های کمربندی کیک

قالب شیشه ای

قالب های شیشه ای نشکن یا همان پیرکس یکی از سالم ترین قالب ها هستند که البته معمولاً شکل های ساده مانند مربع، مستطیل و دایره‌ای دارند. این ظروف یا مواد اسیدی واکنش نمی دهند و برای پخت انواع کیک بسیار سالم هستند. قالب را چرب کنید. کاغذ روغنی را داخل آن قرار دهید. بطوری که اطراف قالب را هم بگیرد و بعد داخل کاغذ هم چرب و آردپاشی کنید تا کیک به راحتی از قالب جدا شود.

مطالعه  صفر تا صد پیمانه های اندازه گیری

 

چگونه بهترین قالب را بخریم؟

قالب های شیشه ای

 

انواع قالب از نظر رنگ

  1. تیره: رنگ تیره قالب باعث جذب بیشتر گرما در این نوع قالب ها می شود، بنابراین اطراف کیک بیشتر برشته می شود و البته زمان پخت کیک هم کاهش پیدا می کند.
  2. روشن: قالب روشن گرما را کمتر جذب می کنند و برای پخت به مدت زمانی بیشتری نیاز دارند. اگر دوست دارید کیک با رنگ یکسان داشته باشید و اطراف آن زیاد برشته و تیره نشود قالب های رنگ روشن انتخاب بهتری هستند.

راهنمای خرید قالب ها

قالب ها در مدلها و رنگ  های مختلف ساخته شده اند پس خرید آن قبل از هرچیزی به سلیقه ی شما بستگی دارد. قالب را در مدلهای مختلف ساخته اند تا بتوانید کیک های زیبا در طرح های مختلف درست کنید. قالب کیک معمولی یکی از قالب هایی است که معمولا همه ی افراد درخانه ی خود دارند این قالب ها معمولا بصورت گرد و یا مستطیل هستند اغلب از نوعی هستند که نیاز به استفاده از کاغذ‌روغنی و یا روغن جدا‌کننده دارند. این قالب پرکاربرد‌‌ترین نوع قالب است.

قالب کمربندی این قالب ها به شکل گرد هستند یکی از بهترین ویژگی این قالب ها این است که کیک پخته شده را با باز کردن کمربند براحتی میتوانید کیک را از قالب جدا کنید و نیازی به برگرداندن قالب نیست.این قالب مخصوص چیز کیک و یا چاکلت‌ موس کیک است و معمولا از جنس نچسب هستند.قالب کیک طرحدار این قالب ها در طرح های مختلفی ساخته شده اند واین قالب‌ها معمولا نچسب هستند و گزینه مناسبی برای پاوند کیک، کیک هویج، کیک موکا و انواع کیک‌های شکلاتی و خیلی‌ از ژله‌ها میباشد. این قالب‌ها نیازی به کاغذ‌ روغنی ندارند.

مطالعه  راهنمای خرید کپسول یا قالب کیک مافین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.