معرفی انواع ماسوره کیک و شیرینی پزی 

استفاده از قیف و ماسوره قنادی برای تزیین کیک و شیرینی بسیار پر کاربرد است. این روش هم آسان است و هم لوازم آن در دسترس است. لذا با خرید قیف و ماسوره می توانید به راحتی طرح ها و شکل های مختلفی روی کیک، شیرینی، کاپ کیک و حتی دسرها و نوشیدنی ها را درست کنید و آن ها را تزیین کنید. جالب است بدانید که همین ابزار ساده انواع مختلف دارد که می توانید بسته به سلیقه ی خود آن ها را انتخاب کنید و برای تزیین کیک از آن ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم انواع ماسوره قنادی را به شما معرفی کنیم تا آن ها را بشناسید و بتوانید بهترین نوع آن را تهیه کنید.

انواع ماسوره های قنادی

ماسوره و قیف و سرپیچ سه جز از وسیله‌ای برای تزیین و پاشیدن خامه روی انواع کیک‌ها و دسر هاست. ماسوره های قنادی علاوه بر شکل، سایزهای مختلف نیز دارند که متناسب با اندازه ی کیک، دسر یا شیرینی که انتخاب می کنید می توانید آنها را انتخاب کنید. غالبا ماسوره ها به وسیله ی یک سرپیچ مخصوص به قیف متصل می شوند که می توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. البته بسیاری از آن ها را می توان بدون استفاده از سرپیچ هم مورد استفاده قرار داد. قیف می‌تواند پارچه‌ای یا پلاستیکی و یکبار مصرف باشد و یا می‌تواند مانند یک سرنگ بزرگ با پیستونی متحرک و باز شونده باشد.

 

معرفی انواع ماسوره کیک و شیرینی پزی 

انواع ماسوره کیک

 

مطالعه  معرفی ماسوره های سه بعدی (روسی)

مشاهده محصولات ماسوره های کیک و شیرینی


ماسوره قنادی گرد

یکی از ماسوره های ضروری برای تزیین کیک، ماسوره گرد می باشد که برای ساقه و دورکشی کیک استفاده می شوند. از ماسوره های گرد می توان برای نوشتن و کشیدن خطوط روی کیک استفاده نمود.برای نوشتن، نقطه گذاری و خطوط دور کوکی ها از سایز های کوچک این ماسوره و برای حاشیه های ضخیم و فرم های چرخشی از سایز های بزرگ این ماسوره می توان استفاده کرد.ماسـوره های 5، 10 ، 1S از پرکاربردترین ماسوره های گرد هستند.

 

آشنایی با انواع ماسوره های قنادی

ماسوره گرد

ماسوره صدفی

اگر عکس ماسوره صدفی دقت کنید شکل ماسوره صدفی درست مانند صدف است. در واقع مدل ماسوره صدفی یکی از انواع ماسوره های ستاره ی باز محسوب می شود. کار با ماسوره صدفی آسان است و افراد مبتدی به راحتی می توانند با خامه و با استفاده از این ماسوره صدف های زیبا درست کنند.

ماسوره گل رز

ماسوره گل رز یکی از رایج ترین ماسوره ها است که در سایزهای مختلف وجود داشته و برای انواع گل به خصوص گل رز به کار می رود. با این ماسوره می توان حلوا را تزئین کرد. از انواع ماسوره گل رز می توان به ماسوره برگ گل رز که برای طرح زدن برگ مورد استفاده قرار می گیرد و ماسوره گل رز بسته که با خامه ی سبز رنگ مدل چمن را به شما می دهد، اشاره نمود.

ماسوره  سبد حصیری

ماسوره سبد حصیری که یکی از زیباتری ماسوره هاست. این ماسوره به اسم ماسوره موج دار نیز شناخته می شود. ماسوره زدن حصیری کار بسیار آسانی است و بسیاری از قنادی ها کار با ماسوره حصیری را ترجیح می دهند. اگر عکس ماسوره حصیری را ببینید متوجه خواهید شد که شکل ماسوره حصیری درست شبیه حصیر است. شماره ماسوره حصیری بسته به نوع آن با هم متفاوت است. هر شماره ماسوره حصیری با شماره ی دیگری از آن از نظر سایز و اندازه فرق می کند.

آشنایی با انواع ماسوره های قنادی

ماسوره سبد حصیری

ماسوره ستاره ای

یکی دیگر از انواع ماسور شیرینی پزی ماسوره ستاره دار است که شکل آن مانند ستاره است. ماسوره ستاره دار سایزهای مختلفی دارد و می توان آن را به ماسوره ستاره بزرگ و ماسوره ستاره ریز تقسیم کرد. این ماسوره ها در دو نوع بسته و باز وجود دارند، دندانه های ماسوره ستاره بسته جمع تر از نوع باز آن است و عمق خط هایی که روی خامه ایجاد می کند، عمیق تر و قشنگ تر است.

مطالعه  معرفی ابزارهای کار با خمیر فوندانت

ماسوره قنادی برگ

خب همانطور که از اسم این ماسوره پیداست ، برای زدن انواع برگ به کار میرود . ماسوره برگ یکی از شناخته شده ترین ماسوره ها است که برای ایجاد برگ استفاده می شود.  این ماسوره هم مثل بقیه ماسوره ها، سایز بندی دارد. اما به طور کلی ما دو نوع ماسوره برگی داریم که نباید با هم اشتباه گرفت. در نهایت شکل هر دو ماسوره شبیه به هم هست. اما نحوه کار با اون ها تفاوت دارد. در میان انواع ماسوره برگ، ماسوره سه بعدی برگ و ماسوره برگ ویلتون ماسوره برگ ۳۵۲ بیشترین کاربرد را دارد.

آشنایی با انواع ماسوره های قنادی

ماسوره برگ

ماسوره شکوفه

مدل ماسوره شکوفه یکی از انواع ماسوره است که طرفداران بسیار دارد. به طور کلی مدل ماسوره کیک شکوفه را می توان بر اساس سایز به ماسوره شکوفه بزرگ و ماسوره شکوفه ریز تقسیم کرد. تمام دندانه های این ماسوره به هم متصل بوده و وقتی خامه از آن خارج می شود مانند شکوفه است. این ماسوره به نام ماسوره گلبرگ قطره ای نیز شناخته می شود. در میان انواع ماسوره گل ماسوره رزت بیسار شناخته شده تر است. حتما عکس ماسوره رزت را دیده اید. شکل ماسوره رزت مانند گل بوده و کار با ماسوره رزت مانند سایر ماسوره هاست. ماسوره رزت انواع مختلف دارد که از جمله آن می توان به ماسوره رزت m1 و ماسوره رزت d2  اشاره کرد.

آشنایی با انواع ماسوره های قنادی

ماسوره شکوفه

جمع بندی ماسوره قنادی

این موارد تنها نمونه هایی از انواع ماسوره ساده بودند. شما عزیزان می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی بهگز مراجعه کنید و با انواع ماسوره سه بعدی و ساده ی دیگر نیز آشنا شوید و اگر به دنبال خرید ماسوره هستید می توانید قیمت انواع ماسوره شیرینی پزی را در این فروشگاه مشاهده کنید، ماسوره مورد نظر را انتخاب کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

مطالعه  مولد فوندانت را بیشتر بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.