یکی از روش های پر کاربرد در دنیای تزیین کیک و یا تزیین کاپ کیک استفاده از خامه است. استفاده از خامه سال هاست به عنوان یکی از آسان ترین روش های برای تزیین روی کیک و یا روکش کیک از طریق خامه کشی استفاده می شده است. تزیین کاپ کیک شکلاتی با خامه، تزیین کیک اسفنجی با خامه و تزیین کیک ساده با خامه از بهترین نمونه های تزیین با خامه است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع خامه کیک که برای تزیین و یا خامه کشی کیک و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم. تا انتهای این  مقاله همراه بهگز باشید.

 

تزیین کیک

تزیین کیک

 

تزیین کیک با خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته که برای تزئین کیک و درست کردن بعضی از دسرها به کار می رود به دو صورت تهیه می شود: خامه حیوانی یا غیر حیوانی . خامه های غیر حیوانی بافت سبک تری دارند و چربی کمتر و رژیمی هستند. معمولا تزیین کیک با خامه فرم گرفته با استفاده از قیف و ماسوره انجام می شود. شکوفه زدن با خامه، یا به اصطلاح پایپ کردن (Piping) کار خیلی سختی نیست فقط به تمرین نیاز دارد. شما می توانید مدل های زیبا و بی نظیر تزیین کیک با ماسوره را برای تزیین کیک هاتون استفاده کنید. در مقاله آشنایی با ماسوره های قنادی انواع ماسوره ها و کاربرد هر کدام در تزیین کیک برای شما عزیزان  شرح دادیم. در تزیین کیک با خامه فرم گرفته هم می توان از خامه با رنگ خودش یعنی سفید استفاده کرد، و هم با رنگ های خوراکی کیک رنگی درست کرد.

خامه فرم گرفته تزئین کیک

خامه فرم گرفته تزئین کیک

 

تزیین کیک با خامه پاستیلی

خامه پاستیلی از انواع وسایل خوراکی برای تزئینات کیک و دسر های خوش طعم و خوشمزه است و شما می توانید به کمک خامه پاستیلی رنگی، به کیک ها زیبایی خاصی بخشیده و به زیباترین شکل ممکن هنر خود را به نمایش بگذارید. برای تزیین کیک با خامه پاستیلی ابتدا روی سطح کیک را با کمک خامه فرم گرفته و سفید بپوشانید سپس خامه پاستیلی را روی خامه فرم گرفته بی رنگ بریزید و کیک را درون یخچال قرار دهید تا خامه پاستیلی خودش را بگیرد و بعد از بسته شدن خامه قسمت پایین کیک را با کمک چاقو برش بزنید و قسمت های نامرتب پایین کیک را صاف و مرتب کنید سپس کیک را به ظرف سرو مورد نظر خود انتقال دهید.

مطالعه  طرز تهیه سس مخملی و شکلاتی تزیین کیک

طرز تهیه خامه پاستیلی در منزل به راحتی امکان پذیر است. مواد لازم برای تزیین با خامه پاستیلی ¼ لیوان آب، 2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، 10 گرم کره، 20 گرم شکلات، 1 قاشق غذاخوری عسل و گلوکوز و 2 لیوان خامه قنادی نیاز است. برای طرز تهیه خامه پاستیلی ابتدا یه ظرف را تا نصف آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس ظرفی را روی آن قرار می دیم. 1/4 لیوان آب را داخل ظرف می ریزیم و ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و آرام هم می زنیم تا ژلاتین حل شود و هیچ ذره ای از آن باقی نماند.

بعد از حل شدن ژلاتین کره و شکلات را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آب شود. سپس عسل و گلوکز مایع را اضافه می کنیم و بعد از مخلوط شدن آن را از روی آب بر می داریم. مواد را به خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم. اگر مخلوط سفت شد روی ظرف آب بگذارید و هم بزنید تا نرم شود. وقتی آماده شد می توانید آن را سفید استفاده کرده یا کمی رنگ خوراکی به آن اضافه کنید و خامه رنگی داشته باشید و با آن روی کیک را تزیین کنید.

 

طرز تهیه خامه پاستیلی

طرز تهیه خامه پاستیلی

 

تزیین با خامه قنادی

یکی دیگر از انواع خامه کیک، خامه قنادی است. از ویژگی های مشترک انواع خامه قنادی باید به شکل لطیف و مزه شیرین خامه اشاره کرد. کیک و شیرینی های تر بدون خامه مخصوص قنادی بی مزه هستند و علت محبوبیت دسر، کیک و شیرینی های تر، خامه مخصوص قنادی است. مواد خامه قنادی از چربی شیر است و چربی شیر موجود در خامه با دستگاه مخصوص سپراتور جدا شده و تفاوت خامه های قنادی در مقدار چربی خامه است.به طور کلی انواع خامه قنادی برای تهیه شیرینی، پاستا، بستنی، سس، نسکافه، کرم و غیره کاربرد دارد. انواع خامه قنادی شامل موارد زیر است.

