همه چیز در مورد شیرینی ماکارون

شیرینی ها و دسرهای خوشمزه در سرتا سر دنیا شهرت دارند همه ی ما در شیرینی فروشی ها شیرینی های نرم و پفکی رنگارنگ را دیده ایم که نمی دانیم نام آن ها چیست؟ این شیرینی های زیبا و خوشمزه شیرینی های ماکارون (Macaron) هستند که از آن ها برای تزیین روی کیک و شیرینی نیز استفاده می شود. این شیرینی ظاهری هم چون کلوچه رنگ اما کوچک و بافت بسیار نرم و لیطفی دارد. در این مقاله به شما می گوییم ماکارون چیست؟ و چگونه میشود این شیرینی رنگارنگ خوشمزه را در خانه درست کنید. با فروشگاه بهگز تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

طرز تهیه شیرینی ماکارون

شیرینی فرانسوی ماکارون

ماکارون چیست ؟

شیرینی ها و دسرهای خوشمزه فرانسوی در سرتاسر دنیا شهرت دارند و یکی از محبوب ترین آن ها شیرینی ماکارون فرانسوی است. ماکارون یک دسر فرانسوی بر پایه مرنگ است که با سفیده تخم مرغ، پودر شکر، پودر بادام و رنگ غذا درست می‌شود. ماکارون در اصل توسط یک آشپز ایتالیایی به فرانسوی‌ها معرفی شد.گاها به اشتباه ماکارون فرانسوی با شیرینی های مشابه با نام های نسبتا نزدیک مانند شیرینی ماکروون اشتباه گرفته می شود (شیرینی ماکروون شیرینی کوچک نارگیلی است). اما باید بدانید که شیرینی ماکارون فرانسوی در واقع شیرینی های ساندویچ مانند کوچکی هستندو یکی از دلایل محبوبیت گسترده ماکارون در حقیقت تنوع رنگ و طعم آن است.این شیرینی خوشگل و خوشمزه در جشن ها و مناسبت هایی مثل تولد، سالگرد های مختلف، ولنتاین و .. کاربرد فراوان دارد و آن را در طعم ها گوناگون و با فیلینگ های مختلف مثل باترکریم، مربا و مارمالاد، انواع کرم های میوه ای و شکلاتی و … می توان تهیه کرد و نیز برای تزیین ماکارون از رویال آیسینگ،خمیر ضخیم فوندانت، شکلات ذوب شده، انواع رنگ خوراکی استفاده می شود. در ادامه آموزش این شیرینی را برای شما عزیزان قرار دادیم.

مطالعه  طرز تهیه کیک مرغ مجلسی برای تولد و دورهمی ها

 

طرز تهیه شیرینی ماکارون

دسر فرانسوی ماکارون

طرز تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون

مواد لازماندازه لازم
بادام بدون پوست پودر شده120 گرم
سفیده تخم مرغ2 عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر قند150 گرم
نمککمی
رنگ خوراکی به مقدار کافی

بادام را آسیاب کنید و از الک رد کنید تا کاملا حالت پودر باشد. بعد سفیده تخم مرغ را به همراه کمی نمک با هم زن برقی خوب هم بزنید و بعد پودرقند را کم کم به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا پف کند و سبک شود.سپس پودر بادام را به سفیده اضافه کنید و با چنگال در حد مخلوط شدن هم بزنید تا پف سفیده نخوابد.

برای رنگ های مختلف باید از رنگ های خوراکی مجاز استفاده کنید مثلا برای رنگ قهوه ای باید پودر کاکائو الک شده را روی سفیده بریزید و با مفتول یا چنگال هم بزنید.تا رنگ ماکارون ها شکلاتی شود.برای رنگی کردن ماکارون ها باید مایه آماده شده را به چند قسمت تقسیم کنید و با رنگ های مختلف مخلوط کنید .

کف دو عدد سینی را با کاغذ پوستس بپوشانید و مایه ماکارون را داخل قیف با ماسوره گرد بریزید و یا سر قیف یا همان ماسوره را به اندازه 8 میلی متر ببرید و با فاصله خمیر ها را به اندازه یک سکه 500 تومانی روی کاغذ بریزید طوری که قطر هر ماکارون بعد از پخت دو و نیم سانتی متر بشود.و به همین ترتیب تمام دو سینی را پر کنید.

بهتر است وقتی تمام سینی پر شد دو طرف سینی را بگیرید و چند بار سینی را آرام به زمین بکوبید تا خمیر در سینی پخش شود و در واقعه شره کند.سینی های پر شده را در فر 149 درجه سانتی گراد و یا 300 درجه فارنهایت به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار دهید تا ماکارون ها پف کنند و بپزند. بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه دهید تا کاملا سرد شوند.از هر نوع کرمی که تمایل داریم اعم از گاناش یا خامه فرم گرفته داخل ماکارون ها قرار می دهیم.

مطالعه  پخت آسان شیرینی پفکی مرنگ

 

چطور ماکارون تازه و باکیفیت را تشخیص بدهیم؟

اگر برای خرید ماکارون فرانسوی به قنادی ها و شیرینی فروشی ها رفتید نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بهترین و تازه ترین کیفیت ماکارون را خریداری می کنید:

  • رنگ ماکارون نباید بیش از حد رنگ پریده یا پررنگ باشد. یک قناد ماهر می داند که چطور باید رنگ مناسب را در تهیه ماکارون به وجود بیاورد.
  • ماکارون نباید بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک باشد. البته برای تشخیص این موضوع باید به اندازه کافی از نزدیک ماکارون دیده باشید تا اندازه درست آن دستتان بیاید.
  • اگر ماکارون های زیادی در ویترین قنادی وجود دارد همه آن ها باید یک اندازه داشته باشند.
  • پوسته بیرونی ماکارون باید صاف، صیقلی و لطیف باشد و به هیچ نباید در سطح آن حباب مشاهده شود یا این که ترک خورده و شکسته باشد.
طرز تهیه شیرینی ماکارون

مولد ماکارون

قالب های سیلیکونی ماکارون

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پختن شیرینی را جذاب‌تر از خوردن‌ آن می‌دانید. در این صورت به نظر شما پختن شیرینی کاری هیجان‌انگیز، خلاقانه است.اما زمانی که پخت آن تمام شد و در فر را باز کردید تا نتیجه‌ی کارتان را ببینید، قضیه فرق می‌کند. دوست دارید همان‌ قدر که طعم و مزه‌ی شیرینی دلچسب است، ظاهرش هم چشم نواز باشد.اما با برگرداندن سینی فر شیرینی‌ها از آن جدا نمی‌شوند و حتی تکه‌ هایی ازشان که سوخته است چسبیده به قالب باقی می‌ماند، چرا که جنس قالب از فلز است و گرما را بیش از حد انتقال می‌دهد. راه چاره، استفاده از قالب های سیلیکونی است. محصولات سیلیکونی دمای منفی 60 درجه‌ی سانتی‌گراد تا 230 درجه‌ی سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند. همچنین، خاصیت نچسب بودن‌ آنها باعث می‌شود ظاهر شیرینی شما به همان صورت اولیه حفظ شود.

مطالعه  طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.