تزئین کیک با خامه

شاید با دیدن کیک تزئین‌ شده فکر کنید چقدر ماهرانه و دشوار کیک را خامه‌کشی کرده‌اند. اما اگر ابزار لازم را داشته باشید، خواهید دید که شما هم می‌توانید. هیچ کدام قیمت خیلی گران یا طرز کار پیچیده‌ای ندارند. پس دست به کار شوید و بعد از این کیک‌ خانگی‌تان را جذاب و دلربا کنید.شاید باورتان نشود که یک کاردک کوچک چقدر وسیلهٔ مهمی در میان انواع ابزار کیک و شیرینی پزی است. همین کاردک‌ها هستند که کیک‌ها و شیرینی‌های‌تان را صاف، زیبا و خواستنی می‌کنند.در این مطلب قصد داریم شما را با کاردک خامه کشی قنادی و همچنین انواع کاردک های قنادی و تزیین کیک آشنا کنیم . تا انتهای این مقاله با فروشگاه اینترنتی بهگز همراه شوید.

 


مشاهده محصولات ابزار فوندانت و خامه کشی


 

کاردک خامه کشی چیست؟

کاردک خامه کشی کاردکی است که به وسیله آن می توان خامه قنادی را به صورت صاف و یکدست روی سطح و دیواره های کیک و شیرینی پخش کرد. انواع کاردک قنادی برای این کار وجود دارد که مناسب ترین و در واقع تخصصی ترین نوع آن خرید کاردک خامه کشی است. این کارد خامه کشی به صورت یکپارچه بوده و دسته ی آن به صورت یکسره به بدنه وصل است.فلذا دسته ی آن نیز استیل می باشد.

این دسته ی حلالی شکل به شما کمک می کند تا فشار دست به یک اندازه به قسمت های مختلف کاردک منتقل شود و خامه کشی به صورت صاف تر و یکدست تر صورت گیرد. البته انواع دیگر کاردک استیل به صورت دسته جدا نیز در بازار موجود می باشد. اگر چه خرید کاردک کیک پلاستیکی نیز برای خامه کشی مناسب است اما کاردک استیل کیفیت بهترین داشته و به صورت تخصصی مخصوص کار خامه کشی به صورت حرفه ای است.

مطالعه  مولد فوندانت را بیشتر بشناسید

 


بیشتربدانید : همه چیز درباره خمیر فوندانت


 

انواع کاردک خامه کشی قنادی

کاردک قنادی که غالبا با نام کاردک خامه کشی شناخته می شود ابزار خامه کشی روی کیک و شیرینی است. شاید نام کاردک آسان به نظر برسد اما باید بدانید که کاردک مخصوص خامه کشی انواع مختلف دارد و می توان از ابزارهای مختلف برای خامه کشی روی کیک به ویژه خامه کشی روی کیک تولد استفاده کرد.

 

معرفی کاردک خامه کشی قنادی

کاردک های خامه کشی

 

کاردک فلزی یا خامه کشی

کاردک خامه کشی جنس فلزی دارد و دسته ای گرد دارد. در واقع دسته و بدنه ی کاردک خامه کشی فلزی یکسره است تا کار را برای خامه کشی آسان تر کند. کاردک خامه کشی از لحاظ کیفیت و استحکام بهتر از کاردک پلاستیکی است اما بر خلاف کاردک پلاستیکی، تنها برای خامه کشی از آن استفاده می شود. هرچند نوع دسته جدا با دسته ی پلاستیکی فشرده نیز در بازار موجود می باشد. با استفاده از کاردک می توانید با صاف کردن خامه روی کیک و دیواره های آن خامه های اضافه را نیز از روی آن بردارید.

 

معرفی کاردک خامه کشی قنادی

کاردک فلزی

 

کاردک پلاستیکی

کاردک پلاستیکی یکی از ساده ترین و پرکاربردترین کاردک ها میباشد. کاردک های پلاستیکی با نام لیسک پلاستیکی نیز شناخته‌ میشود.این نوع کاردک برای خامه کشی استفاده میشود، البته انواع کاردک برای انجام دادن این کار وجود دارد اما اگر اولین باری است که خامه کشی بر روی کیک را شروع کرده اید بهتر است که ابتدا از یک کاردک پلاستیکی استفاده کنید.

مطالعه  انواع کاغذ نسوز هواپز و طریقه استفاده از آن

هرچند کار با کاردک پلاستیکی محدود به خامه کشی نیست و میتوانید برای روکش فوندانت کیک هم از آن استفاده کنید.نوع دیگری از کاردک پلاستیکی نیز وجود داره که به نام شانه قنادی شناخته میشود، با این تفاوت که لبه آن دنده دنده بوده و بعد از خامه کشی استفاده میشود.کاربرد شانه های قنادی برای خط انداختن و تزئین کردن روی خمیر فوندانت استفاده میشود. این شانه ها به صورت هم ریز و هم درشت در لوازم قنادی ها موجود است.

 

معرفی کاردک خامه کشی قنادی

کاردک های پلاستیکی

آموزش خامه کشی کیک

ابتدا کیک را برا چاقو یا اره کیک به طبقات مساوی برش میزنید. سپس بعد از گذاشتن اولین لایه کیک باید شربت را بر روی سطح کیک بمالید (این کار برای مرطوب و نرم ماندن کیک انجام میشود) با کمک قلمو کمی از شربت بار کیک را بر روی لایه کیک بمالید.

در مرحله ی بعدی یک لایه از باترکریم را روی سطح کیک مالیده و با استفاده از یک پالت صاف کنید. این مراحل را برای تمام لایه های کیک انجام دهید. بعد از گذاشتن تمام لایه ها نوبت به پوشاندن سطح خارجی و دیواره های کیک است. مقدار زیادتری باترکریم روی کیک مالیده و با کاردک خامه کشی به سطح کیک و دیواره ها مالیده تا کیک بصورت یک لایه نازک با باترکریم پوشانده شود.

کاردکی که با آن کاور می کنید باید هر بار با آب جوش تمیز شود. فشار یک دست به خامه وارد کنید تا ضخامت خامه تغییر نکند. پس از پوشانده شدن کامل کیک به طوری که احساس کردید کیک کاملا یکدست با باترکریم پوشانده شده کیک را به یخچال منتقل کرده تا کاملا خنک شود سپس کیک آماده هرگونه تزیین میباشد.

مطالعه  آشنایی با انواع قالب های نان تست

جمع بندی 

خامه کشی کیک یکی از روش های حرفه ای و زیبا برای ترئین انواع کیک اسفنجی و کیک شکلاتی است. خامه کشی کیک  علاوه بر کمی مهارت و تجربه نیاز به ابزار های خامه کشی دارد زیرا تجهیزات حرفه ای در شیرینی و کیک پزی بسیار مهم است. بنابراین اگر برای اولین بار از نتیجه کار خودتان رضایت نداشتید ، نا امید نشوید و بیشتر تمرین کنید. در این مقاله سعی کردیم کاردک های خامه کشی و انواع آن و نحوه خامه کشی کیک را برای شما عزیزان شرح دهیم . امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.