  • لخته شده: خامه قنادی لخته شده نوعی خامه غلیظ مناسب برای تهیه دسر به ویژه دسرهای میوه ای است. نحوه تهیه خامه قنادی لخته شده بدین صورت است که خامه سنگین در دمای 80 درجه برای 12 ساعت قرار داده و بعد از گذشت 8 ساعت خامه را در یخچال قرار می دهند.
  • شیرخامه: شیرخامه ترکیب شیر و خامه است. شیرخامه برای تهیه کیک، شیرینی و برخی نوشیدنی ها مناسب است.
  • خامه فریشه: خامه فریشه دارای طعمی تیز است و شکل خامه به ماست غلیظ شده شباهت دارد. از خامه فریشه در غذاها و شیرینی های فرانسوی استفاده می شود.
  • خامه غلیظ: همان طور که از اسم خامه مشخص است خامه غلیظ، خامه ای با درصد چربی بالا است. خامه قنادی غلیظ به خاطر چربی بالایی که دارد مناسب برای سلامتی اشخاص نیست اما در پخت شیرینی بسیار پرکاربرد و مهم است. همچنین خامه غلیظ یا سنگین برای فرم دهی و تزئین شیرینی و کیک نیز مناسب است.
مطالعه  طرز تهیه باتر کریم آلمانی برای تزئین کیک

 

انواع خامه کیک

انواع خامه کیک

 

تزیین با خامه صبحانه

ذائقه ایرانی طعم خامه را به کرم ها و انواع مختلف فیلینگ کیک ترجیح می دهد و تزیین کیک با خامه از پر کاربردترین تزیین ها و همچنین پرطرفدارترین مدا تزیین کیک و کیک های تولد است. در تزیین کیک با خامه به خامه فرم گرفته نیاز دارید و بهترین راه برای تهیه خامه فرم گرفته استفاده از خامه قنادی است . خامه قنادی چربی بیشتری نسبت به خامه های معمولی دارد و طعم شیرینی تر و بافت چرب تری دارد . خامه فرم گرفته با خامه صبحانه، به نسبت خامه فرم گرفته آماده، معمولا زودتر فرم و شکل خودش را از دست می‌دهد، اما در عوض طعم بهتری دارد. اگر دوست دارید خامه تزیین کیک را خودتان در منزل تهیه کنید، کافی است طرز زدن خامه صبحانه و موادی که باید به آن اضافه کنید را بلد باشید.

خامه صبحانه را در یک کاسه فلزی با اندازه مناسب نسبتا بزرگ بریزید، بطوری که وقتی خامه را هم زدید و حجم خامه زیاد شد با مشکل روبرو نشوید.به هیچ وجه از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا چربی خامه به ظرف می‌چسبد و خوب فرم نمی‌گیرد. ظرف استیل ایده آل است زیرا خامه هنگام زدن باید سرد بماند. اما اگر کاسه استیل در دسترس ندارید می‌توانید بعدا در طی مراحل کار، کاسه خود را داخل ظرف دیگری که در آن یخ ریخته اید بگذارید و مراحل را انجام دهید. یا اینکه جایی خامه را درست کنید که هوای خنک و رو به سردی داشته باشد.

مطالعه  تزیین کیک تولد دخترانه ال او ال

مواد لازم برای تزیین با خامه صبحانه پر چرب 400 گرم، پودر قند یا شکر آسیاب شده: 100 گرم نیاز است.خامه صبحانه نباید آب داشته باشد، بنابراین اگر همراه خامه، آب اضافی بود آن را دور بریزید.حالا شکر یا پودر قند را اضافه کنید.با یک قاشق یا چنگال، خامه و شکر را فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید، سپس این ترکیب را حدود نیم ساعت در فریزر بگذارید تا تگری شده و رگه‌های یخ در آن ایجاد شود.خامه را از فریزر بیرون بیاورید، با همزن 2 دقیقه با دور کند هم بزنید و سپس با دور تند فقط در یک جهت هم بزنید.10 الی 15 دقیقه برای فرم گرفتن خامه زمان لازم است.

 

تزیین کیک با اسپری خامه

تزیین کیک با اسپری خامه

 

تزیین با اسپری خامه

روش دیگر برای تزیین کیک با خامه تزیین با اسپری خامه است. این اسپری ها در طعم های توت فرنگی، شکلاتی و ساده وجود دارد و برای نگهداری آن ها روی جعبه نوشته شده قبل از استفاده نیازی به یخچال نیست اما می توان برای اطمینان آن ها را در یخچال نگهداری کرد. همچنین بعد از هر بار استفاده قسمت بالای آن را باز کنید و بشورید. چون خامه بیرون از قوطی به مرور زمان خراب و فاسد می شود. استفاده از این خامه بسیار راحت است. چون به راحتی فرم می گیرد. کافی است قسمت برجسته که برای اسپری کردن خامه است را فشار دهید. می بینید خامه روی سطح کیک به صورت فرم گرفته اسپری می شود. اما این خامه نسبت به خامه قنادی زودتر شروع به آب شدن می کند و این از مشکلات تزیین با اسپری خامه است.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای زیباتر کردن انواع کیک وجود دارد.در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع خامه کیک که برای تزیین و یا خامه کشی کیک و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم.شما می توانید در قسمت کامنت های این بخش سوالاتتان را بپرسید تا تیم بهگز به شما پاسخ دهند. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی بخش ابزار شیرینی پزی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.