آشنایی با ماسوره چمن برای تزیین کیک

در این مطلب شما را با ماسوره چمن، نحوه استفاده و کاربرد آن آشنا میکنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ممکن است تصور کنید که استفاده از قیف و ماسوره تنها برای درست کردن بامیه استفاده می شود. در حالی که به شما نشان خواهیم داد که با ماسوره کیک مدل چمن می توانید تزیین های متنوع و متفاوتی را تجربه کنید. ماسوره ها سری قیف ها هستند و از ساده ترین و در عین حال پر کاربردترین ابزارها و لوازم قنادی محسوب می شوند. می توانید خامه سفید، رنگی و شکلاتی را داخل قیف ریخته و با ماسوره ای که انتخاب کرده اید روی انواع کیک و دسر را تزیین کنید.

ابزار تزیین کیک با ماسوره مدل چمن

ماسوره چمن

کاربرد ماسوره چمن

ماسوره هایی که در قنادی مورد استفاده هستند انواع مختلفی دارند؛ از مدل ماسوره ای که بیشتر از دیگر ماسوره ها از آن استفاده می شود، می توان ماسوره چمن را نام برد. یکی از کاربردهای استفاده از ماسوره چمن، تزیین کیک می باشد. در تهیه کیک تولد، تزیین آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با ایده های خلاقانه و با روشهای ساده و با استفاده از ماسوره ها می توان کیک تولد به یادماندنی درست کرد.تزیین کیک تولد از لذت‌‌بخش‌ترین قسمت‌های آشپزی و شیرینی پزی است. برای تزیین کیک تولد به کمی حوصله، ذوق و سلیقه و ابزار مخصوص نیاز دارید. تزیین کیک مدل خرس عروسکی برای تولد کودکان و کیک طرح  سبزه نوروز برای جشن عید یا تزیین کیک ها با مدل های مختلف کاربرد بسیاری دارد در واقع ماسوره مدل چمن یکی از روش های تزیین این مدل کیک ها می باشد.

مطالعه  با انواع لوازم قنادی آشنا شوید!

 

آموزش تزیین کیک با ماسوره چمن

 

ابزار تزیین کیک با ماسوره مدل چمن

تزیین کیک با ماسوره چمن

 

تزیین کیک مدل خرس عروسکی

تزیین کیک تولد به شکل خرس از مدل کیک هایی است که در بین بچه ها بسیار محبوب است ، شما برای داشتن یک کیک خرسی زیبا در ابتدا چند کیک اسفنجی آماده میکنید برای این کیک به قالب های بزرگ نیاز دارید دو نیم دایره معمولی برای سر خرس و یه نیم دایره بزرگ برای بدن خرس و یه قالب مستطیل و برای دست ها و پاهای خرس قالب های گرد کوچیکتر ، بعد از آماده کردن کیک ها برای تزیین کیک خرس عروسکی اگر ماسوره چمن در دسترس دارید، کار راحتی در پیش خواهید داشت به شرطی که به یک نکته ظریف دقت داشته باشید؛

موقع کار با ماسوره چمن، خامه فرم گرفته یا کرم‌ کره‌ای شما باید کاملا روان و یک‌دست باشند و هیچ اثری از گلوله‌های شکر یا کره در آن نباشد چون قطعا کار تزیین کیک تولد شما را خراب خواهد کرد از پایین‌ترین قسمت کیک شروع به تزیین کیک تولد کنید و تمام قسمت‌های کیک تولد به جز کف پاها، دست‌ها، گوش‌ها و بینی را با ماسوره چمن، کرم کره‌ای یا باتر کریم بزنید. مقداری خمیر فوندانت را برای ساخت چشم‌ها و نخ بخیه روی سر خرس عروسکی به رنگ مشکی درآورید و دو گلوله کوچک و چند رشته باریک آماده کنید. گلوله‌های مشکی کوچک را بالای بینی، به عنوان چشم قرار دهید و نخ کوک را نیز مظابق عکس روی سر خرس عروسکی قرار دهید.خرس عروسکی یا Teddy Bear شما آماده است.

مطالعه  طرز تهیه کیک کافی شاپی خوشمزه مرحله به مرحله

 

ابزار تزیین کیک با ماسوره مدل چمن

تزیین کیک طرح سبزه

 

تزیین کیک طرح سبزه نوروز

بی‌شک یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین وقایع قابل وقوع برای ایرانیان، جشن نوروز است. این عید باستانی و بزرگ برای تمام اقشار جامعه و تمام گروه‌های سنی از جذابیت و شور و نشاط خاصی برخوردار است. در کنار آیتم های اصلی سفره هفت سین، استفاده از کیک ، کاپ کیک طرح سبزه نوروز هم میتواند جلوه و زیبایی خیلی خوبی را برای سفره هفت سین شما به وجود آورد.

شما برای تزیین کیک مدل سبزه ابتدا کیک اسفنجی را به شکل گرد برش داده و سپس برش های افقی بدهید لابه لای کیک را خامه فرم گرفته اضافه کنید در این مرحله می توانید از مغز گردو، موز ،آناناس و شکلات … استفاده کنید . همچنین می توانید خامه کیک را طعم بندی (طعم شکلات ، قهوه ، نسکافه…) سپس یک لایه خامه نازک روی کیک بکشید. سپس با استفاده از ماسوره چمن و خامه فرم گرفته سبز (رنگ سبز را می توانید از آب سبزیجات هم تهیه کنید ) آن را تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.